Christine zag wat witjes en leek wel een beetje ziek. ‘’Komt door toverdranken,’’ zei Hermelien. Ik keek haar eerst raar aan en hielp Christine daarna de trap op naar haar slaapkamer. Chantalle zei dat ze wel bij Christine bleef. Ik knikte naar haar en ging naar mijn eigen kamer en Hermelien ging weer naar beneden. Ik pakte mijn toverboek en ging op zoek naar een spreuk om boeken te zoeken. Ik vond er eentje en die schreef ik op een stukje papier. De mantel haalde ik uit mijn tas en legde ik klaar op een plank in de kledingkast. Het briefje legde ik er bij zodat ik die ook niet kon vergeten. De avond was gewoon verlopen. Hermelien is beneden bezig geweest met tv kijken en studeren. Chantalle en Christine zijn in hun kamer gebleven en ik ben opzoek gegaan naar die nieuwe jongen op school. Via Facebook ben ik naar hem opzoek gegaan en daar stond hij dan. Steffen Salvador, zo te zien had hij ook nog een broer of het moest gewoon verre familie van hem zijn. Ik ben op internet op zoek gegaan naar hem. Als hij een vampier is moet er wel wat te vinden zijn op het internet van een paar jaar geleden. Ik heb de hele avond gezocht maar kon echt niks vinden. Ik weet dat ik twee weken vrij had, maar hier op school is er door de weeks niks te doen. Alleen in het weekend zijn de gewone lessen, maar door de weeks kon je wel bijlessen volgen. Ik snap sowieso niet dat mensen bijlessen gaan volgen in hun vakantie. Dus ik ging vast mijn koffers inpakken voor morgen ochtend. Ondertussen lag iedereen al in bed. Ik pakte de mantel uit de kast met het briefje erbij en sloop zachtjes naar buiten de school in. Ik stond voor de grote deuren van de bibliotheek. Ik deed de mantel om en liep zachtjes naar binnen. De vrouw van de bibliotheek stond achter de balie en zo te zien kon ze mij niet zien. Ik liep door tot ik weer tegenover twee grote deuren stond waar boven was geschreven:’’ Verboden afdeling.’’ Die moest ik hebben. Ik liep zachtjes naar binnen en het was helemaal donker. Toen ik binnen was deed ik de mantel af en pakte het briefje met de spreuk. Ik sprak de spreuk uit en zei het soort boek dat ik nodig had. Er kwamen 5 boeken aan zweven. Ik kon niet meteen zien welke ik nodig had en in de verte hoorde ik iemand lopen. Ik pakte alle boeken stopte die in mijn tas en deed de mantel weer om. Ik liep naar buiten en deed de deur weer dicht. Ik zag de bibliotheek juf bezig in de boekenkasten om boeken op te ruimen. Ik rende naar buiten deed tegelijkertijd de mantel af en stond vlak voor onze deur. Ik deed de deur zachtjes open en liep naar binnen naar mijn bed. Ik ruimde snel mijn mantel met de boeken op in mijn koffers en ging in bed liggen. Morgen zouden we met zijn allen gaan ontbijten. De volgend ochtend werd ik wakker van keiharde muziek. Ik stapte uit bed en liep naar de twee dames aan de overkant. Toen ik de deur open deed zag ik Christine en Chantalle op bed dansen, alleen maar omdat Justin Bieber live op tv song. Ik deed snel de deur dicht en rende naar beneden waar Hermelien al bezig was met het ontbijt.’’ Justin Bieber zeker weer, hé!’’, zei Hermelien. Ik lachte en knikte ja. Ik draaide me weer om de trap op naar boven. Ik liep mijn kamer binnen en stuurde mijn koffers vast naar huis. Nadat ik dit gedaan had ben ik weer naar beneden gegaan en zijn we gaan eten. Helaas moest tijdens het eten ook de tv aan voor Justin Bieber. Na het eten hebben we alles af geruimd en ik had al met Hermelien afgesproken dat ze een keer met me mee vloog naar huis. We pakte onze bezems uit de kast en zeiden Christine en Chantalle gedag. Toen we buiten waren stapte we op de bezems en vlogen weg. Toen we boven mijn buurt vlogen zag ik allemaal mensen lopen, ook in het steegje. De enige manier om nu nog te landen was op het dak van ons huis. Toen we op het dak stonden borgen we de bezems op met magie. Hermelien zei een spreuk en we stonden ineens voor de voordeur. Terwijl ik mijn sleutels aan het zoeken was keek Hermelien met grote ogen naar ons huis.
Eindelijk had ik deur open en ik liep naar binnen met Hermelien achter me aan. We liepen door naar de woonkamer, maar ik zag niemand zitten. En toen pas dacht ik aan die twee weken staking die ik had, dus mijn ouders waren aan het werk. Ik legde mijn sleutels op tafel en ik dacht dat Hermelien ging flauw vallen.’’ Woow, jullie hebben een mooi huis,’’ zei ze. Ik lachte naar haar en liet haar het huis zien. We liepen naar de keuken en ik vroeg:’’ Wil je wat drinken?’’ ‘’Nee, ik wil je kamer zien,’’ kreeg ik als antwoord van Hermelien. Ik liep samen met Hermelien het halve huis door naar mijn kamer. Mijn kamer was op de begaande grond. Toen we binnen kwamen in mijn kamer stond Hermelien helemaal stil en het enige wat ze zei was:’’ Is dit jouw kamer?’’ ‘’Ja, ik weet het is nog een beetje klein maar met magie heb ik het al groter gemaakt,’’ zei ik. Ze keek me heel raar aan en zei:’’ Maar je hebt een zwembad in je slaapkamer!’’ Ik keek haar lachend aan en ging op het bed zitten.’’ Zeg, kan ik hier ook logeren misschien?’’ vroeg Hermelien nieuwsgierig. Ik lachte en liep voor haar uit naar de logeer kamer. Ik deed de deur open en liep naar binnen. Hermelien ging om haar heen kijken en zei:’’ Niet zo mooi als jouw kamer, maar wel mooier dan mijn kamer.’’ Ik lachte en we liepen terug naar de keuken. ‘’Wil je nu iets drinken,’’ vroeg ik. Hermelien knikte en wees naar de cola. Ik gaf haar wat te drinken en we gingen tv kijken in de huiskamer. ‘’Kunnen we gaan zwemmen,’’ vroeg Hermelien. Ik wist gewoon dat die vraag ging komen. Ik sprong op en renden samen met Hermelien naar mijn slaapkamer. Mijn koffers stonden nog in de weg. Ik pakte mijn toverstok en zwaaide er een paar keer mee. Binnen een paar seconden waren alle boeken en koffers opgeruimd waar ze hoorde te zijn. Toen was het Hermelien haar beurt. Hermelien zwaaide ook met haar toverstok en zei een spreuk en we hadden allebei onze bikini aan. Samen sprongen we het water in. Ik zat er net in en klom er weer uit om de muziek aan te zetten. Samen zaten we in het zwembad met muziek aan. We hebben de hele middag lol gemaakt in het zwembad. Om half 5 kwamen mijn ouders thuis en ging Hermelien weer terug naar de toverschool. Ik heb samen met mijn ouders gegeten en ben daarna tv gaan kijken in mijn kamer. Ik was nogal boos, omdat Hermelien niet mocht logeren van mijn ouders. Mijn moeder kwam binnen en zei:’’ Hermelien is wel een goede vriendin van je. Je vader en ik hebben besloten dat je Hermelien mag bellen en dan mag ze hier de hele week logeren, als je dat nog wilt.’’ Ik sprong op en gaf mijn moeder een knuffel en daarna rende ik naar mijn vader en die gaf ik ook een zoen, maar er was één probleem. Ik had geen telefoon nummer van Hermelien. Ik rende terug naar mijn kamer en pakte mijn toverstok om mijn bezem te toveren. Op dat moment kwam Nick ook binnen vliegen. ‘’Kom Nick, we gaan weer een stukje vliegen,’’ zei ik. Ik stapte op mijn bezem en mijn moeder riep nog:’’ Pas wel op en kom niet te laat thuis!’’ Ik zwaaide naar haar en vloog samen met Nick weg. Het duurde een uurtje tot ik bij de toverschool was gekomen. Ik deed de deur open en rende naar binnen. Ik rende naar mijn slaapkamer en daar aan het bureau zat Hermelien. ‘’Hermelien, van mijn ouders mag je de hele week blijven logeren!’’, riep ik. Hermelien sprong op en gaf me een knuffel. Samen rende we naar het balkon, stapte op onze bezems en vlogen met z’n drieën weg naar mijn huis. Toen we bij mijn gewone huis aan kwamen vond ik het wel zielig als ik Hermelien in de logeer kamer moest laten slapen dus ik heb samen met haar er nog een bed getoverd.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen