Rise of the Guardians
Zoals waarschijnlijk wel duidelijk gaat worden in deze story, ik ben animatie-gek. Ik hou van de nostalgie ervan, ik hou van de prachtige plaatje, ik hou van creativiteit van de makers. Ikzelf verkies Dreamworks boven Disney, helaas waren de Dreamworks animaties van de afgelopen twee jaar niet geweldig. Met titels als 'Sherk forever after' en 'Kung Fu Panda 2', die het ook op het boxoffice niet goed gedaan hebben. De laatste Dreamworks animatie waarop ik verliefd werd was 'How to train your dragon'. Het verhaal was misschien iets te cliché met de iet was sukkelige jongen die de respect van zijn vader moet zien te winnen. Maar het complete verhaal werkt geweldig, de emoties zijn heel oprecht en begrijpelijk, de hoofdkarakters zijn boeiend en de focus blijft waar het moet zijn. Zelf vond ik de designs voor de personages niet heel passend, maar de rest van het animatie werk was werkelijk schitterend en heel vindingrijk.
Vandaar dat ik ook zo enthousiast werd toen bleek dat de makers van 'How to train your dragon' bezig waren met een nieuwe film; 'Rise of the Guardian'. Opnieuw, het verhaal sprak me totaal niet aan; De hoofdrol-speler is Jack Forst, Jack is een fantasie figuur die ervoor zorgt dat het sneeuwt, dat waters bevriezen, dat ruiten beslaan ect. Hiermee brengt hij kinderen sneeuwpret, helaas voor Jack kan niemand hem zien. Hij is heel gefrustreerd omdat hij niet weet waarom hij deze taak moet uitvoeren en waarom mensen hem niet kunnen zien. Tegelijkertijd verplaatsen we naar de Noord-Pool, naar de fabriek van de Kerstman er is grote paniek en de 'Guardians' worden bij elkaar gehaald. Deze groep 'Guardians bestaat uit de Kerstman, de Paashaas, de Tandenfee en de Zandman, allemaal geweldig ontworpen! Deze figuren leven op het geloof van kinderen, hoe dit precies werkt wordt niet helemaal duidelijk. Ze worden bedreigt voor de boeman (Pitch Black), hij beweert ervoor te gaan zorgen dat geen enkel kind meer geloof in hun bestaan. Jack wordt gevraag om het team van de Guardian te versterken.
Het verhaal klinkt écht stomzinnig, ik was eigenlijk ook niet van plan de film te kijken als het niet voor de geweldige animatie was. Het ontwerp van Jack ben ik niet weg van, een beetje Justin Bieber meets sneeuwelfje. Het kakarter is totaal niet vervelend, hij is goedgebekt en is heel zorgeloos, maar niet op het niveau dat het irritant wordt. De manier hoe Jack beweegt is fantastisch hij zweeft/springt/rent ik weet niet wat hij doet, maar het ziet er geweldig uit. De vijand, ben ik niet wegvan, opnieuw de animatie is briljant, Pitch Black is een soort schaduw figuur en het werkt goed. Maar zijn motivatie is niet heel creatief; slecht zijn en er erkenning voor krijgen. De film is vrij foutloos, het script zit meestal op niveau er zit misschien iets te veel comic relief in maar het irriteerd weinig. Het eindigd zeker niet sterk, er zit een geweldige opbouw in maar het plot is teleurstellend, dit is helaas moeilijk te onderbouwen zonder spoilers.
Als je de kans hebt, kijk hem! Het liefst niet online zodat je van het geweldige animatiewerk kan genieten.
Reageer (1)
Justin Bieber meets sneeuwelfje :'D Die vergelijking vind ik echt melig, en je hebt gelijk hoor. Officieel is het nu dus Justin Bibber
1 decennium geledenIk vind de manier waarop je de recensie brengt erg creatief. Je geeft je opbouwende mening met de goeie en slechte punten, en dat apprecieer ik aan een recensie. Een film is niet alleen goed of niet alleen slecht. Er zit altijd wel iets van beiden in. En ik lief ook 'How to train your dragon' dus ik vind het erg leuk dat je die toch ook nog even aanhaal hier. Ik ben ook een behoorlijke animatie liefhebber
Verder heb ik niet zo heel veel op te merken. Ja opzicht, het is me opgevallen dat je vaak een komma vergeet te plaatsen tussen twee werkwoorden, maar dat is ook wel het enige. Aan het eind van de tweede alinea heb je nog het woordje 'voor' staan, wat 'door' moet zijn, maar verder heb ik dus niks belangrijks op te merken.
Ik kijk in ieder geval uit naar je volgende recensie