#5
Ik ren naar beneden naar de plek waar Harry gevallen is, Zayn rent achter mij aan. Eerst probeer ik Harry bij bewustzijn te krijgen. Ik sla hem een paar keer zachtjes tegen zijn wangen. 'Harry?' vraag ik ongerust. Ik zie dat hij heel moeilijk zijn ogen opent. 'Li..am..' Ik zucht van opluchting en houd een hand onder zijn hoofd. 'It's gonna be alright buddy. Everything is gonna be fine.'
-Niall
Ik ren naar beneden om de telefoon te pakken, maar juist op dit soort momenten als je het echt nodig hebt, vind je hem niet. Ik raak in paniek en gooi alles van de tafels en kastjes. Dan herinner ik me dat Zayn gister gebeld heeft met de telefoon. Ik sprint, half vallend, de trap op. `Zayn!! Zayn! ...´ Verder kom ik niet, ik ben helemaal buiten adem. Maar Zayn is niet meer in Harry´s kamer. Ik sta in het midden van de kamer en links van me zie ik Louis liggen. Nadenken doe ik op dit moment niet, als ik dat doe word ik gek. Als ik me ga realiseren wat er gebeurd is dan.... dan kom ik ook op een bed te liggen. Dan komen Liam en Zayn met Harry dragend de kamer binnen. Ik schrik op uit mijn gedachten en ondersteun Harry´s middenlijf. Harry´s ogen zijn dicht, zijn haren zijn niet meer mooi bruin, maar rood.. bloed rood. We leggen hem naast Louis neer, gelukkig dat Harry een 2 persoonsbed heeft. Louis is komt weer bij bewustzijn. `Ni.. niall.. wa.. water.. please...` Het klinkt alsof hij doodgaat... nee.. nee! Hier mag ik niet aan denken. Het komt allemaal weer goed, we gaan op tour. Iedereen is beter, het word geweldig. Ik weet het zeker. ` Niall!! Wat sta je nou te doen! Ga dat water halen!´ Schreeuwt Zayn terwijl hij het nummer van ons ziekenhuis opzoekt. ´Ja.... uh.. ja! ik ben zo terug.´ Ik loop naar de badkamer en pak een plastic bekertje, het is een bekertje dat Harry heeft gekregen van een fan. Ik doe er koud water in en als ik wil teruglopen hoor ik Liam roepen. ` Harry? ..... Harry! Hier blijven! Kijk me aan! Niet in slaap vallen, rustig. alles komt goed.´ Ik struikel over de drempel en het bekertje water valt uit mijn handen en ik begin te huilen. Zayn komt uit de kamer en ziet me op de grond liggen. ´ Niall ! Niet jij ook ! Gaat het? ´ Ik kijk Zayn aan, hij zit geknield bij mijn hoofd. `Ja.. alles gaat goed, maar ik...ik .. hoe kan dit? We.. we zouden op tour gaan.. en ....´ Snikkend praten ben ik nooit goed in geweest. Maar Zayn weet wat ik bedoel. Hij pakt mijn hand. ' Ik weet het Niall, het is erg. Heel erg. Maar juist nu moeten we sterk zijn. We moeten Louis en Harry helpen. Begrijp je dat? Ik weet dat het heel moeilijk is voor je. Maar we moeten doorzetten oké? ' Ik knik en krabbel omhoog, vasthoudend aan deurklink van de badkamer. 'Ga jij maar naar Liam, ik zorg wel voor dat water.' Zayn glimlacht naar me en geeft me een schouderklop. Ik lach terug en strompel naar Harry's kamer. Liam zit met Harry's hand vast en praat tegen hem. Harry blijf hier, Harry niet weggaan, niet gaan slapen Harry, kijk me aan.
Alles wat ik zie gaat in slowmotion. Louis ligt met zijn hand op zijn ogen en zijn andere hand op zijn buik. Harry ligt in een doodhouding.. behalve de ene hand die Liam vastheeft. Het word me allemaal even teveel en ga zitten in de chique stoel in de hoek van Harry's kamer. Zayn komt de kamer binnen met het water en loopt naar Louis. Hij helpt hem het op te drinken. Het ziet eruit alsof ze ineens bejaarden zijn die we moeten verzorgen... Verder weggezonken in mijn gedachten schrik ik op van de sirene. 3 mensen van de ambulance komen binnengerend. Schijnbaar wisten ze waar we waren en schijnbaar hoe ze het huis in moesten. Heeft Zayn denk ik verteld. De felgele pakken die de mensen aanhebben doen pijn aan mijn ogen. Ik zie hoe ze Harry als eerste wegbrengen met de brancar. Daarna Louis.. Liam loopt met de mensen mee en zegt nog tegen ons; ' Ik ga wel mee, ik bel jullie als ik nieuws heb!' Zayn knikt en geeft een signaal dat hij kan gaan. Ik kijk Zayn aan. `Hoe kunnen jullie zo relaxt blijven..´ Zayn lacht een beetje en zegt dan; 'Geen idee eigenlijk.'
Samen zitten we nog uren op de oude chique stoel en staren naar het bed waar zojuist Harry en Louis lagen..
Reageer (1)
geweldig dat je weer doorgaat, 't is wel erg spannend nu omg.
1 decennium geleden