Hoofdstuk 153
Yuna
Ik wordt wakker van iemand die zacht vloekt en een keer zucht. Ik hoor hoe de persoon naast me opstaat en na een tijdje hoor ik de slaapkamer deur dicht gaan.
Na een paar tellen sta ik ook op en kleed me om. Daarna loop ik de trap af en hoor ik dat Ben ook al beneden is eenmaal in de keuken zie ik Aiden en Ben al zitten. Ik wens ze een goeie morgen en pak wat te eten,voordat ik zit hoor ik Ben die iets tegen Aiden sist.
‘ er is toch niks aan de hand of wel’ gromt Aiden terug.
‘ kan ik er gewoon bij gaan zitten of zal ik jullie alleen laten met dat geruzie? Vraag ik
‘ ja, want we gaan geen ruzie maken’ antwoordt Aiden zonder enige woede. Maar hij kan het niet laten om een keer naar Ben te kijken met een dreigende blik in zijn ogen.
‘ okee, mooi’ zeg ik bijna vrolijk.
‘ zeg moet jij niet trainen?’ vraagt Ben na een tijdje.
‘ ik heb een vrije dag vandaag dus ik kan rustig aandoen.’ antwoordt Aiden.
‘ ga je zo mee naar de stallen?’ vraagt hij daarna aan mij.
‘ ehm, ik wil wel mee maar ik heb al met Glenn afgesproken’ ik zeg het zo voorzichtig mogelijk.
‘ ik ga alvast mijn spullen pakken en ga er zo maar vandoor Jack zal wel ongerust zijn’ ratelt Ben aan een stuk door.
Meteen staat hij op en rent nog net de keuken niet uit.
Fijn aan hem heb ik dus ook niks op het moment.
‘ wat ga je doen dan?’ vraagt hij terwijl hij me strak aankijkt.
‘ ik denk dat we met de draken op pad gaan zoals die keren daarvoor’ antwoordt ik langzaam
‘ maar dat kunnen wij nu toch ook doen?’ roept hij uit.
‘ ja maar ik wist niet dat je vandaag tijd had. Dus dacht ik dat het geen kwaad kon omdat ik anders de dag alleen moest vullen’ Ik hoor aan mijn stem dat ik nu ook dicht tegen het schreeuwen aan zit.
‘ dus je doet liever iets met die elf dan met mij?!’ hij kijkt me met grote ogen aan.
‘ heb ik dat gezegd? Ik wil liever wat met jouw doen maar ik dacht dat je weer bij Sofia zou zijn vandaag!’ als dat eruit is zie ik Aiden kijken en langzaam wordt hij nog bozer dan dat hij al is.
Zonder iets te zeggen staat hij op en zie ik dat hij moeilijk loopt.
‘ ze is zo te zien voorzichtig met je! Waarom doe je niet voorzichtig?’ roep ik uit.
‘ weet je? Laat maar!’ roept hij nog eens met zijn handen omhoog.
Even later slaat er een deur dicht, en ik zit met de tranen in mijn ogen. Dit was dus helemaal niet de bedoel. Is hij er en dan maak ik hem boos.
Ineens zit Ben naast me en slaat een arm om me heen. Na een tijdje laat hij los en kijkt hij me aan.
‘ ga maar naar huis. Het komt hier wel weer goed. Hoop ik.’ zeg ik na een tijdje.
‘ natuurlijk komt het goed. Komt het toch altijd’ zegt hij en ik knik een keer.
‘ dan ga ik er vandoor’ zegt hij en drukt me nog een keer tegen zich aan. Met een lach kijk ik hem aan. Niet omdat het hier meteen beter van wordt maar zodat hij met een beter gevoel weg gaat.
Als Ben vertrokken is ga ik zoals afgesproken richting de stallen. Eenmaal daar kom ik geen Aiden tegen. Hoewel ik graag zou weten waar hij uithangt besluit ik er niet aan te denken.
Ik loop door en zie dat Glenn al bezig is met Duet. Hij begroet me vrolijk en ik probeer dat net zo vrolijk terug te doen. Voor mijn gevoel lukt dat maar volgens mij is hij niet echt overtuigt.
Ik loop een paar stallen verder waar Xena staat. Zoals de andere keren heeft ze het in de gaten en kan dus ook bijna niet wachten voordat ik klaar ben.
Zo te zien heeft Duet er ook zin in want als we buiten staan zijn ze voor we het weten al weg.
‘ nou lekker dan. Dat wordt lopen’ grijnst Glenn.
Ik lach een keer. ‘ Ja, nou we komen er zo ook wel’
‘ natuurlijk. Maar zit je ergens mee?’ vraagt hij voorzichtig.
Ondertussen zijn we bij de plek aan gekomen waar de draken hebben besloten om te landen, toevallig precies dezelfde plek met het bosje en natuurlijk het water waar Xena weer in te vinden is.
We gaan allebei aan de waterkant zitten en kijken hoe duet het water langzaam in glijdt.
Reageer (2)
): ze mogen geen ruzie hebben
1 decennium geledendan ga ik ook huilen..
nee geen ruzie
1 decennium geleden