''You take a deep breath and you walk through the doors, it's the morning of your very first day''


Geschreven door: Andrea

De volgende dag staat Taylor voor de universiteit. Ze kijkt naar het grote gebouw waar ze een nieuw begin zal moeten maken. Ed lijkt relaxed, maar ook hij is zenuwachtig. Ed studeert muziek aan het conservatorium, en Taylor studeert psychologie. De universiteit is nogal groot, daarom is er een groot aanbod van studies. Hun rooster hadden ze al gekregen, ze moesten alleen nog de weg zien te vinden in het enorme gebouw. 'Waar moet jij zijn?' Vraagt Ed als ze binnen zijn. Taylor haalt haar rooster tevoorschijn. 'Ergens op de tweede verdieping.' Er lopen veel studenten rond, het ziet er naar uit dat ze niet de enigen zijn die moeite hebben met het vinden van het juiste lokaal. 'Ik op de eerste. Het is vast niet zo moeilijk te vinden.' Nadat ze elkaar succes gewenst hebben lopen ze allebei een andere kant op. Taylor loopt naar boven en kijkt met een moeilijk gezicht naar de verschillende deuren, waar lokalen achter zitten. De eerste les is een kennismakingsles. A;s ze eindelijk denkt het juiste lokaal gevonden te hebben haalt ze opgelucht adem. Ze loopt het lokaal in, wat al best vol is, en gaat snel aan een tafel zitten. Nadat de laatste studenten binnenlopen begint de docent te praten. 'Laten we beginnen met de namen. Als je je naam hoort laat je me weten dat je er bent door simpel 'Ja.' te roepen.' Taylor's naam werd al snel genoemd. 'Taylor...' Voordat haar achternaam word genoemd geeft ze al antwoord. Maar er is nog iemand die ja riep. Ze heeft al snel door wie de andere Taylor is. Ze wisselt een blik met hem en lacht. Dit kan niet waar zijn. De docent kijkt even verward van de een naar de andere Taylor. 'Er kan in dit lokaal maar een Taylor zijn, dus wie van jullie is Taylor Lautner?' Taylor L lacht. 'Dat ben ik.' Het gezicht van Taylor S wordt rood van schaamte. Ze is dus in het verkeerde lokaal. Hoe kon dit gebeuren? Er zijn zo veel andere scholen, en lokalen, maar toch komt ze Taylor L hier tegen? Ze staat op en loopt naar de deur toe. 'Sorry, ik dacht dat dit het juiste lokaal was.'

Nadat ze wat later het juiste lokaal gevonden had en de eerste drie lessen had overleefd loopt ze naar de kantine toe. Ze ziet Ed al staan en glimlacht naar hem. 'Hoe ging het bij jou?' 'Geweldig! Het enige wat we tot nu toe in de lessen hebben gedaan is muziek maken.' Dat is heel anders dan de opleiding van Taylor. 'Wij moesten na de kennismaking gelijk onze boeken tevoorschijn halen.' Ed grijnst. 'Dan had je je ook maar voor het conservatorium in moeten schrijven.' Ze halen wat eten en gaan dan buiten in het zonnetje zitten. Tot nu toe gaat alles wel goed, maar ze heeft pas drie lessen gehad. 'Ik zat eerst in het verkeerde lokaal, waar ik pas achter kwam toen de docent de namen ging opnoemen. Er was namelijk nog een Taylor.' Ed begint te lachten. 'Dat meen je niet!'

Reageer (1)

  • DitMeisje

    I want more
    xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen