Lisanne's pov

'Ze neemt niet op.' zeg ik tegen Liam, aan de andere kant van de lijn.
'En jake?' vraagt hij.
'Ook niet. Zelfs Bobsle weet niet waar ze zijn.' vertel ik hem.
'Wat was het laatste dat je van ze hebt gehoord?' vraagt Liam, alweer.
'Zoals ik al zei, Demi belde dat ze haar tassen had ingepakt. En vertelde dat ze werd geschorst. Nouja, dat ze van school is gestuurd. En dat Jake zou verdwijnen uit haar leven. Liam, er is echt iets gebeurd. Ik weet het zeker. En als ik haar niet snel spreek, dan vermoord ik haar! En Jake!'
'Ja ik snap dat je ongerust bent, maar vermoorden gaat wel een beetje ver, vind je ook niet?' zegt Liam kalmerend.
'Nee!' zeg ik fel.
'Okee, okee. Ik zal wel even rond vragen. Kijken of de jongens nog iets weten. En dan stuur ik ze wel op een zoektocht door de school.' stelt hij voor. Wat is het ook een schat. En dan besef ik me iets.
'Liam, Demi is niet op school.'
'Daar heb je gelijk in. Maar Jake wel. En Jake is de laatste die haar heeft gezien. Ik stel voor dat jij naar Prumm gaat. Misschien dat zei meer weet.'
'Okee.' stem ik met hem in.
'En Lisanne,' zegt Liam nog snel.
'Ja?'
'Misschien is het slim om Bobsle mee te nemen. Het viel me op dat Prumm ergens een zwak voor hem heeft.'
'Goed idee. Spreek je later!'
Snel hang ik op en kijk ik naar Bobsle. 'Je hebt het gehoord. Wij gaan naar Prumm.'

Liam's pov

'Goed idee. Spreek je later!' En zonder de kans te hebben iets terug te zeggen, hangt ze op. Ik leg de telefoon weg en kijk naar de jongens. Iedereen had meegeluisterd. Harry zat erbij, te doen alsof hij niet meeluisterde. Maar aan zijn reactie op Jake's zoveelste liefdesverklaring te zien, weet ik zeker dat hij alles precies volgde. 'Dus, wie heeft zin in een zoektocht?'
'Count me in.' roept Louis gelijk enthousiast.
'Ik doe mee.' lacht Niall vrolijk.
'Ik ook.' zegt Zayn cool als altijd.
'En jij Harry?' vraag ik hem als het eventjes stil blijft. Hij kijkt me nors aan en mompelt iets onverstaanbaar. Hij staat op en loopt weg, de deur uit.
We staren hem allemaal na.
'Ik denk dat dat een ja is. Oke mannen,' roept Louis. 'tijd voor missie Jake. Zayn, jij zoekt op de tweede verdieping van de school. Liam, jij doorzoekt de eerste verdieping. Ik doe de begane grond. Niall, jij gaat naar Nando's en haalt onze lunch.'
'Wat? Nee! Ik wil ook zoeken!' protesteert Niall gelijk.
'Dat weet ik mijn lieve onschuldige Niall,' begint Louis, die een arm om hem heen slaat. 'maar wij zijn hun enige hoop. En wat gebeurd er als wij helemaal uitgehongerd zijn? Precies, dan kunnen we niet meer zoeken. Dus, huphup, naar de Nando's jij!'
En dus loopt een een beetje teleurgestelde Niall de deur uit.
'Juist, let's go.'

Harry's pov

'En jij Harry?' vraagt Liam me. Ik heb al die tijd gedaan alsof ik niet luisterde. Maar ik betwijfel of het heeft geholpen. Ik denk het niet. Dus ik mompel nors dat ik alvast ga en dan loop ik weg. Ik voel hun ogen gewoon in mijn rug branden.
Hoewel ik Jake niet heel goed ken (vooral omdat ik hem geen kans wilde geven omdat hij altijd al een crush heeft gehad op mijn grote liefde) weet ik bijna zeker waar ik hem kan vinden. Jake heeft Demi al vanaf het begin beschermd. Daar kan ik niet tegen op. Maar als ik kijk naar waar hij haar beschermd en tegen wie. Tegen mij in dit geval. Dan weet ik honderd procent zeker dat hij in de balletzaal is. Want we weten allemaal dat het daar begonnen is. Dus daar moet hij wel zijn.
Maar als ik de deur open, blijk ik helemaal fout te zitten. Geen teken van Jake. Niets. Nada. Noppes.
Dan schiet meneen plek binnen die een goede kans maakt. Nee, niet een goede kans, ik weet zeker dat hij daar is. En nu echt.

Reageer (2)

  • xLove1Dxx

    Snel verder!

    1 decennium geleden
  • SCORPlO

    SNELVERDER<3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen