Foto bij *8

hè jongens ik heb besloten gewoon in het Nederlands verder te schrijven. Dus ze praten gewoon Nederlands alleen somige woorden zijn nog Engels xD
en sorry dat ik zo lang niet meer geschreven heb maar ik was een beetje inspiratieloos dat geld ook voor mijn andere verhaal.



Na de les van McGonagal liepen we snel naar de eetzaal om even wat te eten om daarna meteen door te lopen naar buiten voor onze eerste les verzorging voor fabeldieren. Hagrid staat al op ons te wachten bij zijn huisje. Naast hem staat een enorme wolfshond. Verbaasd kijk ik naar het beest. 'dat is muil, Hagrids hond.' ik hoor een paar mensen vlak bij ons hard lachen snel kijk ik om en zie Malfoy en zijn 2 vriendjes lopen. Ik kan zo al raden waar ze het over hebben aangezien ze steeds naar Harry kijken. En niet veel later hoorde je de stem van Malfoy al over het grasveld. ' hè Potter durf je nog wel naar buiten met al die enge dementors om je heen,' roept hij spottend. 'hij je kop Malfoy,' roept Harry vel terug. Al gouw zijn we bij Hagrid en lopen we samen in de richting van de verboden bos. Ik zie de gezichten van Harry en Ron even betrekken en zelfs Malfoy 's gezicht word iets bleker. Ik heb van Harry en Ron wel gehoord wat er allemaal in dat bos leeft en ik heb niet zo'n zin om die beesten zelf tegen te komen. Gelukkig lopen we om het bos heen en komen we aan bij een stuk gras met een hek eromheen. Hagrid klimt over het hek en loopt een eindje het bos in. Even later komt hij terug met een groep rare wezens. Ze hebben de kop van een grote arend en ook de poten tot aan de middel zijn van een arend daar gaan de veren geleidelijk over in zacht uitziende haren. De achterkant van de beesten is die van een paard. Op zich zijn het best mooie beesten. 'dit zijn hippogrieven,' roept Hagrid trots. 'oke jongens open jullie boek.' 'en hoe zouden we dat moeten doen,' klinkt de irritante stem van Malfoy. 'is niemand er achter gekomen?' vraagt Hagrid beteuterd. 'je moet ze aaien,' zegt hij dan zuchtend. Hij pakt een boek van 1 van de zwaderaars en haalt de riem er af en aait het boek over de rug. Het boek zwaait gemakkelijk open. Hij geeft het boek weer terug en gaat weer verder met zijn les. Hij legt uit wat je moet doen bij een hippogrief en wat vooral niet. 'nou jongens wie wil er als eerst proberen om het vertrouwen van scheurbek te winnen?' vraagt Hagrid vrolijk. Als niemand naar voren stapt hoor ik Harry naast me zuchten en zelf naar het hek lopen. Ik pak snel zijn arm vast. Hij kijkt even om en glimlacht bemoedigend naar haar. Zuchtend laat isa hem los en kijkt gespannen hoe Harry over het hek klimt. Hagrid zij zelf net nog dat als je het vertrouwen van een hippogrief niet wint moet je maken dat je weg komt. Harry klimt gemakkelijk over het hek en blijft 2 meter voor scheurbek staan. Als hij buigt houd de hele klas zijn adem in. Maar de hippogrief buigt niet voor Harry. Hagrid raakt een beetje in paniek. 'uh oke Harry ga nu langzaam achteruit en verlies vooral het oogcontact niet,' zeg hij ongerust. Net als Harry een stap terug wil zetten buigt scheurbek ook door zijn knieën. Opgelucht gaat Harry weer rechtop staan. 'nou Harry ga hem maar aaien,' je kunt aan zijn gezicht zien dat hij het liefst weer terug naar het hek willen lopen maar toch schuifelt hij langzaam naar de hippogrief toe en begint hem te aaien. Ik grinnik even om Harry's gezicht als Hagrid zegt dat hij er wel op kan vliegen. Nadat Harry op de rug van scheurbek geklommen was. Spreid het beest zijn vleugels en stijgt op. Daarna gebaarde Hagrid iemand anders naar voren te komen. Snel klom ik over het hek en ging naast Hagrid staan. Hij glimlachte even dankbaar naar me. Hij trok een rozeachtige bruine hippogrief bij de groep vandaan en trok ook zijn halsband af. 'isa dit is Rose' glimlachend kijk ik naar de prachtig hippogrief voor me en maak een buiging zonder het oogcontact te verliezen. Vrijwel meteen buigt ook Rose door haar knieën. Blij loop ik naar haar toe en aai haar over haar hals. Hagrid kijkt even trots naar ons en zegt dan de anderen het ook te proberen. Rose drukt haar snavel zacht in mijn zij en vraagt om mijn aandacht. Snel ga ik verder met haar aaien. Ik kijk op als ik gevladder van vleugels hoor. In de verte zie je Harry weer terug komen op scheurbek. Als hij land klap ik hard met iedereen mee. Malfoy kijkt jaloers zijn kant op en mompelt wat tegen korzel en kwast. Harry laat zich van scheurbeks rug glijden en loopt dan richting mij en Rose. Hij maakt een buiging en na een tijdje knielt ook zij voor hem. Hij gaat naast me staan en aait Rose ook even. 'wouw Harry dat was echt cool!' 'haha iemand moest toch als eerste. Maar ik zie dat je een nieuwe vriendin hebt.' hij doelt op Rose die met gaar kop over mijn wang streelt. Ik grinnik en knik vrolijk. ons vrolijke gesprek word onderbroken door een ijselijke gil. geschrokken kijken we allemaal om en zien Malfoy op de grond liggen met een arm vol bloed. geschrokken sla ik mijn hand voor mijn mond. Hermione en de andere meisje staan er ongeveer het zelfde bij. dan begint Pansy te gillen. ´mijn draakje gaat alles goed?´roept ze hysterisch. even grinnik om de bijnaam. Hagrid tilt Malfoy snel op en loopt snel weg. ´klas is over.´roepts hij nog over zijn schouder. iedereen is even stil en begint dan langzaam zijn of haar spullen te pakken.

We willen net weglopen als mijn jas word vastgegrepen verbaasd kijk ik om en zie Rose staan. Grinnikend aai ik haar even. 'ik kom snel weer terug oke.' Rose drukt haar neus nog even tegen mijn wang en rent dan weg. snel lopen we het kasteel in nog een beetje stil van wat er net gebeurd is.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen