Feline pov

'Wil jij me schminken? Ik kan dat totaal niet bij mezelf, dan zal ik het bij jou doen.' zegt Rami. 'Oke, is goed. Maar je moet eerst je haren wat naar achteren doen.' Rami steekt zijn haren naar achteren en ik pak een sponsje en het bruine doosje. Ik doe het open en duw het sponsje erin tot het bruin word. Als het genoeg is gekleurd breng ik het voorzichtig op zijn gezicht aan. Ik wrijf het rustig open zodat de schmink niet dik komt te staan. 'Je heb gisteren de vraag van Roderick niet beantwoord.' zegt hij plots. Oh dus zo noemt die gast. 'Weet je hun namen eigenlijk wel?' vraagt hij lachend. Ik knik. 'Bjørgen, Jochem, Bram en Roderick en... Dingie..' antwoord ik. Omdat het lastiger word om te schminken ga ik rechtstaan, hij schrikt en valt haast van de stoel. We beginnen te lachen. Als hij weer normaal op zijn stoel zit vraagt hij weer: 'Weet je Hinne's naam niet?'. 'Nee, goh hij is zó knap.' Snel sla ik mijn hand voor mijn mond. Rami schiet in de lach en klopt op mijn schouder. Ik ben klaar en ga terug zitten. Rami staat recht en gaat dicht bij me staan, brengt zijn gezicht naar dat van mij. Ik kijk hem aan in zijn ogen en ik krijg het warm. 'Doe je haren naar achteren.' fluistert hij. Ik neem voorzichtig de haarband van Rami's hoofd en doe hem rond de mijne. Als hij de spons en het doosje heeft begint hij zachtjes over mijn gezicht te wrijven met het sponsje. Als hij klaar is ga ik recht staan. Dat had ik beter niet gedaan want nu sta ik op zijn tenen. 'Au!' roept Rami en pakt mijn armen beet om me terug op de stoel te kunnen zetten. 'Sorry.' zeg ik zacht. Rami knikt en pakt de pakken. 'Is het erg dat we hier omkleden?' vraagt hij. 'Nee hoor.' antwoord ik blij. Hij trekt zijn t-shirt uit. 'Geniet je van het uitzicht?' vraagt Rami. 'Nee, moest je Hinne zijn misschien wel’. Ik hoor hem grinniken. Als we klaar zijn lopen we naar buiten en gaan naar Bram die er nu uitziet als sinterklaas. Rami en ik stappen lachend naar hem toe. ‘Zo we zijn klaar’ zeg ik. ‘Ok ga maar achter mij staan doe gekke dingen en geef ieder kind één cadeautje’ zegt Sinterklaas en we stappen naar onze plek.

Reageer (1)

  • SecretWriter

    Geniaal geschreven :') Groot FAAAN x'D

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen