080.
“waar denk je aan?” Harry zijn stem haalt me terug uit mijn flashback. Met een verdrietig glimlachje laat ik hem weten dat ik hem heb gehoord.
“we moeten gaan anders komen we te laat” zegt hij als hij merkt dat ik het er niet over wil hebben. Zachtjes knik ik en steek mijn armen uit als teken dat hij me overeind moet helpen. Hij komt naar me toe lopen en hurkt voor het bed neer “klim maar op mijn rug” zegt hij als ik niet in de gaten heb wat hij bedoelt. Opgelucht klim ik op zijn rug, door de flashback is de pijn die tijdelijk even weg is geweest weer helemaal terug. Zachtjes zucht ik in zijn nek en klem me zo stevig mogelijk tegen hem aan zodat ik niet kan vallen. Mijn gezicht verstop ik in zijn nek waardoor Harry waarschijnlijk meteen door heeft dat er iets aan de hand is want ik voel hoe hij zachtjes even in mijn been knijpt in een zwakke poging om me gerust te stellen. Stiekem spiek ik een klein beetje als we net de woonkamer in lopen. Alle ogen zijn meteen weer op mij gericht waardoor ik snel als een bang kindje mijn gezicht weer in Harry zijn nek verstop.
“wij zijn even weg, ik laat nog wel weten hoe laat we terug zijn” doorbreekt Harry gelukkig de stilte maar als hij weg wil lopen knijp ik zachtjes in zijn schouder. “wat is er?” vraagt hij twijfelend. Met mijn armen die om zijn nek hangen sein ik dat ik een telefoon of pen en papier nodig heb. Zayn die naast ons staat grijpt het kladblokje en de pen van het kastje dat naast de deur staat.
’zeg haar dat ik haar mis, onze momentjes en dat ik niet kan wachten tot ik er weer klaar voor ben om haar te spreken, zeg haar dat ik niet kan wachten tot we weer een van onze ‘oh eileen’ momentjes kunnen doen. Ik heb behoefte aan een goed feestje zodra ik klaar ben met schrijven gooi ik het blokje richting Ed die me verward aankijkt maar toch het blaadje leest. Naar Harry gebaar ik dat we kunnen gaan en nog voor ik weet of Ed het heeft begrepen lopen we naar de auto toe.
Zayn zit achter het stuur en Harry zit naast me achterin. De hele weg lig ik stilletjes tegen hem aan en een enkele keer loopt er een traan over mijn wang. De afgelopen week heb ik alles een beetje weg zitten duwen, gedaan alsof er niks aan de hand was omdat ik mooi weer wilde spelen voor Ed. Mijn ipod hou ik stevig in mijn handen, zodra we bij het ziekenhuis zijn trek ik de capuchon nog iets verder over mijn hoofd en doe ik mijn oordopjes in zodat ik de geluiden om mij heen niet hoef te horen. Zayn zet ons af voor de ingang zodat we meteen kunnen door lopen terwijl hij de auto parkeert. Harry tilt me uit de auto en draagt me tot de rolstoelen en duwt me dan in de rolstoel verder tot waar we moeten zijn. Als we stil staan legt hij zijn hand even op mijn schouder. Ik zit nog steeds met mijn capuchon ver over mijn hoofd en mijn iPod in mijn oren krampachtig mijn ogen dicht te knijpen.
Geschrokken knijp ik mijn ogen nog harder dicht en mijn handen grijpen de leuningen nog harder vast als mijn capuchon wordt afgezet. Mijn. Handelingen zijn zo geforceerd dat ik er hoofdpijn van krijg. Een snik verlaat mijn mond als ik voel hoe de oordopjes uit mijn oren worden gehaald maar ik durf er niets tegen te doen
"Isa, rustig. We zijn in de behandelkamer. We zijn alleen" geruststellend wrijft Harry door mijn haren en trekt me in een omhelzing.
"Ik ga je nooit meer zo lang binnen laten zitten" mompelt hij. Verslagen sla ik mijn armen ook om hem heen tot de deur vijf minuten later open gaat. Beschaamd veeg ik de tranen van mijn wangen. Gelukkig heb ik deze keer een andere dokter die zo op het eerste gezicht al een stuk aardiger lijkt. Netjes stelt hij zich voor en hij wacht geduldig terwijl ik mijn antwoorden opschrijf. Mijn gips wordt er af gehaald en daarna moet ik naar de röntgen afdeling om foto's te laten maken. Mijn capuchon gaat weer op maar Harry weigert om mijn iPod terug te geven. Zayn zit op een van de bankjes en staat meteen op zodra hij ons ziet. Hij neemt de stoel van Harry over die naast me komt lopen en mijn hand vast houdt die ik bijna fijn knijp.
Nadat de foto's zijn gemaakt lopen we weer terug naar hetzelfde kamertje. Het lukt me niet meer om te ontspannen en ik heb het idee dat ik langzaam gek word. Ik heb zin om een potje hysterisch te gaan zitten janken, om te schreeuwen, om iemand te slaan. De afgelopen dagen heb ik te lang, te vaak mijn goede humeur zitten forceren. Ik heb een uitlaatklep nodig voordat ik gek word en helemaal doordraai.
Reageer (1)
Haha toen ik dit de eerste keer las had ik geen tijd om een reactie te schrijven. Maar nu zeeën van tijd, oké niet helemaal want ik moet zo echt slapen. Een reactie moet toch wel lukken? Ik heb volgensmij dit gehele verhaal nog nooit gereageerd *shame on me* dus nu moet er een geweldige reactie komen. Helaas ben ik een rasechte faler in reacties schrijven. Een google chrome vindt faler geen woord! Pfftsshuh. Nou wat ik dan eerst wil zeggen -nog niet over het verhaal- is dat ik op een of andere manier weer eens op jouw profiel was beland, op zich natuurlijk niet heel erg bijzonder -ik bedoel wat kun je daar nou aan opmerken?- maar je had zo'n ronddraaiend gif-plaatje met Paramore erop. Ik moet even kwijt hoe geweldig ik die band vind, echt waar ongelooflijk. Ken jij dat ook dat als je naar zo'n gif-bewegend-plaatje-dinges kijkt je moet blijven kijk tot het verder gaat? Ik heb daar echt heel erg last van Oke nu heb ik al heel veel onzin getypt maar een echte nuttige mening/reactie/opmerking/compliment over jouw verhaal is er nog niet in voorbij gekomen. Hmmpff. Nou om er mee te beginnen moet ik zeggen dat het echt heel erg leuk -nouja leuk eerder orgineel ofzo- is dat de hoofdpersoon dus niet echt meer praat, het geeft een hele rare -jaa rare, vage, zoiets- twist aan het verhaal. Wat vind ik nou nog meer -eigenlijk niet zo veel, wat ben ik weer eens meningloos- in iedergeval dat de hoofdpersoon echt heel cool is en goed uitgewerkt. Ze heeft een echt verleden, en niets in haar leven gaat zoals gepland, doet me aan mijn eigen leven denken -niet zo extreem als in het verhaal maar oké- zo van go with the flow. Gniffel. Ook krijg je het elke keer voor elkaar dat ik verder wil lezen, wil weten was er nu weer gaat gebeuren. OMG! Hahaha ik hoop dat deze reactie lang genoeg is om het gat der lege-reactie vakken op te vullen Hahaha ik schrijf nu al bijna een kwartier. En ik moet naar bed ): Ik moet dus deze reactie een beetje afronden, daarmee gezegd dus snel verder -ect.ect we kennen het cliché gebabbel aan het einde- Daaaaag x
1 decennium geleden