Foto bij Hoofdstuk 74

Lieve lezers,

Ik denk erover om mee te doen aan de Paul Harland Prijs. Ik heb ook al een begin gemaakt aan een (horror) verhaal. Maar denken jullie dat ik kans maak om te winnen(echt eerlijk zijn!)? En hebben jullie mischien nog tips voor mij?

Alvast bedankt (K)

Deze story is niet geschikt voor alle leeftijden. Daarom is deze alleen te lezen als je bent ingelogd. Zo houden we Quizlet.nl leuk voor alle bezoekers.

Reageer (5)

  • Altaria

    Ik vind dat je goede schrijfvaardigheden hebt. Maar je zal er natuurlijk denk ik ook nog heel veel van leren Want je leert altijd bij.. Succes in indergeval!

    1 decennium geleden
  • Histoire

    Ik kende de wedstrijd niet, maar als ik jou was zou ik inderdaad meedoen (; wat kun je er mee verliezen. Alleen zou ik een beetje voorzichtig zijn wat winnen betreft, zoals katl1 zegt, niet op je af te kraken, maar die wedstrijd is zodanig groot waardoor de kans om op de eerste plaats te eindigen vrij minimaal is.
    Maar dat wilt niet zeggen dat je niet moet deelnemen (:
    Je kunt de wedstrijd zo leren kennen en binnen een aantal jaar wanneer je nog meer in je schrijven en het schrijven van verhalen gegroeid bent, is de kans op winnen idd veel groter (;
    Ook omdat horror een genre is waarbij je denk ik wel ervaring nodig hebt in het specifiek schrijven van horror. Dat heb ik zelf toch ondervonden. Zelf schrijf ik altijd dingen waar verhoudingen tussen personen/relaties het hoofdthema zijn en het lijkt misschien niet zo, maar een horrorverhaal schrijven is iets totaal anders om te verzinnen en uit te werken, dus ik denk dat je ergens ook wel bedreven moet zijn in een specifiek genre.
    Natuurlijk heb je wel je basisschrijfervaring met je mee en die is zeker goed (:
    Dus je moet wel gewoon deelnemen, er komt zeker iets goeds van =]

    1 decennium geleden
  • katl1

    Wat bij de Paul Harland Prijs ook heel belangrijk is, is originaliteit. Veel meer trouwens dan verkoopbaarheid.
    Hier staan ook nog een aantal handige regels
    En vooral: je verhaal heel veel laten nalezen
    En ik zou echt zeggen, gewoon meedoen, je leert er ontzettend veel mee bij.
    Meedoen en leren is belangrijker dan winnen ;)

    1 decennium geleden
  • katl1

    Paul Harland Prijs winnen? Geen sprake van ;)
    Niet om je af te kraken want je schrijft goed, maar omdat ik de wedstrijd ken. De eerste keer dacht ik ook aan winnen. Grote teleurstelling. Er doen heel wat meer ervaren schrijvers mee dan de gemiddelde quizletter. Sommigen hebben al boeken uitgegeven, anderen doen al jaren mee.
    Maar meedoen moet je zeker, je leert er ontzettend veel uit. Commentaar op je verhalen in de eerste plaats. En als je naar prijsuitreiking gaat, de Paul Harland Dag, leer je minstens even veel uit praten met andere schrijvers.
    Conclusie: meedoen, leren, en over een paar jaar een gooi naar de winst doen. :D
    En als je eens zo'n juryrapport wilt zien, dit is een overzicht van al mijn inzendingen, behalve bij de laatste twee staat het juryrapport (of een deel ervan) achteraan het eigenlijke verhaal.

    oh, en Snel verder!!!

    1 decennium geleden
  • singaxx

    Heeeey lieve schat!!!!
    Ik ben een poosje weggeweest van Q maar ik ben weer terug!!!!
    Ik heb geen idee waar je horror verhaal over gaat enzo maar je schrijfvaardigheden zijn zeker goedgenoeg!!
    En ow van een hele poos eerder, Ik doe wel gewoon alsof ik in het 6de jaar thuis hoor xd
    en ik vond de chlifhanger spannend godzijdank kon ik doorlezen en omg.. dat met Fred is zoooooo schattig!!!!!!!!!!



    xxxxxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen