Hoofdstuk 6: Mijn tweede les.
Onderweg naar de tweede les vroeg Chantalle aan me: Hoe weet jij zoveel van vampiers? O, gewoon veel vampier boeken lezen, ik had zelf ook niet gedacht dat ze waar zouden zijn. Nadat ik dit had gezegd ben ik snel door gelopen achter Christine en Hermelien aan. Het tweede lesuur had ik samen met Christine, Hermelien en Chantalle. Eenmaal bij het lokaal zijn we met zijn vieren bij een tafeltje gaan zitten waar een glazen bol op stond en bij iedere plek een soort theekopje met modder erin. De docent kwam binnen lopen en deze keer was het een juffrouw. Ze zag er tenminste vriendelijker uit dan die meester van het vorige uur. Ze zag er rustgevend uit en de les ging over de toekomst. Ze legde uit dat we vandaag aan de hand van een theekopje met modder en water erin samen met onze magie onze toekomst konden voorspellen. Ik wist niet welke spreuk ik moest gebruiken dus Hermelien hielp me daarbij. Ze legde het spreukenboek open en zij dat ik die stappen in het boek moest volgen. Ik deed wat er in het boek stond, zwaaide met mijn toverstok en zei de spreuk. Ik zag het modder veranderen van vorm ik zag een figuurtje tevoorschijn komen. De juf had op elke tafel een boek neergelegd met daarin plaatjes die kunnen ontstaan en de betekenis erbij. Ik ben in het boek gaan zoeken e volgens mij klopte het plaatje niet. Ik riep de juf en zij kam kijken. Volgens het plaatje in mijn boek en het figuurtje in mijn theekopje ben ik dood, zei ik. Ik gaf het theekopje aan de juf en zij schrok. Ze keek me met grote ogen aan en rende naar haar glazenbol. Ze zei een spreuk en er speelde zich een verhaal af met mij als hoofdpersoon. Ik zag mezelf door bliksem geraakt worden en dood neervallen, maar even later zie ik mezelf weer opstaan alsof er niks aan de hand is. Ik wist niet wat ik moest zeggen. Ik was terug gelopen naar mijn plaats en ben de hele tijd in het theekopje blijven kijken. Ik pakte mijn tas en wou mijn boeken eruit halen toen ik ineens een ketting in mijn tas vond. Het was een rare ketting een beetje een oude ketting. Ik had echt geen idee hoe die in mijn tas was terecht gekomen, maar een ding wist ik zeker die ketting was niet van mij. Toen ik de ketting op tafel legde veranderde het figuurtje in het theekopje. Ik bladerde in het boek om de betekenis te vinden. Daar is het, dit plaatje lijkt precies op het figuurtje. Maar dat kan toch niet? Het boek gaf aan dat het figuurtje wat is ontstaan staat voor vampier. Ik wist niet wat ik er van moest denken en heb snel de ketting opgeruimd en het boek dichtgedaan. Ineens veranderde het figuurtje weer. Ik wist waardoor het kwam. Die ketting heeft iets van een vampier weg, daarom zou het theekopje een vampier aan geven. Na het tweede lesuur hadden we een korte pauze. Ik ben naar de wc gelopen om even in de spiegel te kijken. Ik zag spierwit, wat zouden die figuren voor mijn toekomst beteken? Ik wist het even niet meer. Hermelien kwam binnen rennen en zei: Het derde uur valt uit bij iedereen, dus ga je mee naar de bibliotheek? Ik wou nee gaan zeggen maar toen dacht ik aan die mysterieuze ketting in mijn tas en zei: Ja is goed, ik moet toch nog wat uit zoeken. O, daar kan ik je wel bij helpen, zei Hermelien. Na de korte pauze liepen kinderen massaal de trappen op naar hun slaapzaal. Ik liep samen met Hermelien juist de trappen af. Helemaal beneden bij de trappen was een hele grote boog ingang. We liepen door de boog ingang en, wooow zo veel boeken had ik van mijn leven nog nooit gezien. Welkom in de toverbibliotheek. Hier vind je alle boeken die je maar nodig hebt. Van spreuken tot monster, alles is hier te vinden. Wat heb je nodig, vroeg Hermelien. Nou ik zoek een boek over speciale amuletten en kettingen, zei ik. Waarom Hermelien beantwoord: Geen probleem. Ze zwaaide met haar stok zij een spreuk en dan het onderwerp wat ik zocht. Er kam een boek aanvliegen. Hermelien pakte het boek die vlak voor haar neus zweefde. Alsjeblieft, het boek wat je zoekt, zei ze. Ik pakte het boek van haar aan en ging aan een tafeltje zitten om te zoeken naar de ketting. Ik ga zelf nog even een boek zoeken over vampiers en weerwolven, zei Hermelien. Ik gilde erachter aan: Oké, is goed ik blijf hier zitten. Hermelien verdween achter een grote rij met allemaal boekenkasten. Ik pakte de ketting uit mijn tas en begon te bladeren door het boek. Dat was het die leek er precies op. Dat was de ketting en hij stond ook zo in het boek. In het boek stond dat de ketting uit 1600 kwam en al honderden jaren niet meer gezien was. Mensen denken dat de ketting is vernietigd door de vampiers, omdat het een bedreiging vormde. Ik was verbaasd hoe kon die ketting nou bij mij terecht komen. Toen wist ik het ineens die leraar van het eerste uur de me nog wou spreken. Hij had rode ogen en hij gaf les over vampiers had moest er wel eentje zijn. Ik klapte het boek dicht schreef een briefje voor Hermelien en rende de trappen op naar zijn lokaal. Eenmaal voor de deur deed ik de ketting om en liep naar binnen. Als hij echt een vampier was kon ik meteen uitvinden of die ketting echt werkte. Tot mijn schrik zag ik een hele klas zitten en de leraar stond voor de klas gewoon les te geven. Net op het moment dat ik weg wou lopen zei hij: Ah Diley, wil jij mijn proef persoon zijn? Ik schrok en draaide me om en vroeg: Wat moet ik doen dan? Loop maar even mee naar mijn kantoor dan leg ik het je uit, zei hij. Ik liep achter hem aan voor de klas langs de trap op naar zijn lokaal.Net toen ik binnen was deed hij de deur achter mij dicht. Wat gaat er nu gebeuren?
Er zijn nog geen reacties.