065|| Back to black
We are what we believe we are.
Woensdag 14 februari 2007
~ Mila Adams
Rozen rondbrengen op Valentijnsdag is een traditie geworden op deze school. Ik kan me geen jaar herinneren dat ze het niet deden. Het is veel te voorspelbaar wie rozen krijgt. De populaire meiden en hun aanhang krijgen elk jaar minstens 10 rozen, net als de voetbaljongens. Ik kan me geen jaar herinneren dat ik een roos heb gehad van iemand anders behalve mijn beste vriendin. In de eerste klas, als jong meisje, spreek je nog af met die ene vriendin die je dan hebt om een roos naar elkaar te sturen, zodat het niet helemaal lijkt dat jullie alleen zijn. En dan heel spontaan reageren als ze je naam opnoemen. Ja, na die ene roos heb ik er geen meer gehad.
Met een zucht kijk ik uit het raam. Laat deze dag maar snel voorbij zijn, dan kan ik mijn bed weer inkruipen.
En dan, tijdens het derde uur, Engels, worden de rozen rondgebracht. Meisjes op hoge hakken die staan te popelen om een roos te ontvangen en meisjes op gympen die ze met een valse glimlach rondbrengen. Hetzelfde als ieder jaar. Verandering is ook niet gewenst onder het merendeel, lees populaire deel, van de leerlingen. Het krijgen van meerdere rozen staat bijna gelijk aan hoe populair of knap je bent.
'Mila Adams.'
Geschrokken kijk ik op als ik mijn naam hoor. Een meisje met bruin haar staat voorin de klas met een roos in haar hand. Zoekend kijkt ze rond naar wie Mila Adams is. Alle ogen in de klas draaien zich om en kijken mij aan, terwijl ik me zo ver mogelijk het hoekje in duw. Het meisje met bruin haar glimlacht fijntjes en komt naar me toe lopen. 'Alsjeblieft. ' Ik knik even en pak de roos voorzicht aan. Hij ziet er breekbaar uit. Alsof zijn blaadjes eraf vallen zodra je ze aanraakt. Maar, tegelijk ziet hij er ook stevig en sterk uit. Als een mooie bloem die zal gaan stralen zolang hij in leven blijft.
Sorry dat het
Mijn vakantie is gevuld met leren voor mijn examens en hoe dichterbij ze komen, hoe meer ik ga stressen.
Hopelijk is jullie vakantie beter!
Hebben jullie trouwens ook dat Q er héél vaak uit ligt?
Of ligt het aan mij? Want dan gooi ik meteen mijn laptop uit het raam.
Lots of love <3
Reageer (4)
Mooi deel !
1 decennium geledenGoed geschreven.
Ga je snel verder?
xx
ooh oe schattig!!
1 decennium geledenSnel verder !!
en Q ligt heel de tijd uit, dus je laptop niet door de ruit smijten
kheb ook al veel willen dat ding weg smijten enz...
maar wa doej dr aan eehj xp
xx Dymm
Die roos heeft ze sowieso van Bill gehad
1 decennium geledenals je veel stres voor je examen
neem dan een dagje vrij en doen helemaal niks
dan gaat alles daarna weer een stuk beter
snel verder(K)
Heel mooi deeltje!
1 decennium geledenIk wed dat ze die roos van Bill heeft gekregen.
Snel verder!
x