Liefste dagboek, ik ben je nieuwe baasje!!!
Laat ik me even voorstellen,
Lientje Deroo
Meelstraat 10
1089 Clymanix
Dit is mijn adres, voor degenen die dit dagboek vinden, niet in lezen!!! TOPSECRET!!!!!!!!!!
Het was vandaag de eerste dag in het middelbaar! Het was superspannend! Ik wachtte aan de schoolpoort om te zien of daar al wat meisjes toekwamen om vrienden te maken natuurlijk!!! Ik was zelf de eerste, maar ik zag net iemand aankomen. Ik ging direct kijken! Het was een jongen met een proper hemd die aan zijn kont zat te krabben, die kon het niet worden... Maar ik haf de moed niet op natuulijk, het was nog maar de eerste. Ik zag al nog iemand aankomen. Een meisje! Ze zag er superleuk uit, ik moest naar haar toe gaan! Ik liep direct naar haar en vroeg of het ook haar eerste dag was. Het eerste wat ze dan zei was dat ze hier ook het eerste jaar was en dat ze me wel tof vond en ze zei dan ook dat ze naar modern ging, klas B! Dat was wel eens heel toevallig want ik zit daar ook!Ik was helemaal opgewonden over 'ons'! Ik vroeg direct haar naam! En weet je hoe ze noemt??? Helena, die naam haf ik vroeger altijd aan mijn poppen maar dat maakt nu niet veel uit, toch?! Zoals ik al zei, ze zag er leuk uit en ik vroeg haar om met me mee te komen om elkaar te leren kennen! Nog snel haf Helena een kus aan haar moeder en ze was mee! Ik begon over mijn hobby' s, dansen, zingen, lachen, bij vrienden zijn, naar de cinema gaan, pretparken bezoeken en zo voort. Ze zij dat er ook veel van mijn hobby' s haar hobby' s waren en ze stelde voor om dit jaar samen muziekles of dansles te volgen! Het gaf direct een klik en ik wist dat zij mijn nieuwe beste vriendin zou worden! Zo praatten we nog lang door tot eindelijk die schoolbel ging. De juf of meester die aankwam was de klastitularis! We wisten niet of het een man of vrouw was, zo afzichtelijk was het! En natuurlijk konden ik en Helena onze lach niet goed inhouden maar het was net gelukt! De eerste zin van het afzichtelijke mens was: 'Hallo, ik ben mevrouw Vanzwijnsberge en ik ben jullie klastitularis! We moesten weer onze lag inhouden en we wisten nu dat het een 'afzichtelijke vrouw' was!!! Het was een madam met een heuse pukkel op haar neus en de dikste die we al ooit gezien hadden, ze brabbelde maar wat door maar niemand verstond haar... Ik denk dat het nogal een vieze wordt die hans de tijd zo een gezicht trekt:((! Dit word niet de tofste juf maar het is nog maar het begin hé! Ik zal even beginnen over de rest van de klas! We waren met 11. Nummertje 1 was een jongen maar nu ik goed keek zag ik dat het de jongen was die aan zijn kont zat te krabben! Ik vroeg hem zijn naam want jammer genoeg stond ik er achter... Hij heette Peter Vandeverre en hij zei dat ik er mooi uit zag vandaag en haf een knipoogje. Het was zo genant!!! Ik vond hem maar niets en dat zal altijd zo blijven!!! Het allerlievste had ik dan weggelopen naar het toilet met Helena om het haar te vertellen maar mevrouw Vanzwijnsberge die bleef maar naar iedereen tegelijk kijken! Ik verschoot superhard toen ze plotseling de namen afriep, ze zei dat je ja moest zeggen als je je naam hoorde. Ze begon: 1. Peter, degene die er onaantrekkelijk uitzag. 2. Laura, die met de stomste stem ooit ja antwoordde en constant aan haar neus zat te wrijven. 3.Mezelf, Lientje, een supertof meisje dat ik als de beste ken!!! 4. Victor die er redelijk aantrekkelijk uitzag en niet direct minpuntjes had! En hij stond naast me!!! 5. Amber, een afgrijselijk meisje die net gebeten heeft in mij!! Ze staat achter me!! AAAAAUUUUUUWWWWWWW!!!!!!!!!!!!!!!!! 6. Helena, een supertof meisje dat mijn beste vriendin word! 7. Lana, een redelijk tof meisje dat zich misschien in onze vriendenkring kan wringen! 8. Jonas, zo te zien een vriend van Victor die er ook wel tof een aantrekkelijk uitzach! 9. Lowietje die er ook zo seutig en stom uitzach als Peter en zeker zijn vriend zal worden, trekt hij nu aan zijn tong?! 10. Louise die er mooi uitzach maar brutaal en de diva zou worden met als hulpjes Laura en Amber! 11. Bob die er meer als het stoere type uitzach en nog wel eens het vriendje van Louise wordt! Dat zijn ze allemaal. Ik denk dat het nog wel eens een toffe klas kan worden maar zeker, de tofste uit de klas vind ik nu al Helena Viktor en Jonas! Met hen wordt het een topklas!!! Zoals de meeste andere... Wel, Mevrouw Vanzwijnsberge bracht ons naar de klas. SPANNEND!!! Toen we toekwamen zagen we een speelparadijs! Het zag er supertof uit, iedereen ging direct zitten! Maar mevrouwtje titularis onderbrak ons, dit is de klas van mevrouw Malfait, de volgende klas is de mijne, mijn klas heb ik veel toffer ingericht, ja de leraars mogen de klassen zelf inrichten! En in die klas bleef je voor alle richtingen! Ik wist het al, het wordt een grijze klas! Toen we binnenkwamen zagen we inderdaad een grijze klas maar ken je de film Mathilda, wel daar staat zo een kist met spijkers, die staat ook in onze klas en die wordt maar al te veel gebruikt! Ze gaf een waarschuwing vaar al je "stout" was want je zag daar de kist al staan en er zat wel een hoop bloed in, ik snapte niet waarom ze nooit wordt ontslagen met die kist van haar. We begonnen met de lessen, zei haf aardrijkskunde, een hel, de ambetantste les door HAAR!!! De volgende lesuren waren gelukkig goed, de andere leraren vielen mee, en in de middag zijn ik en Helena bij Viktor en Jonas aan tafel gaan zitten, het werd een perfecte dag en we kwamen te weten dat Lana toch niet zo super was want ze had Amber en Laura nog als vorige vriendinnnen van school en zoals ik al dacht gingen ze bij Louise zijn en worden ze zeker nog de "hulpjes"! De rest van de dag werd tof en toen ik thuis kwam had ik heen huiswerk , het was dan ook de eerste dag, belde Helena om eens naar het park te gaan, ik had haar nummer en ook die van Viktor en Jonas dus hebben we die ook maar meegevraagd. Het was superleuk en blijkbaar hebben we veel gemeen! De eerste dag was een soort van PERFECT al je het niet over de anderen had en over mevrouw Vanzwijnsberge!!!
:P

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen