Foto bij 001

Liam's P.O.V

"mama. niet alweer. alsjeblieft, ik wil zelf in een bakkerij gaan werken als ik maar niet terug naar daar moet." "dat dacht jij. kom op. het zal wel lukken vertrouw me" ik zuchte. ik moest toch gaan willen of niet. dit is mn laatste jaar en ik wil mn diploma. ik studeer af in december. maar 4 maanden meer liam. ik kuste mn moeders wang en vertrok. mn hoofdvakken zijn muziek, biologie en chemie. ik koos voor muziek omdat het bijna mn leven is. en ik koos voor biologie en chemie omdat ik graag een uitvinder wil worden. zoals een geneesmiddel dat kanker bestrijd. mijn naam in elke krant, zoals Professor Liam Payne vond een medicijn dat kanker geneest. of Professor payne krijgt de Nobel prijs. Wanneer ik klaar ben met dromen kom ik aan in school. Ik ben niet zo populair dus ik hou niet zo van school. "hey payne, leuk je terug te zien. kom hier zodat ik je welkom kan heten" oke ik ben de boxball van school. Ik ben ooit eens geschorst geweest omdat ik terugvocht. ik negeerde de blikken en beledigingen en wandelde naar de aula. Ik vond een plaats naast een nieuwe jongen. Hij kan me teminste niet haten. hij weet niet wie ik ben.

Ik hoorde de deuren sluiten en de directeur begon te praten. "hallo iedereen. Ik ben zo blij om jullie allemaal terug te zien! Laten we er samen een leuk jaar van maken! ik heb al een paar datums meet te delen. 2 de jaars jullie gaan op excursie naar flanders fields op 20 oktober." er waren veel datums maar die hoefde ik niet te weten. tot hij iets interessant zei "en eindelijk onze laatste jaars. jullie studeren af op 23 december.zo dat is alles denk ik. de eerste jaars kunnen hun uniform gaan ophalen bij mevr. Walker. May the odds be in your favor" I zuchte dat zei hij elk jaar. domme directeur humor! Ik sta recht en wandel naar mn kluisje. ze plakten mn lesrooster in de binnenkant. ik nam het en sloot mn kluisje. mn eerste les is chemie. ik zou beter gaan.
chemie is in het C deel van de school. Daar heb ik het meeste les. muziek is in D. het was eventjes wandelen maar wanneer ik de juiste klas heb gevonden ga ik meteen binnen. de leerkracht is hier nog niet. ene Mr Horan. Ik heb nog nooit van hem gehoord.

Ik ben niet de eerste maar zeker nog niet de laatse. Ik was blij met dat ene plaatsje achteraan. Daar zag niemand me dus dan moesten ze ook geen rekening met me houden. Ik nam mn map en cursusblok uit mn boekentas. wanneer ik een bic had gevonden begon ik een beetje te kladen op het papier. alleen kan ik niet tekenen dus ik had alleen maar een paar krulletjes en streepjes op een blaadje papier. De bel rinkelde een 2de keer en ik keek op.
ze kwamen binnen. mn pestkoppen. Andy, Dan en Joey. andy zag me staren ik probeerde nog snel weg te kijken maar ik was te laat. voor ik iets kon doen of zeggen stonden ze voor mn tafel. "Dag payne, hoe gaat het met je vandaag? het is lang geleden dat we je gezien hebben niet? Dat zouden we moeten goedmaken. Wat dacht je van vanmiddag in de kleedkamers?" "Ik kan dan niet. sorry" liegde ik vlug. andy lachtte. wat legde de hele klas stil.

"hoorden jullie dat jongens? payne wil niet komen. zijn verlies. maar dan kunnen we dat nu wel inhalen niet?" hij hees me uit mn stoel als een klein kind en joey en dan hielden me van de grond. zodat andy een persoonlijke boxball had. Ik sloot mn ogen en hij sloeg me. ik wachte op de 2 de slag. maar die kwam er niet. ik voelde de grond terug onder mn voeten en ik opende mn ogen terug. een blonde jongen stond voor me. hij legde zijn hand op mn shouder. "gaat het?" hij leek een beetje schuldig. ik knikte. "oke iedereen ga maar zitten zodat we de les kunnen starten" de jongen was de leerkracht? Hij is kleiner dan mij en ik schat hem 21. dat is maar 3 jaar ouder. wow. hij stond vanvoor en keek rond. "hallo iedereen. welkom terug of zoiets. Ik ben uh Mr Horan. ik ben nieuw hier en ja ik ben leerkracht chemie. dat is alles wat je moest weten. het zou leuk zijn moest je allemaal een naamkaartje plaatsen. maar je hoeft ze echt niet om te wisselen. Ik heb een lijst." we deden wat hij ons vroeg en ondertussen had hij een powerpoint gestard. "neem je boek op pagina 4. Ik ga eerst eens overlopen wat we gaan leren dit jaar." alweer volgden we zijn order op. en hij praate en praate nu en dan gaat hij door zijn blonde haar. wanneer het uur halverwege was lag zijn haar al overal. het stond him hij had dit verzorgde chaotische kantje. ook zag je de uitgroei van wat ik denk bleach. Ik zou echt moeten opletten in plaats van de leerkracht te checken. "Liam neem jij over?" shit ik was dus niet aan het opletten.

"Ik weet niet waar we waren" gaf ik bloosend toe "zoals ik dacht. lees de tekst onderaan pagina 7. en let aub op. dit is zeer belangerijk voor de rest van het jaar. en dit is voor iedereen. als je dit niet snap zal je buizen in december" ik las de tekst en lette op. perfecte leerling ben ik. niet? de bell rinkelde. het vertelde ons dat de klas gedaan was "oh de tijd gaat snel wanneer het leuk is" mr horan zei. Ik maakte mn boekentas en zag hem praten met een paar meisjes. hij was aan het lachen. je kan zien dat hij wel lacht nu en dan.


Ik stond op en zwaaide de gesp van mn boekentas over mn shouder. ik had geen les tot de middag. dus ik zal waarschijnlijk naar de bibliotheek gaan. Ik zag dat andy en de rest de klas verlieten.Ik wou ook de klas verlaten maar eerst moest ik via mr horan. "liam kan je even spreken?" vroeg hij. heb ik al gezegd dat hij een iers accent heeft. ik wachte tot de klas leeg was en hij haalde me uit mn staarcompetitie met de deur. "gaat het?" vroeg hij. "ja, natuurlijk kon niet beter" zei ik met een lichte sarcastische toon. "is hij altijd zo?" "wie?" vroeg ik niet weten wie het was "andy" hij zei. hij had door dat ik hier geen zin had. "ja waarom?" ik was eerlijk andy vind het echt niet erg om me als een workout te beschouwen. "um gewoon een vraagje" hij was aan het denken "mag ik door nu?" ik vroeg ongeduldig. hoe sneller hier buiten hoe beter. hij keek me aan "ja, natuurlijk. um ik zie je morgen." "ja" zei ik terwijl ik uit de klas liep mevrouw walker kwam juist binnen. "gaat het liam?" vroeg ze. ze is een beetje de moeder vn de school. ze helpt de eerste jaars en als er iets niet klopt of je hebt een probleem zal ze de eerste zijn om je te helpen. Ik lachte en knikte. "ja, dank je" Ik wandelde door naar de bib. denkend over mr horan

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen