Slutherin
Gale pakte een stokje uit zijn zijn achterzak. Hij zei: ‘Lumos, noks, Lumos, Nox, Lumos, Nox.’ En elke keer dat hij ‘Lumos’ zei ging er een lichtje aan het einde van zijn staf aan, en bij elke keer dat hij ‘Nox’ zei ging dat weer uit. Ik grinnikte en las de brief nog een paar keer door. Toen keek ik op. ‘Zitten jullie daar allemaal op school? En hoe werkt het daar? En wie is Perkamentus?’ vroeg ik. Al snel kreeg ik antwoord. Blijkbaar vond Gale het wel erg fantastisch dat ik op Zweinstein kwam. ‘Ja, allemaal, ik ga naar het tweede jaar, Justin naar het derde, Daniël naar het vierde, Demetri naar het vijfde, en Devon en Tyler naar het Zesde, Haight is al afgestudeerd. Allison ook naar het tweede, Rosalie naar het derde, Diana naar het vierde, Josephine naar het vijfde, en Anastasia en Victoria naar het zesde,’ zei hij snel. Bijna te snel. ‘Owh, en er zijn vier afdelingen, Hufflepuff, Ravenclaw, Griffoendor en het geweldige Slytherin. Perkamentus is het schoolhoofd,’ ratelde hij verder. Diana zuchtte en ik rolde met haar ogen. ‘Niks niet geweldige Slytherin. Alice, Hufflepuff is voor ijverige, harde werkers, trouwe vrienden enzo… je weet wel. Raveclaw is voor de slimbo’s. Het geweldige Griffoendor is voor de dapperen. Slytherin – of moet ik zeggen slutherin?- is voor sluwe, gemene mensen. Past dus precíes bij de familie Riddle!’ zei ze. Ik grinnikte even, wat was ze een sukkel… ik had haar dagboek gelezen.
Er zijn nog geen reacties.