Rosa licht op de grond in het bos op de omgevallen bomen met haar been tussen twee boomstammen in

Stevie is achter de op hol geslagen pony aangedraafd. Als Stevie Rosa ziet belt Stevie snel 112. Na 4 minuten is de ambulance er. 5 doker's stappen uit. Een paar proberen Rosa's been los te maken. Dan ziet Stevie iets op de grond liggen, achter de boomstammen. Stevie loopt ernaartoe. Ze schrikt zich dood. daar ligt Bas! Snel belt Stevie de dierenarts. De artsen krijgen uiteindelijk na goed proberen Rosa's been los. ze leggen Rosa op de brancard en rijden de brancard de ambulance in. "Wil jij meekomen naar het ziekenhuis of niet?" vraagt een arts. Stevie schudt haar hoofd. " Ik blijf bij de paarden. Ik kom later wel naar Rosa" Zegt ze. De arts knikt. De ambulance rijdt weg. een paar minuten later is de dierenarts er. De dierenarts onderzoekt Bas snel. "Ik vrees het ergste voor hem, maar ik ga er nog niet vanuit. Ga je mee naar de kliniek?" Zegt de dierenarts. Stevie kijkt even om zich heen en ziet dan de manege eigenaar en knikt van " Ik verzorg Teddy wel, ga jij maar" Stevie kijkt terug naar de dierenarts en knikt.
De ambulance is aangekomen bij het ziekenhuis en de artsen rijden de brancard zo snel mogelijk de onderzoek's kamer in. De artsen gaan meteen aan het werk. Rosa wordt eerst aangesloten op een soort apparaten en dan wordt ze onderzocht wat er mis is.
" Haar been is gebroken. Meerdere botten in haar linkerbeen" Zegt de dokter na het onderzoek tegen Rosa's ouders. Rosa's ouders Henny en Jan schrikken. " Gebroken?!" Zegt Jan, Rosa's vader. "Ja" antwoordt de dokter. " Mogen we haar zien?" Vraagt Hetty, de moeder van Rosa met tranen in haar ogen. De dokter knikt en loopt naar Rosa's kamer. Rosa licht nog steeds met haar ogen dicht op het bed. " Gaat u gerust zitten" Zegt de zuster die bezig is met rosa. Jan en Hetty gaan zitten.
Stevie kijkt hoe Bas voorzichtig uit de operatiekamer komt. De fjord loopt heel slecht maar gelukkig loopt ie nog. Stevie zucht van opluchting. "Hij, is heel erg geschrokken waarschijnlijk om dit voor elkaar te krijgen, Marjan" Zegt de ene dokter " Zeker Willem." Antwoord de zuster. " Ah ben jij niet Stevie., ik ben Marjan" Zegt de zuster " Er zijn wat ribben van hem gebroken" Zegt Marjan. " We vrezen het ergste voor hem, met zijn linker voorbeen gaat het ook al niet zo goed" Zegt Willem, de andere paarden dokter. " Geneest het wel weer?" stottert Stevie. " Nooit helemaal" Zegt Marjan. " Wie zorgen wel goed voor hem. Ga maar naar je vriendin toe" zegt Marjan. " Ik ga wel met je mee, wegbrengen" bied Marjan aan. " Bedankt" Zegt Stevie.
Even later komen ze in het ziekenhuis aan. Daar zien ze de ouders van Rosa zitten naast het bed " Stevie!" Zegt Hetty. " gaat het goed met haar?" Vraagt Stevie bezorgt. Hetty neemt Stevie op schoot. " Haar been is gebroken" Zegt Hetty " Heel erg gebrok....." Maar veder komt Hetty niet want Rosa beweegt. " Bas! Stop! Nee niet springen! Niet doen!!!!!!" kreunt Rosa. " Rosa!" Zegt Jan blij. "Rustig meisje, wordt rustig wakker, rustig maar" Zegt de zuster. " Papa? Mama? Stevie?! Waar ben ik?" Zegt Rosa.bent in het ziekenhuis" zegt Hetty.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen