Foto bij Best brother in the world - Zayn Malik

Ik hoop dat het een beetje goed is x

Voor YourAwsome

"Alia, ben je klaar ?" Vraagt Jason van beneden.
"Nog heel even bro" antwoord ik.
"Ok"
Jason is mijn broer en hij is echt de allerliefste en leukste broer die je je kan inbeelden. Als ik het moeilijk heb is hij er voor mij. Als ik blij ben is hij ook meteen blij, ook al heeft hij een rotdag achter de rug. Maar ook andersom. Als er iets is met hem zal ik er altijd voor hem zijn. Soms denken mensen zelfs dat wij een stelletje zijn, wat me eigenlijk niet verbaasd als je ons soms over straat ziet lopen.
"Alia?"
"Ik ben klaar"
Ik spurt de trap af naar beneden waar mijn broer me staat op te wachten. Vandaag gaan we naar de stad. Gewoon lekker shoppen. Moet kunnen. Zeker nadat ik gisteren met hem naar een voetbalmatch ben geweest. Het was echt fijn gisteren maar ik kijk toch wel uit naar het shoppen. We gaan naar buiten en een paar zonnestralen komen piepen tussen de dikke bloemkoolwolken. Het is heerlijk warm en samen met mijn broer ga ik de straat op.

Na wat winkeltjes te hebben gedaan schrik ik op door een stem die plots Jason's naam zegt.
"Dat is lang geleden maat" zegt mijn broer. Het is een jongeman van ongeveer dezelfde leeftijd als mijn broer. Hij heeft een getinte huid en zwart haar dat in een kuif staat.
"Zayn, mate. Dat is lang geleden!" Mijn broer klinkt superblij en geeft Zayn een high-five.
"Zayn, dit is mijn zus, Alia"
Jason stelt me voor en van Zayn krijg ik een zoen op mijn wang.
"Wat zijn jullie van plan ?" Vraagt Zayn.
"Alia wilde absoluut gaan shoppen. En nadat ze gisteren met mij naar de voetbal is geweest kon ik het toch niet weigeren."
Zayn grinnikt.
"Eigenlijk gingen we terug naar huis" zegt Jason.
"Heb je geen zin om mee te gaan?" Stel ik voor. Zayn glimlacht.
"Als ik niet stoor?"
"Tuurlijk niet"

Zayn lacht en samen gaan we terug naar huis. Thuis aangekomen zet ik al mijn zakken met gekochte kleren op mijn bed en ga terug naar beneden. Zayn en Jason zitten -op hun eigen manier weliswaar- in de zetel.
"Heeft er iemand dorst?" Vraagt Jason.
"Ik. Een cola graag" zeg ik en plof neer in de zetel.
"Zayn?"
"Een biertje. Als je dat in huis hebt."
"Komt in orde."
Jason staat op en vertrekt naar de keuken.
"Dus jij bent Alia?" Vraagt Zayn wat verlegen. Ik knik.
"En jij bent een goede vriend van Jason?" Nu is het Zayn's beurt om te knikken.
"Weet je dat je broer al veel over jou heeft opgeschept?"
Ik schrik even van zijn woorden.
"En hij heeft niet gelogen."
Nu voel ik mijn wangen rood kleuren.
"Als je bloost ben je nog mooier"
Waarschijnlijk zie ik nu zo rood als een tomaat maar tegelijk vind ik zijn woorden wel lief.
"Een colaatje voor mevrouw" komt Jason terug de woonkamer binnen en geeft me een glas cola en Zayn een biertje. Zelf ploft hij ook met een biertje in de hand in de zetel.
"Alia? Je bent een beetje rood aangelopen. Heb je het warm ?" Vraagt Jason plots bezorgd. Dit is dan weer typisch mijn broer. Meteen overbezorgd. En eigenlijk is het hier wel warm.
"Het is wel best warm" zeg ik eerlijk.
"Ik ga dan even de verwarming wat minder zetten"
Jason springt op en gaat opnieuw naar de keuken waar de thermostaat staat.
"Je broer is wel nogal bezorgd over jou hé?" Vraagt Zayn.
Ik sta op en ga naast hem in de zetel zitten. "Mijn broer heeft wel al wat over je verteld maar nog nooit dat je zo'n prachtige ogen hebt" zeg ik wanneer ik verdrink in zijn prachtige kastanjebruine ogen. Mijn blik dwaalt af naar zijn volle roze lippen. Deze komen steeds dichterbij en voor ik het besef voel ik ze op de mijne.

Reageer (2)

  • agirlx

    alles dankzij haar broer die me absoluut een schat lijkt x

    1 decennium geleden
  • JawaadS

    Ik vind ht echt perfect,.
    dankjeex

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen