24.
vanuit soraya
er is een stilte moment de dokter kijkt naar de grond ''zondag word je daar verwacht ,, ik kijk hem ongeloofig aan ''dat kan niet , ik wil niet weg hoe met het dan met me vriendinnen die kunnen niet zomaar komen en rein dan weet je hoe ver dat is ? ,, ik begin te huilen uit paniek , over 2 dagen moet ik weg , rein is er ook kapot van maar hij heeft belooft dat hij zo vaak mogelijk komt .
vanuit rein
''over 2 dagen moet ze weg'' spookt rond in me hoofd , dit gaat echt heel moeilijk worden , ze gaat helemaal naar limburg helemaal tegen de grens van belgie .
''maar dokter zou ze vandaag wel mee naar buiten mogen zodat we nog leuke dingen kunnen doen ,, vraag ik de dokter kijkt me aan ''ze kan wel mee als jullie maar voorzichtig doen en zo weer hierheen komen ,, ''zekur , dank u wel ,, ik geef soraay een knuffel de moeder van soraya pakt haar telefoon geen idee wat ze doet , maar ik ga een rolstoel halen en zet soraya erin zo rijden we naar buiten naar de auto ik til soraya op en zet haar in de auto der moeder doet de rolstoel in de achterbak ik stap in de auto naast soraya we hebben geen idee waar we heen gaan soraya's moeder zei dat het een verassing was , ik merk dat soraya moe is ''soraay je kan slapen hoor ,, zeg ik ze glimlacht even en gaat dan tegen me aan liggen met der hoofd .
later val ik ook in slaap . na een half uur maakt soraya's moeder ons wakker ik kijk naar buiten en zie de vriendinnen van soraya staan , daan , nils en owen dus soraya doet de deur open en rent naar ze toe ze geeft iedereen een knuffel en gaat dan spontaan in het gras liggen ik ren naar der toe ''soraay ,, dan steekt ze der duimen in de lucht ''jezus man ik dacht dat je weer onderuit ging ,, soraya gaat rechtop zitten en kijkt me aan ''nou zeg kan ik er wat aan doen dat ik het gras gemist heb ,, zegt ze op een bijdehante toon waar iedereen om moet lachen , ik til soraya op in de lucht en ik geef haar een kus als ik er neerzet tikt ze me en rent weg ik schud me hoofd ''volgens mij spelen we tikkertje jongens ,, iedereen moet lachen zo spelen we tikkertje na een kwartier ren ik achter soraya aan ze struiken en ik ga boven op aar buik te zitten en begin haar te kietelen ''ik heb je , ik heb je ,, zo brengen we de hele dag door met leuke spelletjes en dan gaan de meiden weer naar huis en wij weer naar het ziekenhuis eenmaal in het ziekenhuis zit soraay weer in der bed en valt in slaap het was een drukke dag geweest morgen moet ze hier blijven en dan de volgende dag moet ze weg .
~zondag ~
vanuit soraya
het is 10 uur alle spullen zijn ingepakt en we leggen de tassen in de auto dan sta ik voor de auto iedereen is er de meiden , nils owen rein en daan ik geef iedereen een knuffel bij rein blijf ik staan ik kijk hem aan er rolt een traan over zijn wang ''hee gekkie niet huilen het komt goed ze gaan me weer beter maken en dan kunnen we weer samen zijn en dat duurt niet lang ze maken me zo weer beter ,, ik veeg zijn traan weg hij krijgt een glimlach , dan pakt hij me vast en knuffelt me ''ik ga je missen ,, dan zoent hij me we staan zo wel 5 minuten dan kijk ik hem aan en druk hem stevig tegen me aan en begin te huilen ''je moet snel weer komen . dan stap ik in de auto ik kijk door het raam en zwaai er rollen allemaal tranen over me gezicht me vader brengt hun weg en met me moeder ga ik naar limburg nu .
Er zijn nog geen reacties.