Gha, weer een deel. Jullie reacties en voorspelling zijn geniaal, love it!<3
76.

In de taxi moet je jezelf zo vaak mogelijk toespreken om rustig te blijven, anders ben je bang dat je gaat hyperventileren.
Je hebt de neiging om keihard op de chauffeur te foeteren dat hij sneller moet, maar je weet dat het nergens op slaat. En je weet dat als je er bent, dat je eigenlijk terug wilt.
Je hebt gewoon geen zin in de confrontatie.
Je hebt klamme handen van het lange zitten en wachten. Je hebt alle scenario’s al duizend keer in je hoofd afgespeeld. Je bent honderd procent zeker dat dit de juiste keuze is. Nick is alles voor je.
Maar nadat die meiden je hebben toegesproken wordt je met de seconde onzekerder of je nog wel een goede kans maakt. Je weet dat hij jou ziet als de ware. Maar misschien was dat een wanhopig moment. Misschien is nu alles beter met Miley. Zij kent Nicks wereld veel beter. Zij zal hem veel beter begrijpen. Je maakt geen schijn van kans..
Je zucht. Zo moet je niet denken. Je probeert te glimlachen en positief te denken.

De chauffeur heeft het nog redelijk snel gevonden. Hij zet de auto langs de kant en stapt uit om de spullen uit de koffer te halen. Als verlamd blijft je zitten.
‘Eh, mevrouw? We moesten hier toch zijn?’vraagt de man verward.
‘Ja, ja,’antwoordt je.
‘Mag ik vragen waarom u dan blijft zitten?’
Je sluit je ogen en haalt diep adem. Je zult en moet. Je wilt Nick niet verliezen aan Miley. Dat is het allerlaatste. Je hebt al zo’n hekel aan haar.
Je voelt hoe glad de deurklink is onder jouw grip en opent hem met een schok.
Je neemt je spullen aan van de man en betaalt hem volgens de afgesproken tarief. Je kijkt de gele taxi na tot hij de straat uit is. Dan neem je pas de eerste stap richting de voordeur.
Je ziet hoe je hand trilt als je op de deurbel drukt. Je zet een stap achteruit en wacht ongeduldig tot er iemand aan komt.
Als er open wordt gedaan wil je Joe bijna om zijn hals vliegen. ‘Oh shit Joe! Wat lijk je toch veel op je broer,’verschrik je.
‘Jij ook goedendag,’lacht Joe. ‘Kom vooral binnen,’vervolgt hij.
Je loopt wat onwennig achter hem aan. Hij zegt je waar je je spullen zolang neer kunt zetten en biedt je iets te drinken aan. Hij ratelt maar door over allerlei dingen die hij allemaal heeft beleefd. Elke keer als Nicks naam voorbij komt voel je een kriebel door je hele lichaam gaan.
Joe is super enthousiast en vrolijk. Maar je kunt er deze keer niet van genieten.
‘Joe, Joe,’maan je hem tot stilte.
Hij kijkt je aan. ‘Ja?’
‘Waar is Nick?’
‘Oh, natuurlijk. Je komt voor Nick. Die is naar Miley. Hij had het over iets als dat ze een duet zouden gaan schrijven. Over hun bijzondere band samen en ze zien elkaar nu steeds meer en..’
Joe’s woorden gaan langs je. Je staart levenloos voor je uit. Zie je nu wel. Het is te laat. Hij schrijft zelfs een duet met haar! Je bijt op je onderlip en spreekt jezelf streng toe om niet gaan huilen. Joe blijft vrolijk vertellen over hoe goed het nu gaat tussen Miley en Nick.
Je staat abrupt op en pakt je spullen. ‘Ik, eh.. Moet gaan..’hakkel je. Je laat Joe verbaast achter. ‘Sorry,’mompel je nog. Je weet dat hij dat niet hoort.
Je zeult je koffer mee en rent weg van het huis.

*NickPov
‘Kom op Nick! Zeg eens wat!’ Miley kijkt je wat gefrustreerd aan.
‘Hoezo?’
‘Je bent zo stil. Er komt niets uit je.’
‘Moet dat dan?’ Je focust je blik op het papier.
‘Ja, we moeten iets samen schrijven. Ik dacht dat we het erover konden hebben. Ik heb sorry gezegd voor die ruzie. Het sloeg nergens op. Ik hoopte dat we nu dichter tot elkaar konden komen.’
‘Oh, Miley! Doe niet zo dom! Je weet dat het anders. Niets is hetzelfde als voor de storm. Misschien moeten we dat schrijven. We zullen nooit meer hetzelfde zijn. We zijn verandert. Jij bent anders. Ik ben anders. We hebben twee jaar wat gehad, maar ik wil daar geen vervolg op maken. Ik heb het gevoel dat je me niet meer zo kent als vroeger. Ik ben anders.’ Je krijgt Miley stil.
‘Hm, misschien wel.’ Ze zwijgt.
Je schudt je hoofd. ‘Het lukt me echt niet Miley. Ik zou het misschien kunnen proberen. Het op de achtergrond laten en me er niet meer aan storen, maar ik kan het niet. Ik hou van iemand anders.’
Je staat op en pakt je jas. ‘Ik moet gaan.’ Je loopt de deur uit.
‘Nick!?’hoor je Miley nog proberen.

Reageer (6)

  • Courage

    Goh, wat let Joe toch goed op :')
    Nu maar hopen dat June nog niet weg is voordat Nich weer terug is (nerd) Of misschien komen ze elkaar onderweg wel tegen! Ga ik weer >< Nouja, ga in ieder geval maar heel snel verder! =)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen