Rein
Ik moest echt snel even met Nils en Daan praten. Ze had een vriend. Was het dan niet superlullig om haar relatie te verbreken voor ons plannetje? Toen ik weer bij mijn huis aankwam deed Nils al gelijk de deur open. ‘Kom binnen mister. Vertel, hoe ging het?’ Ik haalde m’n schouders op. ‘goed?’ We liepen naar mijn kamer waar Daan ook was. ‘En, hoe ging het?’ vroeg ook Daan gelijk. ‘Goed. Alleen we hebben een probleem. Ze zal niet makkelijk te krijgen zijn want ze heeft een vriend.’ Zei ik toen. Ik keek Daan aan maar hij begon alleen maar meer te stralen. ‘Nog mooier! Dan verbreekt ze haar relatie voor jou. Dat is dan zeker een teken dat ze verliefd op je is.’ ‘Maar is het dan niet een beetje lullig dat ze haar relatie verbreekt voor mij, terwijl het voor mij totaal niet serieus is?’ Nils schudde zijn hoofd. ‘Nee, je begrijpt het echt niet hè. Dat is juist de bedoeling van dit alles. Dat ze gigantisch voor schut wordt gezet en dat je gewoon gigantisch haar hart gaat breken. En nu zelfs dubbelop, omdat ze dan inziet dat ze voor niks haar vriendje gedumpt heeft! Nog beter dus.’ Ik keek ze alle twee bedenkelijk aan. ‘Uhm,Duif. Je gaat nu niet terugtrekken hè. Het is toch haar eigen stomme schuld?’ Zei Daan. Nils en Daan hadden ook gelijk. ‘Nee, jullie hebbe gelijk. Ik doe het gewoon. Had ze toen maar niet zo’n streek met mij moeten uithalen.’ ‘Precies!’ zeiden Nils en Daan tegelijk en we keken elkaar alle drie grijnzend aan.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen