Misschien is het nu geen Sinterklaas meer maar ik had dit stukje al geschreven dusja,....

Feline pov

‘s Morgens word ik gewekt door de zon in plaats van mijn wekker. Ik kijk op mijn wekker en zie dat ik nog tien min. kan blijven slapen. Ik probeer te slapen maar het lukt niet. Ik stap uit mijn bed en loop naar de badkamer. Ik kijk in de spiegel. Mijn lange bruine haren staan recht. Ik zoek mijn lenzen. Shit, waar heb ik die nou gelegd. Snel ga ik terug naar mijn kamer en zie het potje. Yes. Ik open het potje en zie mijn lenzen niet. Huh? Ohja, ik ben ze vergeten uitdoen. Daarom ben ik niet zoals gewoonlijks tegen de hoek van de wastafel gelopen. Ik open mijn kast en zoek een setje kleren uit. Ik neem mijn speelkleren, straks moet ik toch in een pietenpak. 'Feline, ben je wakker?' hoor ik Mick roepen. 'Ja!' roep ik terug. 'Ik heb mezelf weer geteleportieerd naar mijn bed!' roept Mick. Ik begin te lachen. 'Geteleporteerd, Mick, geteleporteerd!'. Ik kleed me aan en loop van de trap af. In de keuken zie ik een briefje liggen op de keukentafel. Ik lees wat erop staat. " Je vader en ik zijn naar de repetitie. Tot vanavond xxx mam". Fijn, weet ze dan niet meer dat ik naar het winkelcentrum moet. Nu moet ik Mick ook meenemen. 'Mick, kom naar beneden! Lekker eten en ik heb een verrassing voor je!' roep ik. Al snel staat Mick voor mijn neus. 'Wat is de verrassing, wat is de verrassing?' roept hij vrolijk. 'We gaan naar Sinterklaas in het winkelcentrum. 'Yeah!'. Ik sms snel Louise dat ze naar het winkelcentrum moeten komen. 'Kom, we vertrekken.' zeg ik tegen Mick en pak zijn hand beet. Buiten pak ik de fiets van mijn moeder, die heeft een kinderzitje. Ik plaats Mick erin en stap op de fiets en rij weg. Onderweg vertelt Mick wat hij gisteren heeft gedaan op school. Best rare dingen die omgaan in zijn hoofdje. Als we er zijn haal ik hem uit het zitje en zet hem op de grond. Opeens voel ik twee warme handen op mijn schouders. Ik draai me om en zie Rami staan. 'Hey.' zegt hij vrolijk. 'Waarom moest ik komen?'. 'Je moet samen met mij zwarte piet spelen. Zonder tegen te stribbelen zegt hij ja. Al snel zie ik Louise eraan komen. 'Je moet op Mick passen want ik moet werken!' roep ik en ren naar binnen. Ik loop door het winkelcentrum opzoek naar de Sinterklaasstand. Plots loop ik tegen iemand aan. Ik kijk omhoog en herken Bram. 'Huh, wat doe jij hier?' vraag ik. 'Ik moet Sinterklaas spelen maar ik wacht nog op twee zwarte pieten want ik heb er nog geen. 'Ik en Rami zijn je zwarte pieten.' zeg ik. 'Ohja? Kom dan maar mee jullie moeten jezelf nog schminken.' zegt hij en hij trekt ons mee. Als we binnenlopen in de kamer zie ik een grote spiegel, twee stoelen, schminkspullen en twee pietenpakken. 'Beginnen jullie maar al ik kom straks kijken.' zegt Bram en gaat terug naar de drukte.

Reageer (1)

  • Megane001

    Phaha Bram als sinterklaas!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen