heeey,

eerste hoofdstuk, spannend....
de naam achter het nummer van het hoofdstuk betekent uit wiens oogpunt het is verteld
ik hoop dat jullie het leuk vinden

Roossie

'Alex' hoor ik een stem zeggen, terwijl iemand me zachtjes heen en weer schudt. Ik denk dat het de bedoeling is dat ik hiervan wakker word. Ik kreun even en draai me daarna weer om.
'Alex' deze keer klinkt de stem minder aardig, ook het geschud is heftiger.
'Wat?' vraag ik geïrriteerd met mijn ogen half open.
'Je hebt school vandaag' zegt ze terwijl ze mijn gordijnen opentrekt. Ik moet een paar keer met mijn ogen knipperen om weer wat te kunnen zien. Ik zie mijn moeder staan met nog verwilderd haar en een badjas aan.
'Kom je er dan nu uit, dan maak ik je ontbijt alvast'. Ze kijkt me aan en loopt dan de kamer uit en sluit de deur achter zich.
Met een diepe zucht doe ik mijn ogen weer dicht en bedenk me wat ik ook alweer aan het dromen was. Na een tijdje in mijn geheugen te hebben gegraven geef ik het op en kom overeind. Ik sta op en trek wat kleren aan die ergens verfrommeld op de grond lagen. Onderweg naar de deur bedenk ik dat ik mijn tas vergeet. School, pffff. Die zomervakantie ging ook snel.
Ik strompel verder de kamer uit en ga naar de keuken en ga aan tafel zitten. Ik kan mijn ogen amper open houden. Er wordt een bord vol eten onder mijn neus geschoven. Ik eet wel, maar echt honger heb ik niet. Dan kijk ik op de klok.
Wat! Al 8 uur, ik moet opschieten. Ik drink mijn thee zo snel, dat ik niet doorheb dat het nog kokend heet is.
'Wat is er met jou?' vraagt mijn moeder terwijl ze me verbijsterend aankijkt.
'Ik moet gaan, anders kom ik serieus te laat. Op de eerste schooldag!'
'Nou ga dan maar, koop maar lunch op school'.
Ik geef haar een kus op haar wang en ren naar buiten met mijn jas in mijn hand. Fietsen, dat heb ik nou nooit leuk gevonden. Als ik oud genoeg ben voor autorijles dan neem ik dat.
Ik spring op mijn fiets en race weg. Te laat op de eerste schooldag, wie krijgt dat nou voor elkaar. Nou, ik dus.
Als ik op school aankom is het hele plein al leeg. Nee hè, dat meen je niet.
Ik zet mijn fiets weg en ren naar binnen om daar de rector tegen te komen.
'Te laat op de eerste schooldag' zegt hij met een schuddend hoofd.
'Ja, ja, ik weet het, het is niet goed, geef me dat briefje nou maar'
'Nee, wacht, ik weet iets beters'.
Ik kijk hem beangstigd aan.
'Nee, rustig maar, het is niks ergs, maar er is een nieuwe leerlinge in jouw klas, die zit nu bij de decaan voor wat uitleg. Jij mag haar vandaag rondleiden. Ah, daar is ze'.
Ik kijk in de richting van zijn vinger. Ze heeft lang zwart haar. Ze ziet er wel uit als een nieuwe. Helemaal voorovergebogen op een blaadje dat ze vast heeft.
'Nou kom op, je kunt er toch zelf naartoe lopen en jezelf voorstellen'.
Ik loop in de richting van het meisje.
'Heey, ik ben Alex en volgens de rector daar zitten we in dezelfde klas.'
Ze kijkt op, ze heeft groene ogen en sproetjes.
'Heey.'
Ze gaat weer met haar aandacht naar het blaadje.
'Wat heb je daar?' vraag ik terwijl ik probeer mee te kijken.
'Mijn rooster, maar ik snap er niks van.' zegt ze lachend.
'Geef maar hier,' zeg ik, terwijl ze het blaadje aan mij geeft, 'ja, je zit bij mij in de klas, dat betekent dat je nu Engels hebt van Mr. De Visser, kom maar.'
Ze glimlacht en loopt achter me aan.
'Hoe heette je nou?' vraag ik terwijl ik mijn pas inhoudt zodat ze naast me komt te lopen.
'Tiffany'
'Mooie naam.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen