Een verschikkelijke dag
Stevie springt van haar fiets af en gooit het in het fietsenrek. Ongeduldig staat ze te springen totdat Rosa klaar is met haar fiets netjes in het rek te zetten. Rosa grinikt en rent achter Stevie aan die al naar de stallen is gerend. Bas, een fjord steekt zijn hoofd over de omheining van de wei als Rosa langsloopt. "He Bas! Heb je zin om een lekkere rit te maken in het bos?" Zegt Rosa tegen de pony. Bas hinikt luid. Rosa lacht. "Kom maar mee dan." Zegt Rosa en ze doet de deur van de wei open. Als Rosa en Bas bij de poetsplaats aankomen staat Teddy, een zwart met witte tinker al opgezadeld. Rosa lacht. " Heb je haast?" Vraagt ze. "Schiet nou op rhhhhhoohooos!" Zeurt Stevie.
Even later is ook Bas gepoetst en gezadeld. " Kom we gaan." Zegt Stevie en ze klimt op Teddy. Rosa knikt en klimt op BAs. De twee meiden rijden naast elkaar het erf af. Als ze in het bos zijn checkt Rosa of de grond goed genoeg is om een stuk te galopperen. "De grond is goed" Zegt Rosa en ze spoort Bas aan. " Wedden dat ik eerder bij die boom ben?!" Roept Rosa nog en Bas galopeerd met Rosa op zijn rug weg. " Dat is oneerlijk!" Roept Stevie en ze spoort Teddy aan. De grote Tinker stuift als een speer weg. De meiden galoperen een heel stuk. Opeens gebeurt het. Het gaat zo snel dat je het niet zou kunnen omschrijven. " Gewonnen!" Roepen de meiden in koor. Rosa en Stevie geven met twee handen elkaar een high five. Maar terwijl ze dat doen gebeurt het. Een grote herdershond komt blaffend op de paarden af. Bas steigert en Rosa kan zich nog maar net op grijpen aan Bas's korte manen. De hond hapt blaffend naar Bas's achterbenen die in de lucht vliegen. Bang houdt Rosa zich vast. Dan sprint Bas weg om de hond kwijt te raken maar de hond rent happend achter Bas aan. Bas gaat harder en harder. Rosa ziet de bomen voorbij vliegen. Opeens glijdt Rosa's linkervoet uit de stijgbeugel, en dan haar rechter.Rosa probeert zich aan de op hol geslagen pony vast te houden. "Rustig Bas!" sist Rosa met een lieve stem maar het helpt niks. Opeens schrikt Rosa heel erg. Voor zich ziet e een super dikke boom omvallen voor een aantal bomen die al zijn omgevallen. "BAM!" De boom knalt op de grond. Bas gaat er met volle vraat op af. Dan gebeurt het. Omdat Rosa's voeten niet meer in de stijgbeugels zitten en Bas een rare beweging tijdens zijn sprong maakt knalt Rosa op de bomen. Rosa scheeuwt het uit van de pijn. Haar been zit vast tussen twee boomstammen, nadat Rosa een paar keer op haar nek is beland.
Er zijn nog geen reacties.