13- Phoebe Avery
‘Phoebe?’ Ik draai me om en kijk Hanne aan. ‘Dag Hanne. Wat? Waarom ben je hier?’ ‘Ook blij je te zien’, lacht ze. ‘Sorry. Ik verwacht je nou eenmaal niet aan school.’ ‘Weet ik wel. Ik kom je halen.’ ‘Wat gaan we doen?’ ‘Iets gaan drinken. Beetje bijpraten.’ ‘Ik zag je gisteren!’ Ik weet wel waar ze op doelt. ‘Ja maar ondertussen heb je al met Niall gesproken.’ ‘Oké. Smoothie?’ Hanne lacht en knikt. Als we met een smoothie in de hand rondwandelen, begin ik te vertellen wat ze wil horen. ‘We hebben gepraat en we hadden het leuk. Ik vertelde over mijn leven en hij over het zijne. Hij weet nu dat ik als nerdje wordt beschouwd en geen vrienden heb. Maar hij lachte of pestte me er niet mee. Integendeel, hij noemde me speciaal. En ik weet nu meer over hem. Hij is lief en eerlijk. En beroemd.’ Hanne kijkt me aan. Bezorgd. ‘Hij is een bandlid van de beroemde boyband One …’ ‘Direction’, vult Hanne me aan. ‘Hoe weet jij dat nou?’ Verbaasd gaap ik haar aan. ‘Vanaf dat je zei dat hij beroemd was, begon het lampje te branden. Niall en beroemd, meer woorden zijn er niet nodig.’ Mijn nicht – die getrouwd is en kinderen heeft (jongens) – kent een boyband beter dan ik? Ik pruts met het rietje van mijn smoothie en zucht. ‘Is het zo een probleem dat hij beroemd is?’ ‘Nee, dat is het niet. Hij hoorde me dus zingen en vroef me of ik ooit al aan een zangcarrière had gedacht.’ Van verbazing laat Hanne haar smoothie vallen. Ik schiet in de lach en per ongeluk duw ik te hard op mijn beker waardoor Hanne helemaal onder de smoothie komt te zitten. ‘Sorry! Sorry, sorry, sorry, sorry!’, ik panikeer maar moet dan toch lachen. ‘Het is niets’, lacht Hanne. ‘Heb je nog afgesproken met Niall?’ ‘Hij ging me bellen’, zucht ik. Meestal bellen jongens niet of laat als ze dat zeggen. ‘He, meid. Hij belt je wel. Geloof me, ik heb mensenkennis.’ ‘Maar je hebt Niall nog nooit ontmoet! Hoe kun je dan kennis van hem hebben?’ ‘Intuïtie’, lacht Hanne. Op dat moment rinkelt mijn mobiel. ‘Niall’, zeg ik als ik zijn naam op het schermpje zie staan. Hanne knikt, lacht en doet teken dat ik op moet nemen.
- Hallo, met Phoebe
• Hi Phoebe, Niall hier.
- Niall! Hoe is het?
• Goed. Ik vond het erg leuk gisteren.
- Ik ook!
• Dacht je nog aan mijn voorstel?
- Euh… ik….
• Komaan Phoebe. Je hebt een prachtige stem! En ik kan je helpen.
- Weet ik maar ik … Nu heb ik genoeg aan een vriend. Later zie ik wel.
• Oké. Ik ben al blij dat ik dat voor je kan betekenen. Zie ik je morgen?
- Ik heb school…
• Dan kom ik je daar halen en doen we iets leuks.
- Je mag niet herkend worden en dan ga je aan een school vol tienermeisjes staan?
• Juist, geen goed idee.
- Anders kom je naar mij? Of ik naar jou?
• Let the lady choose.
- Bij mijn nicht dan? Hanne wil je dolgraag ontmoeten en ik zou dat ook leuk vinden.
• Oké. Sms me het adres en morgen zal ik er zijn!
- Tot dan!
• Doei!
‘Blijkbaar heb ik gasten morgen’, zegt Hanne. ‘Vind je het erg?’ ‘Tuurlijk niet! ik wil Niall wel eens zien. En bedanken dat hij je zo gelukkig maakt.’ ‘Hij is gewoon een vriend die ik graag heb.’ ‘Phoebe, je straalt en bent gelukkig. Meer moet ik niet hebben.’
Reageer (1)
Ahw x
1 decennium geleden