Hoofdstuk 10: De staking begint.
Nadat ik weer thuis was ben ik mijn spullen gaan inpakken voor mijn andere school. Het was eigenlijk best wel raar, ik ging door de weeks naar school maar ook in het weekend ging ik naar school. Er werd op het raam geklopt en ik liep erheen. Nick mijn uit zat op het raam te tikken of hij naar binnen mocht. Ik liet de vogel naar binnen en ben verder gegaan met mijn spullen. Mijn kleding hing gelukkig al op de toverschool dus dat hoefde ik niet meer mee te nemen, ik moest alleen mijn boeken meenemen en natuurlijk moest ik mijn uil niet vergeten. Nick liet ik uit zijn kooi zodat hij zelf naar de school kon vliegen. Ik zei mijn ouders gedag en vloog op mijn bezem naar school. De avond dat ik aan kwam, kwam zon beetje iedereen aan bij de school. Ik hoorde meerdere kinderen over stakingen bij hun op school. Dus ik was niet de enige die twee weken lang naar de toverschool zou gaan. Ik ging naar mijn slaapzaal waar Nick ook al binnen zat. Nog geen minuut later kwam Christine binnen hollen met een brief in haar handen. Kijk eens wat ik hier heb gekregen van het schoolhoofd, zei ze. Ik draaide me om en rende naar haar toe. Ik las de brief waarin stond dat we nog een meisje op de slaapzaal kregen, maar omdat de kamer zo klein was voor 4 personen mochten we in de schooltuin een eigen huisje bouwen met minstens twee verdiepingen en er moesten 4 mensen in kunnen slapen. Hoe geweldig is dat, nu kunnen we ons eigen huis maken afgezonderd van de rest, zei Christine. Ik vroeg me af wie het vierde meisje zou zijn, maar net toen ik het wou vragen kwam Chantalle binnen en vroeg: Jullie vinden het toch niet erg dat ik bij jullie intrek en dan een eigen huis moet maken? Mijn mondhoeken gingen omhoog en ik begon breed te lachen en zei: Maar natuurlijk niet, het word dan alleen nog maar gezelliger. Christine pakte de hand van Chantalle en mij en trok ons naar het bureau. Nu alleen nog wachten om Hermelien en we kunnen het ontwerp maken dacht ik bij me zelf. En op dat moment kwam ook Hermelien binnen stormen en zei: Ik heb de perfecte plaats al gevonden nu het ontwerp nog, zijn jullie al begonnen? Dat wouden we net gaan doen, zei Chantalle. We zijn de hele avond bezig geweest met het maken van het ontwerp. Morgen zouden we het huis gaan maken, maar eerst nog een nacht in ons ouden slaapzaal. We hadden een stapelbed getoverd zodat Chantalle ook al bij ons kon slapen. In de badkamer hadden we alle koffers opgestapeld met de kleding en boeken. Morgen hadden we namelijk uitstel van de lessen zodat we ons nieuwe huis konden maken. De volgende ochtend werden we allemaal tegelijk wakker, omdat we de wekker niet hadden gezet hadden we het ontbijt gemist, maar het schoolhoofd had nog wat laten bezorgen in de leerlingenkamer van Grifoendor. Het schoolhoofd was echt een aardige man, ook al heb ik hem pas een keer gezien en nog nooit gesproken. Eerst zijn we wat gaan eten en daarna zijn we naar de plek gelopen die Hermelien had uitgekozen. Toen we daar aankwamen was het echt een mooi gezicht. De plek die Hermelien had gekozen lag tussen allemaal bomen in en het zag er zo licht uit. We pakte onze toverstokken en begonnen via het ontwerp het huis te maken. We zouden boven twee slaapkamers maken. Chantalle en Christine zouden er eentje delen en Hermelien en ik. Ook zou er een badkamer boven komen. Beneden zou er een keuken komen met een huiskamer en een studeer kamer. Nadat we het huis hadden gemaakt moesten we nog overleggen wie wat ging inrichten. Het sprak voor zich dat de slaapkamers werden gedaan door de mensen die daar ook sliepen. Dat was dus al verdeeld. De keuken deed Christine en de studeerkamer deed Hermelien. Ik zou de huiskamer doen en Chantalle de badkamer boven en zo gingen we aan de slag. Het was onvoorstelbaar hoe snel magie een huis kon bouwen. En voor de dag was afgelopen was het huis klaar, behalve de slaapkamers dan, maar dat was de moeite niet. Met zijn twee per slaapkamer waren we daar ook binnen een half uur mee klaar. En daar stond het dan ons prachtige huis. In de slaapkamers leek alles nogal klein maar dankzij magie kan je alles een stuk groter laten lijken. De kledingkasten hebben we met een spreuk zo groot van binnen gemaakt dat het een extra slaapkamer leek, wel lekker om al je spullen in kwijt te kunnen. Het huis was dus klaar en we waren nog op tijd voor het avondeten. We hebben ons zelf snel netjes aangekleed en opgefrist en naar het avondeten gegaan. De avond was best leuk er kwamen allemaal kinderen kijken naar het huis wat wij hadden gebouwd ook kwam het schoolhoofd kijken en was zeer tevreden over ons, maar ook weer teleurgesteld. Waarom bent u dan teleurgesteld, vroeg ik. Nou ik had verwacht dat het groter zou worden, nu kan ik hier niet logeren met alle docenten van de school, zei hij. We moesten allemaal hard lachen om het antwoord dat hij gaf. Na een uur ongeveer was iedereen weer weg en zijn we lekker met zijn vieren van het huis gaan genieten. Toen het ongeveer half 12 was zijn we maar eens naar bed gegaan, want we hebben morgen weer gewoon les. De volgende ochtend werden we wakker en zijn we lekker in ons eigenhuis gaan ontbijten terwijl de rest in de eetzaal zat. Het waren gewone lessen die we vandaag moesten volgen. Net zoals vorige keer. Mijn eerste lesuur was dus weer mythische wezens.
Er zijn nog geen reacties.