Bedankt voor je reactie, Girl89.
Hier is alvast het volgende hoofdstuk(flower)

Zodra ik klaar ben met eten, leg ik mijn mes en vork naast mijn bord neer. 'Mag ik van tafel?' vraag ik, als papa en mama ook klaar zijn. Mama knikt en staat op. Ik sta ook op, maar papa blijft nog zitten. Hij pakt weer de krant. Krantverslaafde. Ik loop mama achterna de keuken in. De enige keer wanneer ik er mag komen. Ik zet mijn bord in de afwasmachine en loop naar boven. Mijn kamer is klein maar gezellig. Er staat een bed aan de linkerkant, een bureau in de rechterhoek en de klerenkast staat tegenover het bed. De boekenkast staat naast het bureau, want ik lees nogal vaak. Ik kleed me om, kam mijn haren en poets mijn tanden. Ik pak een boek. Het gaat over Anne Frank en haar leven. Ik moet er nog in beginnen, maar het lijkt me erg interessant. Ik plof op mijn bed en ga liggen. Ik sla de bladzijde om en begin rustig met lezen. Op de volgende pagina staat Anne zelf. Ik wil net doorlezen, als ik het plaatje zie bewegen. Ik knipper verdwaasd met mijn ogen. DIt kan toch niet? Ik ben toch niet gek? Maar het is echt zo. Ze glimlacht en zwaait dan mijn richting op. Hermione, je bent gek geworden, zeg ik tegen mezelf. Plaatjes en tekeningen kunnen niet bewegen. Dat wisten de eerste mensen al. Concentreer je nu maar gewoon op het boek. Wanneer ik nog wat bladzijdes heb gelezen kom ik aan bij een pagina over de familie van haar. Ze zwaaien en glimlachen ook naar mij. Dit kan gewoon niet! Ik loop, met het boek in mijn hand, naar beneden toe. 'Papa, kijk eens naar dit plaatje' zeg ik tegen mijn vader. Hij kijkt op van zijn krant. 'Wat is daar mee, Hermione? Het is toch gewoon een plaatje van Anne?' Ik kijk weer naar het plaatje. Ze zwaait nog steeds naar mij. 'Oke' zeg ik twijfelend. 'Maak je nog je post open?' Oja, mijn post. Helemaal vergeten. Ik kijk nog even naar de envelop. Hij lijkt wel uit de middeleeuwen te komen. Hij is verzegeld met een groene stempel. Op de stempel staat een wapen, een leeuw, een arend, een das en een slang. Waar zou dat nou weer voor staan? Boven de zegel staat iets, maar ik kan het niet goed lezen. Ik kijk nog een keer naar de evelop en verbreek dan de zegel.

Reageer (2)

  • lightwoods

    Echt goed en leuk dat er zoveel h achter elkaar komen

    1 decennium geleden
  • Sonyara

    Snel verder, zeer goed geschreven, ben zeer benieuwd,, naar meer:D:D:D
    Wordt vandaag weer goed verwend met nieuwe hoofdstukken:D:D:D
    XxX

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen