Prologue
Ik gaf mama nog een kus en liep de klas en we namen allemaal plaats op onze stoeltjes en zaten allemaal te wachten op Mevrouw Dirks. 'Hallo allemaal, hebben jullie een fijne vakantie gehad? Vandaag gaan we het er over hebben wat je later zou willen worden.' zei ze heel blij.
'Ik wil brandweer worden' 'Ik wil kapper worden' 'Ik wil politie vrouw worden' iedereen roept zijn of haar beroep door de klas die ze later zouden willen worden.
Ik luister aandachtig naar wat iedereen te zeggen heeft en vouw mijn handjes in elkaar. Mevrouw Dirks maakt een dimmend geluid dat iedereen stil moet zijn en langzaam demmen de stemmen.
'We gaan iedereen langs en dan kan je zeggen wat je wilt worden en waarom je het wilt worden.' Ze kijkt de klas rond en kruist dan met de ogen van mij.
'Cara wat wil jij worden?' vraagt ze liefelijk en geeft een warmhartige glimlach.
'Model!' zei ik enthousiast en schommel met mijn beentjes heen en weer onder mijn tafel.
'Denk je wel dat je dat gaat lukken, daar komt heel veel bij kijken hè' en kijkt me moeilijk aan.
'Je moet dun zijn, je moet veel sporten, goed eten, veel het land of wereld over reizen.' gaat ze verder en noemt nog veel dingen op.
ik kijk naar beneden en zit aan mijn nageltjes te pulken. Ik had nooit gedacht dat je er zoveel voor moest doen.
'JAA ! en je moet ook nog eens mooi zijn CA-RAAAAAA' roept Peter naar de klas en kijkt me spottend aan.
'En dat ben jij niet!' reageert Dave.
ik krijg een rotgevoel in mijn maag en voel me door alle ogen in de klas aangekeken. Ik hoor iedereen lachen en nog wat roepen.
'sssht!' roept Mevrouw Dirks boos.
verdrietig ren ik op mijn kleine beentjes de klas uit en loop naar de wc's.
ik kijk naar de traantjes die over mijn gezicht lopen in de spiegel en veeg ze ruw van mijn gezicht af en haal mijn neus op.
'Ooit gaat het me lukken'
Er zijn nog geen reacties.