volgende halte: Trompstraat. Klinkt het door de bus. Langzaam sta ik op en pak mijn OV-Chipkaart. Ik check uit en loop de bus uit. Anne staat al te wachten. Snel vlieg ik haar om de hals."Anne ik heb je zo gemist" schreeuw ik. '' Haha ik jouw ook hoor"zegt ze. Ik loop naar het fietsenrek en haal mijn fiets van het slot.Ik Steek de weg over en ga naast Anne fietsen. "Hoe was jouw vakantie?'vraag ik, Super leuk!! krijg ik als antwoord terug. Nou die heeft het dus naar haar zin gehad.

Als we bij school zijn aangekomen zet ik mijn fiets op slot en wacht even op Anne. "Het schooljaar begint weer''' zeg ik, ja vet stom, ik wou echt nou langer vakantie hoor Bo jij ook? "Duh waarom zou ik dat niet willen?' Weet ik veel, misschien omdat je mij teveel miste?"Hahaha nou dat sowieso niet lach ik.
Eenmaal bij de kluisjes stop ik mijn jas en boeken erin. Ik heb gehoord dat er ook een nieuw meisje in de klas komt zeg ik."JA duh we zitten in een hele nieuwe klas zegt Anne.Nee ik bedoel echt nieuw nieuw, van helemaal nieuw op school snap je? zeg ik. Ja ik snap het al hoor Bootje. BO, ANNE klinkt het door de gang. Ik kijk snel om en zie Nola en Maud in de gang staan. Ik ren op ze af en geef ze allebei een knuffel. Ik heb jullie echt al te lang niet meer gezien! zeg ik. '' I know"zegt Nola. Nou zo blij ben ik anders niet, zit ik weer een heel schooljaar met jullie opgescheept zegt maud. Beledigd duw ik haar waardoor ze tegen de kluisjes aan knalt. Haha lachen we, dat zeg er heel dom uit zeggen we. "Nou nu vind ik jullie niet meer aardig"zegt Maud. Hee mensjes komen jullie nou nog vraagt Nola.


Eenmaal in de klas kijk ik in het rond. Allemaal kinderen die ik al ken alleen één meisje niet. Dat zou vast het nieuwe meisje zijn zeg ik. Ja denk het ook zegt Anne. Opeens kijkt het meisje ons met een vernietigende blik aan. "Nou die vind ons ook aardig lach ik. "Yep we maken meteen al nieuwe vrienden! zeg Anne.
Jongens even stil zijn nu zegt de leraar. Ik ben jullie mentor dit jaar. Waarschijnlijk kennen jullie elkaar allemaal al. Ja klinkt het door de klas. Maar er is één nieuw meisje dit jaar bij ons vervolgt de leraar zijn verhaal. Lily kan je even naar voren komen vraagt hij. Het meisje die ons net zo boos aankeek loopt naar voren."Hoi ik ben Lily Smith en ik kom uit Brabant, ik ben hierheen verhuist omdat mijn vader hier een baan kreeg. En nu zit ik dus hier op school zegt het meisje die dus Sarah heet. Oke nou weten jullie ook wie ze is zegt de leraar. En Anne, Nola, Maud en Bo willen jullie haar anders een rondleiding geven? vraagt hij. Nou het zit zo eigenlijk wilden we even onze boeken ophalen en dan kaften enzo. Zegt Anne om er onder uit te komen. Hier hebben we dus echt geen zin in. Geen gemaar jullie gaan haar gewoon even een rondleiding geven zegt de leraar boos. Oke zeggen we zacht. Meteen komt Sarah op ons aflopen en gaat naast ons zitten. Dit word nog gezellig denk ik. Ik zie gewoon dat het niets tussen ons twee gaat worden. Maar ach hoe erg kan een rondleiding zijn?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen