16de hoofdstukje...

Opeen schoot ze overeind. Ze was bezweet en ze had het heel warm. Ze lag in een bed. Haar bed. In het huis. Had ze gedroomd? Maar, het leek zo echt. Ze stond op en rende de trap af. Beneden stond een lekker ontbijtje op de tafel. Er stond ook een taart op de tafel. Er stond op in grote letters: GEFELICITEERD MET JE 13E VERJAARDAG, CATHY!!! Verjaardag? Was ze jarig? Datum, ze moest de datum weten. Op de telefoon stond vast de datum. Ja, 17 juni 1998. Haar verjaardag. Maar dat ontbijt, dat moet iemand hebben gemaakt. En toen zag ze haar moeder en vader in de tuin zitten. Cathy liep naar ze toe en zei hallo. Meteen stopte ze met praten en liepen naar haar toe. 'Gefeliciteerd meisje,' zei haar vader. 'Gefeliciteerd!' Zei haar moeder. Ze kuste haar allebei op de wang. Ze waren niet doorzichtig! Ze hoorden haar! Ze zagen haar!
'Loop maar naar de woonkamer, daar liggen heel veel cadeautjes op je te wachten. Verbaasd en in de war liep Cathy mee met haar ouders naar de woonkamer. Op de slalontafel stond een berg cadeautjes. 'Eerst geef ik een cadeautje,' zei haar vader. 'Ik heb een speciaal cadeautje voor je uitgezocht.' Cathy pakte het cadeautje uit. Het was een doosje. 'Draai maar aan de hendel,' zei haar moeder. Dat deed ze en opeens sprong er een clown uit. Ze schrok zich helemaal rot, en liet het draaidoosje op de grond vallen. Het was de clown die ze in haar droom had gezien. Het was allemaal een droom geweest, toch?

Wordt vervolgd...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen