Filice tomlinson --daana funderson
Mam ik ben thuis ! Ik wacht op een antwoord die ik niet krijg . Iktrek mijn wengkbrouwen op en loop naar de keuken .
Niemand ? Ik spurt naar boven en kijk in elke kamer die we hebben zelf die van mij waar ze nooit in komt .
Ook niet ? ik mompel wat en loop de woonkamer in waar ik een briefje zie liggen .
Hi lieverd ,
als je dit briefje leest zal ik vast niet meer zijn .
kijk niet achter om -ik stop met lezen en draai me driekwart om als ik mam zie hangen .
Mam ? Zeg ik hakkend en laat me zakken op de grond ..
ze --ze heeft haar opgehangen ?
..... Ik laat mijn tranen gaan terwijl ik terug naar school fiets . Ik loop de koer op en zie Daana naar me lopen .
Felice alles oke wat is er ? Ik knik neen en loop naar Daney .
Felice wat is er ? Vraagt hij me als hij me weg neemt van bij zijn vrienden die ons vragend aankijken .
Mam mompel ik en toon de foto als bewijs dat ik niet lieg .
Hij kijkt geschrokken .Zeg niet dat tante haar heeft -
Hij zwijgt en ik knik . hij knuffelt me ...
Ik ga naar de rector mompel ik weer en sta op . Ik ben buiten als je me nodig hebt goed ?
ik knik en loop naar het kantoor van de rector . ik klop aan en stap binnen waar paar jongens zitten .
filice ! zegt de rector en kijkt me bezorgd aan . ik kijk ongemakkelijk naar de jongens die me aanstaren .
Ik toon mijn foto op mijn gsm en zie de rector slikken .
Ik bel iemand van je familie die je kan opvangen meid wand zonder ouder kan je hier niet blijven .
De jongens kijken me verschoten aan . Ga nog even naar de les als ik klaar ben met deze zal ik de leerkracht bellen dat je mag komen goed ?
Ik knik stil en loop het kantoor uit.
..
Felice waarom b- ik was bij de rector .Zeg ik stil en zie haar ogen open gaan .
Oké niet dat ik altijd stout was op deze school maar ik kon me niet altijd gedragen .
Ik zet me neer en kijk naar mijn handen . Het briefje van mama ? .
Ik lees het verder af en laat alweer mijn tranen gaan . Ik laat het briefje vallen op tafel en loop de klas uit .
Daana Funderson
Ik pak het briefje op en kijk geschokt naar de leerkracht als ik het gelezen heb .
De leerkracht komt naar me toe en leest het ook .
Nu hebben we de reden . Zegt ze geschokt en probeert iedereen stil te krijgen omdat ze boos zijn dat Felice zomaar de les uit mocht .
Felice haar moeder heeft vandaag zelfmoord gepleegd ! Roept de leerkracht nu luid waardoor iedereen stil valt en haar met open mond aankijken .
De deur gaat terug open waar filice iedereen gebroken aan kijkt
arme meid eerst haar vader nu haar moeder .
Felice Tomlinson
De rector heeft gevraagd of je wil gaan ?
Okè zeg ik stil en pak mijn spullen .
Ik loop het kantoor in en zie tante Johannah zitten . Ze kijkt me bezorgd aan en knuffelt me .
Euhh Felice jij gaat vanaf nu bij je tante gaan wonen . Ik kijk opgewekt en knik .
Maar dat betekend een andere school ? Hij knikt waardoor ik weer zucht en opsta .
Ik ga mijn kluisje legen .Zeg ik en zie ze beide knikken .
Ik hoor de bel gaan en draai mijn ogen ook dat nog !Ik loop naar mijn kluisje en steek alles in mijn tas tot het helemaal leeg is .
Wat doe je ? Hoor ik sean vragen . Ik kijk om en zie Sean Daana Fanny en Daney staan .Ik ga verhuizen en moet naar een andere school .
Bij ga je wonen ? Hoor Daney vragen en kijk hem aan . tante Johannah in Doncaster
Ik zie hoe Daana haar verslikt en zie tranen in haar ogen opzwellen .
He je kan me wel komen bezoeken of ik kom naar je toe hoor .Zeg ik stil en zie haar knikken .
Ik ga jullie missen . Mompel ik en loop weg na ik ze een knuffel gegeven heb .
Ik draai me nog eens om een zwaai . dag Sean dag Daana dag Fanny tot weerzien . Ik laat en traan gaan en loop mee met tante johannah .
Reageer (1)
Het is een goed verhaal, maar je moet even op hoofdletters en leestekens letten. Het is nu nog een beetje rommelig en vervelend lezen. Ik ben erg benieuwd hoe dit verhaal verder gaat. xx
1 decennium geleden