Dat was de eerste keer dat hij tegen me zei dat hij van me hield. Mijn hart stond even stil, maar klopte daarna nog sneller dan eerst.
Ik had echt geen idee wat ik moest kiezen. Als ik voor Jeremy zou kiezen zou ik mijn moeder en al mijn vriendinnen nooit meer kunnen zien.
Maar als ik niet voor hem zou kiezen zou ik me altijd afvragen hoe het zou zijn geweest als ik een vampier was.
Waarom waren keuzes tussen twee dingen altijd zo ontzetten moeilijk.
Jeremy keek me aan. Ik realiseerde me dat hij stond te wachten op mijn antwoord.
Ik begon te huilen. 'Ik weet echt niet wat ik moet kiezen Jeremy. Ik hou van jou, maar ik hou ook van mijn moeder en vriendinnen. Daardoor wordt de keus gewoon te moeilijk...'
Hij knikte. 'Ik snap dat de keus moeilijk voor je is, maar ik denk dat je voor je moeder en vriendinnen moet kiezen.'
Ik schrok. Dat wilde ik niet. Maar hij had gelijk. Als ik voor hem zou kiezen, zou mijn moeder doodgaan aan verdriet. Ze zou elke dag alleen thuis zitten. Ik slikte. Ik kon het me niet eens voorstellen. Als ik bij Jeremy wegging zou ik wel ongelukkig zijn, maar ik had natuurlijk altijd mijn vriendinnen nog, die me konden troosten.
Dat was de beste keuze.
Maar was er dan geen tussenweg? Dat ik bij Jeremy kon blijven maar tegelijkertijd mijn moeder en vriendinnen kon blijven zien?
Ik keek Jeremy aan, en zag het antwoord van die vraag al op zijn gezicht voordat ik hem ook maar had gesteld.
'Kan ik er nog een nachtje over slapen?' vroeg ik stilletjes.
'Natuurlijk!' zei hij meteen. 'Kom je morgen weer hier om je keuze te vertellen? Ik wacht op je.'
Ik knikte en kustte hem.
Toen moest ik weer naar huis.

Toen ik s' avonds weer in bed lag dacht ik over de keus na en ik wist zeker dat ik niet zonder Jeremy kon leven.
Ik zou morgen naar hem toe gaan en hem zeggen dat ik bij hem bleef.

Reageer (3)

  • EsteeM

    leuk (Y)

    1 decennium geleden
  • xSharonS

    leuk =D
    je wordt steeds beter met schrijven =p


    en.. dankje dat je een abo op al mijn verhalen hebt genomen =D

    1 decennium geleden
  • jvpm

    zware keuze:|

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen