8ste hoofdstukje...

BOEM!! Nog een flits. Dit keer tien keer zo hard. Cathy sloot haar ogen, wat ze ook de voorgaande keren heeft gedaan. Ze werd wakker op de bank in de woonkamer. Tot nu toe is ze nog geen één keer wakker geworden op de eerste, tweede of derde verdieping. Hmm, raar. Cathy wou nog even verder slapen toen ze haar moeder zag. Haar moeder zag er jong uit. Ze had een dikke buik, wat betekent dat ze zwanger was. Zwanger van haar. Haar moeder liep een beetje wankelig door de kamer. Was ze dronken? Nee dat zou haar moeder nooit doen, drinken tijdens zwangerschap. Tenminste dat hoopt ze. Haar moeder liep naar de keuken en haalde iets uit een laatje. Een aspirientje zo te zien. Gelukkig, haar moeder was niet dronken. Haar moeder ging op een kruk zitten en liep even later naar boven. Cathy liep naar de la met de medicijnen. Ze trok de la open en pakte de pilletjes die haar moeder had genomen. Het zag er normaal uit. Toen ze het pakje omdraaide zag ze dat er met pen was opgeschreven: "niet aankomen! Extreme bijwerken! Niet geschikt voor mensen met hartklachte of zwangerschap. Goed tot 30 mei 1985. Cathy zet grote ogen op. Haar moeder IS zwanger. En het is ook nog eens over de datum. Op de koelkast stond 16 juni 1986. Cathy denkt even na. Wat voor soort bijwerkingen zouden het kunnen zijn? Ze gooidd de pilletjes weg, want ze weet niet waarom ze in de la lagen, en ze doet de la dicht. Kort nadat ze de la had dichtgedaan hoorde ze een schreeuw. Het was geen normale schreeuw, voor als je boos bent. Dit was een kruising tussen een angstschreeuw en een pijnlijke schreeuw. Cathy werd bang van de schreeuw en ze liep naar buiten. Ze ging even een wandeling door het bos maken. Het kon haar niet schelen dat het al donker was. Alles was beter dan in dit beangstige huis zijn.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen