Hoofdstuk 156
het gaat voor een paar weken wat rustiger worden qua schrijven omdat het op school nogal druk is.
ik heb nog een paar hoofdstukjes staan die ik gewoon activeer maar dan houdt het even op aangezien school voorgaat
Aiden
‘Mag ik vragen wat jij met Yuna van plan bent?’ grom ik als ik tegenover Glenn sta.
‘Geen idee. Misschien iemand zijn die beter zijn best doet voor haar dan jij?’ gromt hij spottend terug.
O nu kan ik hem wel vermoorden!! Mijn hart gaat tekeer als een razende en mijn handen veranderen in vuisten. Ik ontbloot mijn tanden en het gif druipt er uit. Mijn spieren spannen zich aan en mijn ogen zijn weer bloedrood.
‘Als je haar nog met één vinger aan raakt dan dood ik je!’ grom ik weer.
‘Wat wou je doen dan? Je kunt niks maken tegen mij! Ik versla je toch wel!’ lacht Glenn hard.
Ik wil hem naar zijn nek grijpen maar word meteen weer terug getrokken en tegen de grond aan gedrukt. Ik wil me los maken en gaan staan maar dat lukt niet. Geschrokken en verbaast blijf ik liggen. Ik kan niet zien wie me tegen de grond houd.
‘Laat me los!’ grom ik en probeer weer te gaan staan.
‘Nee je blijft liggen!’ hoor ik de stem van Sofia ineens terug grommen.
‘Waar bemoei jij je mee!’ schreeuw ik tegen haar.
‘Dacht je nou echt dat ik jou je gang zou laten gaan! Er zijn hier veel vampiers! Een gevecht loopt hier snel uit de hand!’ schreeuwt ze in mijn gezicht en drukt me nog harder met mijn gezicht in het zand.
‘Wat kan jou het schelen? Een gevecht, dat is toch wat iedere vampier wil!’ brul ik weer.
Sofia trekt me overeind en ik kijk Glenn recht in zijn smerige ogen. Een grijns komt weer op zijn gezicht en hij haalt uit. Nog voor ik het in de gaten heb raakt hij me met een zwaard op mijn zwakke been. Ik zak in elkaar van de pijn en Sofia laat me van schrik los.
Sofia
Van schik laat ik Aiden los. Ik wist dat Glenn die slag had gepland maar niet dat hij nu al zou aanvallen. Aiden krimpt in elkaar van de pijn en blijft bloedend op de grond liggen.
‘Wat doe je!’ roep ik naar Glenn zonder dat ik mezelf probeer te verraden.
‘Je denkt ook echt dat je hier zomaar in het dorp kunt komen wonen, dat je aan die race mee kan doen en MIJ te beschuldigen van het afpakken van Yuna?!’ roept hij naar Aiden.
‘Glenn, rustig aan’ probeer ik hem te kalmeren.
‘Hij moet eerst eens naar zichzelf kijken! Hij is een vampier met een slechte naam dat weet iedereen hier in het dorp. En dan verwaarloost hij Yuna omdat hij persé aan race mee moet doen! Ja het is normaal dat ik dan om haar ga geven! JE LAAT HAAR ALLEEN AIDEN!’ schreeuwt hij en haalt nog een keer uit.
‘GENOEG!’ schreeuw ik naar Glenn en kijk hem streng aan.
Glenn laat zijn zwaard zakken en Yuna staat geschokt toe te kijken. Aiden is ondertussen rechtop gaan zitten en houd zijn handen op zijn bloedende been gedrukt.
‘Waarom laat je Yuna niet kiezen?’ grijnst Glenn en kijkt haar aan.
Yuna kijkt verbijsterd van Glenn naar Aiden en weer terug naar Glenn. Ze weet niet wat ze moet zeggen en kijkt nog een paar keer heen en weer tussen de twee jongens.
‘Kies je voor iemand die je in de steek laat, die alleen maar voor de race gaat? Iemand die zichzelf niet helemaal in de hand heeft? Hij kan het heus wel goed vinden met Sofia.’
‘Of kies je voor mij? Een Elf die beter bij je past, een elf die je begrijpt en je niet in de steek laat?’ en hij kijkt nu heel serieus naar Yuna die nog steeds niet weet wat ze nu moet doen.
Een paar minuten blijft het stil en hoor je alleen het gekreun van Aiden. Yuna is nog steeds in tweestrijd en weet niet of ze voor Glenn of Aiden moet kiezen.
Ik werp een bezorgde blik naar Glenn. Dit was nou niet echt de bedoeling, we zouden ze een beetje uit elkaar halen maar niet zo erg! Glenn kijkt me zelfverzekerd aan en weet zeker dat het goed is wat we doen.
Ondertussen krijg ik een raar gevoel in mijn maag als ik naar Aiden kijk. Hij is zwaar gewond maar niemand van ons helpt hem, zelfs Yuna niet. Ze lijkt te zijn verstijft, blijft de hele tijd in een zelfde houding staan. Iets wat elfen niet lang vol houden normaal gesproken.
Hoe langer ik naar Aiden kijk, hoe meer medelijden ik met hem krijg. Het is eigenlijk ook wel erg slecht wat we gedaan hebben. Hem verwonden omdat hij aan die race mee wil doen. Begin ik dan echt wat voor hem te voelen??
Reageer (1)
Wow, ik denk dat Glenn ook wel gevoelens krijgt voor Yuna
1 decennium geledenen ik begin medelijden te krijgen met Sofia ):