Hier DPotter. (hoera)
Even omdat het makkelijk is om te weten, Heartdream schrijft Serena Bella Malfoy en ik Hermione Granger.
Oja, ik heb die brief even gekopieerd van Heartdream
@Girl89: Ik wilde bijna Gril89 schrijven, maar heb het toch goed geschreven(lol) Bij mijn andere story is ook weer een hoofdstukje ;)
@Femke2000: Bedankt dat je onze story ook bent gaan lezen, jammer genoeg post ik maar 1x per dag(huil)

Ik haal het vel eruit, het ziet er oud uit. Mijn blik gaat eerst over de krullerige letters waarmee de brief geschreven is. Dan begin ik pas met lezen.

Zweinstein Hoge School Voor Hekserij En Hocus Pocus.
Geachte mevrouw Granger,
Je bent Aangenomen Op Zweinstein.
Hier Leren We U Alles Wat Een Heks Moet Leren En Zij/Hij z'n krachten moet gebruiken.
Ik opende de andere brief en keek wat er in stond:

HOGWARTS SCHOOL OF WITCHCRAFT AND WIZARDRY

All students require the following items to attend Hogwarts. You already have your uniform, but you will need to buy everything else on your list, including one pet. You will get your wand later, so no need to look for this yet.

Uniform
First-year students will require:

Three sets of plain work robes (black)
One plain pointed hat (black) for day wear
One pair of protected gloves (dragon hide or similar)
One winter cloak (black, silver fastenings)
Please note that all pupils’ clothes should carry name tags

Set Books
All students should have a copy of each of the following:

The Standard Book of Spells, Grade 1
by Miranda Goshawk
A History of Magic
by Bathilda Bagshot
Magical Theory
by Adalbert Waffling
A Beginner's Guide to Transfiguration
by Emeric Switch
One Thousand Magical Herbs and Fungi
by Phyllida Spore
Magical Drafts and Potions
by Arsenius Jigger
Fantastic Beasts and Where to Find Them
by Newt Scamander
The Dark Forces: A Guide to Self-Protection
by Quentin Trimble

Other Equipment
1 wand (you will collect this last) 1 cauldron (pewter, standard size 2) 1 set glass phials or crystal phials 1 telescope 1 set brass scales
Students may also bring
an owl OR a cat OR a toad

PARENTS ARE REMINDED THAT FIRST-YEARS ARE NOT ALLOWED THEIR OWN BROOMSTICKS


Ik knipper even verdwaasd met mijn ogen. Dit is vast een grapje, beter gezegd, een hele flauwe grap.Voordat ik mijn vader en moeder kan vragen wat dit te betekenen heeft, ringt de bel van de voordeur. 'Hermione, doe jij even de deur open.' Ik zucht, ik wil net de brief gaan bestuderen. Zodra ik de deur open doe kijk ik recht in het gezicht van een oude man. Hij heeft een lange grijze baard en een puntmuts op. Ook heeft hij een lang gewaad aan. 'Hermione Granger, wat een eer om je te ontmoeten' Mijn ogen sperren wijd open. Hoe weet deze man mijn naam? 'Misschien kan je me beter binnenlaten, dat praat wat gemakkelijker' Ik slik het weinige speeksel dat nog in mijn mond zit door. Eindelijk heb ik mijn stem weer gevonden. 'Wie bent u?' vraag ik zo vriendelijk mogelijk en proberend mijn stem niet te laten trillen. 'Ik heb mezelf nog niet voorgesteld, wat dom van me. Ik ben Albus Parcival Wolfram Bertus Perkamentus. Zeg maar gewoon Perkamentus, dat is wat makkelijker' Ik knipper even met mijn ogen. 'Komt u binnen' zeg ik. Je kan een oude man toch niet buiten laten staan? Perkamentus stapt binnen. Hij kijkt verbaasd naar de kapstok en de klok die in de gang hangt. Dan kijkt hij naar de trap en ik zie een spoortje verbazing in zijn ogen. 'Komt u maar mee naar de woonkamer, dat praat wat makkelijker' Ik gebruik precies dezelfde woorden als hij heeft gezegd en dat heeft Perkamentus ook door. Hij grinnikt. Ik leid hem naar de woonkamer toe, waar mijn mama aan het strijken is. 'Wie was er aan de deur, Hermione?' vraagt ze. Ze kijkt op. 'Aangenaam kennis te maken, mevrouw Granger. Mag ik zeggen dat ik uw en uw man zijn huis werkelijk prachtig vind?' Perkamentus kijkt nog een keer om zich heen. Hij lijkt wel geintrigeerd. 'Wie bent u?' vraagt mijn moeder verbaasd. 'Daar gaat het nu niet over. Ik stel me zometeen wel voor, maar eerst wil ik praten over waarom ik hier gekomen ben, namelijk uw dochter, Hermione'

Reageer (1)

  • Sonyara

    Nou dit is echt gemeeeeeen..
    Deze Cliffhanger..
    Snel verder typen hooor, ben echt benieuwd..
    O btw jammer dat je maar een keer per dag post..
    Hoop snel meer te mogen lezen..
    Als jullie dus bijde maar 1x per dag posten hebben we wel 2 hoofdstukken per dag..
    dus opzich te doen.. :D:D

    Dank je voor het lezen en uiteraard een KUDO..

    XXX

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen