Na het eten zijn we gaan stappen. De stad was prachtig verlicht en er waren nog allemaal winkels open. Er liepen nog overal mensen en bij het strandrestaurant stond een groep te zingen. Als drie op een rij liepen we door de stad heen. Veel mensen keken naar mij en met grote ogen gingen ze met elkaar discussiëren. ‘’Waarom kijken ze zo naar me,’’ vroeg ik aan Hermelien en Steffen.’’ Dat komt door je lange haar. Ze hebben nog nooit iemand gezien met zulk lang haar, daarom praten ze ook over je,’’ zei Steffen. Hermelien die er een beetje achteraan liep vroeg snel:’’ Kan jij gedachten lezen of hoor jij gewoon dingen van heel ver weg?’’ ‘’Eigenlijk allebei,’’ zei Steffen en hij vervolgde met:’’ Alle vampiers kunnen vanuit de verte horen ook weerwolven, maar sommige vampiers krijgen een extra gaven erbij en bij mij is dat gedachten lezen.’’ Ik lachte hardop en liep toen door. Steffen bleef even staan en rende toen achter ons aan. Toen we klaar waren in de stad zijn we terug gegaan naar het strandhuisje, waar Hermelien gelijk naar bed is gegaan. Terwijl Hermelien in bed lag ben ik op de laptop informatie gaan zoeken over weerwolven. Ik heb twee uur gezocht, maar ben niks wijzer geworden. Alleen dat er ook nog twee soorten weerwolven bestaan. Ik deed de laptop dicht en keek om me heen. Steffen zat ver van het huisje op het strand bij het water. Ik pakte een warme deken en liep naar hem toe. Ik ging naast hem zitten en keek naar het glinsterende water. ‘’Weet jij misschien iets over weerwolven,’’ vroeg ik aan Steffen. Steffen draaide zijn hoof en zei:’’ Ik weet dat er twee soorten zijn. De eerste soort kan veranderen in een weerwolf wanneer die maar wil, maar de tweede soort kan alleen weerwolf worden tijdens volle maan. De eerste soort kan ook mensen en dieren inprenten. Dat is als een weerwolf jouw inprent kan geen enkele andere weerwolf jou iets doen, maakt niet uit van welk soort. Waarom wil je dit eigenlijk weten?’’ ‘’Nou, van die meester Mark moet ik een werkstuk maken over weerwolven en ik moet echt bewijs hebben dat er een gezien heb,’’ zei ik tegen Steffen. ‘’Je weet toch wel dat vampiers weerwolven proberen te doden? Als een weerwolf een vampier bijt gaat ie dood, dus de vampiers zijn opzoek naar weerwolven om ze te doden,’’ zei Steffen. Ik keek met grote ogen naar hem en nu wist ik dus het doel achter de opdracht en zei:’’ Hij kan dat werkstuk nu wel vergeten de kwal.’’ Steffen lachte en sloeg zijn arm om me heen en zei:’’ Ik laat nooit wat met je gebeuren als je bij mij bent.’’ Zoals Steffen het zei klonk het alsof hij het echt meende en dat was bij die meester wel anders. Zoals al eerder gebeurde bij Steffen viel ik weer in slaap. De volgende ochtend dat ik wakker werd, scheen de zon heel vel en Hermelien en Steffen waren al aan het zwemmen in de zee. Ik stond op en trok snel mijn bikini aan en ging ook zwemmen. Steffen dook onder water en kwam weer heel snel boven, maar dan ongeveer 20 meter verderop. Ik probeerde naar hem toe te zwemmen, maar hij was eerder bij mij dan ik bij hem. ‘’Dus als je vampier bent kun je in de verte goed horen, ben je supersnel, ben je supersterk, kan jij in de zon lopen door een ring, kan jij gedachtenlezen en ook nog eens supersnel zwemmen,’’ vroeg ik aan hem. Steffen knikte op alles ja. Ik keek met grote blije ogen naar hem en dacht, het is wel vet cool om vampier te zijn. We hebben nog even door gezwommen en zijn er daarna uit gegaan om alles vast op te ruimen om dan weer naar huis te gaan. We hebben vooral alle spullen weer naar huis getoverd, maar het huisje zelf hebben we laten staan voor de volgende keer al we weer hier heen gaan. Alle spullen waren naar huis gestuurd en Hermelien en ik stonden al klaar met de bezems. Hermelien vloog alvast de lucht in. Ik stapte op mijn bezem en Steffen ging achterop zitten. Op deze manier vlogen we weer terug naar mijn normale huis. Toen we bij mij waren aan gekomen hebben we snel de troep van het strandhuisje opgeruimd en zijn we gewoon wat gaan toveren en spelen. Steffen is om half drie weggegaan naar huis. Hermelien en ik hadden samen besloten dat we morgen en vrijdag naar de toverschool gaan voor extra lessen. Het was een speciale week of zo zei Hermelien, iets over dat er bepaalde projecten waren om nieuwe specialiteiten te ontdekken van jezelf. Hermelien en ik rende naar de computer en gingen naar de site van de toverschool, natuurlijk had je daar een spreuk voor nodig. We melden ons aan bij het cursus rooster en gingen kijken welke we zouden volgen. Hermelien vond er eentje over de vier elementen en ik vond er eentje over vermommingen. Samen hebben we besloten dat we ze allebei gingen doen, want de elementen waren op donderdag en vrijdag ochtend en vermommingen op donderdag en vrijdag middag. Nadat we ons hebben ingeschreven hebben we onze spullen ingepakt en hebben we vast eten gemaakt voor als mijn ouders thuis komen. Toen mijn ouders dus tuis kwamen waren onze spullen al ingepakt en het eten stond ook al op tafel. Ik heb tijdens het eten aan mijn ouders verteld over die cursussen en dat vonden ze een heel leuk idee om te doen. Ze hadden er geen probleem mee dat ik morgen en vrijdag niet thuis was. Na het eten hebben Hermelien en ik onderzoek gedaan naar weerwolven en naar informatie gezocht over de cursussen. Toen het half 11 was gingen mijn ouders al naar bed en Hermelien en ik zijn toen naar de huiskamer gegaan. Uit de grote kast vol dvd’s hebben we een horrorfilm uitgezocht en hebben we popcorn erbij gemaakt. De film duurde tot half één in de nacht. Hierna zijn Hermelien en ik naar bed gegaan. De volgende ochtend kwam mijn moeder ons nog gedag zeggen. Om half acht zijn we uit bed gegaan en hebben we ontbeten. Na het ontbijt hebben we de spullen naar de toverschool gestuurd en zijn daarna naar school gevlogen. Toen we op school aankwamen zijn Hermelien en ik ons huis binnen gegaan en hebben onze cursus boeken gepakt.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen