The Choice 4
Nou ja waarom is dat dan weer mijn schuld. Denk ik bij mezelf. Maar ik zeg het niet dan valt ze vast weer uit. Ik loop naar binnen en doe net alsof ik haar niet gehoord heb. "Ik heb alles gedaan, Papa"zeg ik. "Ok"zegt vader. Wat mijn eigen vader okt me gewoon nadat ik alle klusjes heb gedaan... Dit pik ik niet hoor! Ik ben het zat ik ga naar boven. Ik loop de trap op, naar mijn kamer. Ik smijt de deur dicht en ga achter mijn computer zitten. Ik log in op twitter. Ik lees mijn tl lijst. Kijk eventjes bij de tweets van Justin Bieber. Ook nog eventjes kijken bij de tweets van Joyce,Kiki en Puck. Niks bijzonder, wacht eens even.
Joyce tweet:
Op Politie bureau #pffff
Wat?! Zit Joyce op het politiebureau net was ze nog bij mij? Wat heeft ze nu weer gedaaan?
Snel pak ik mijn mobiel en stuur een app naar Joyce. Ze is een half uur geleden voor het laatst gezien. "Wtf zit jij op politiebureau?'' app ik haar.
Als er nou maar niks ergs is gebeurd, Joyce houd zich nooit aan regels. Dat weten we inmiddels wel, als ze maar niet te ver is gegaan.
"ETEN NU!" roept mijn moeder. Ik schrik me dood en loop naar beneden. Het eten staat al klaar. We eten bonen en aardappelen met kip. Ik schuif aan en schep me eten op. Mijn vader rukt me mn bord eten voor me neus weg en zegt"Wij pakken eerst Begrepen?!" ik staar voor me uit totdat ik mijn bord terug krijg. Hij is leeg. "Mag ik dan nu wat opscheppen?' vraag ik. "Ja pak maar"zegt vader. Ik schep mn eten nogmaals op en dit keer mag ik het houden. Tijdens het eten is het heel stil. Niemand zegt wat. Ik eet mijn laatste restjes aardappels op en leg mijn bestek op mn bord. En loop naar het aanrecht.
Ik loop naar boven en kijk op mijn mobiel. He?! nog steeds geen bericht van Joyce. Ik draai me om en wil naar de wc lopen maar precies op dat moment gaat mn mobiel af. Joyce stuurde wat terug.
Joyce: Ik fietste aan de verkeerde kant van de straat omdat ik dat grappig vond, en toen reed er toevallig politie langs. En ik gaf zoals altijd weereens een grote mond.
Lizz: Joyce toch.. Dat is niet echt slim he?! En nu?
Joyce: Ja ik heb ook gescholden op ze enzo.Ik krijg geen strafblad deze keer maar een waarschuwing en ik moet vannacht in de cel slapen.
Lizz: Waarom?
Joyce: Nou dat is dus de waarschuwing, 1 nachtje in de cel.
Lizz: En wat vinden je ouders ervan?
Joyce: Die waren teleurgesteld in me... en pissig.
Lizz: Jij moet echt oppassen he? Maar weet je ik ben het thuis helemaal beu!
Joyce: Ik heb een idee ik leg het je morgen op school uit. Ik ben waarschijnlijk er pas het tweede uur eerder mag ik hier niet weg. Je mag eerlijk zijn tegen de leraar over waar ik ben hoor!
Lizz: Oke! Ik ga nog heel eventjes huiswerk maken sterke in de cel!! xx hvj meiss
Joyce: Hovj poppekee!!
Die Joyce toch ook altijd weer. Wat zou ze van plan zijn?
Er zijn nog geen reacties.