Ik word wakker gemaakt door Christine en zie dat zij ook pas net wakker is. Hermelien is al weg,’’ Waar is Hermelien?’’, vroeg ik. Christine draaide zich om en haalde haar schouders op,” Meestal is ze vroeg weg en zit ze in de bibliotheek,’’ zei ze,’’ maar we moeten opschieten want het ontbijt begint zo.’’ Ik rende naar de badkamer en begin mezelf te wassen. Ik was klaar met het wassen en ren naar de kledingkast waar ik leuke kleding probeer te zoeken. ‘’Je kleding ligt al klaar op je bed,’’ riep Christine. Ik ren naar het bed en deed snel de kleding aan. Wat gaaf ik had nou net zo’n pakje aan als Christine had in de trein en ook met een rood label erop. Nadat Christine me geholpen had mijn boeken voor vandaag in te pakken rende we naar beneden en gingen we aan tafel zitten bij de andere. Ook daar kwam Hermelien weer aanlopen. ‘’Waar was je?’’, vroeg Christine aan Hermelien. ‘’Ik was op zoek naar boeken over nacht wezens en over magische monsters,’’ zei Hermelien. Ik keek haar alleen maar raar aan, ik wist nu al dat de school heel raar was, maar ook dat de lessen heel raar zouden zijn. Ik vergeleek mijn rooster met die van Christine en Hermelien. We hadden maar drie uur per week met zijn drieën les. ‘’Maar hoe moet ik nou weten waar ik heen moet, ik heb niet eens les met jullie,’’ riep ik. Een blond meisje kwam tegenover ons zitten en lachte naar me. ‘’Jij bent nieuw hier toch?,’’ vroeg ze aan me,’’ Ik heet trouwens Chantalle.’’ Ik keek haar aan en zei:’’ Ik heet Diley.’’ Ik liet Chantalle mijn rooster zien:’’ Wij hebben wel alles hetzelfde, echt alles ik kan je wel alles laten zien als je wilt,’’ zei Chantalle. Ik keek haar aan en knikte ja. Na het eten had ik met Chantalle afgesproken dat ik mijn tas uit mijn kamer zou pakken en dan meteen weer naar beneden zou komen naar de grote hal. Onze eerste les was mythische wezens. Onderweg naar het lokaal vertelde Chantalle waar ze het over hadden. Wat ik eruit begreep was dat het ging om vampiers en weerwolven. Aangezien ik nog al geobsedeerd was over vampiers wist ik bijna alles over ze. We liepen de klas in en er stonden vier rijen achter elkaar met alleen maar twee mans tafeltjes, dus ik ben samen met Chantalle aan een tafel bundel gaan zitten. Ik was gezellig met Chantalle aan het bijpraten tot de meester binnen kwam.
Tot zo ver ik kon zien was het een jongen man met een heerlijk uiterlijk. Hij ging voor de klas staan en begon over het huiswerk van de vorige keer. Chantalle had me uitgelegd dat je op internet of in de bibliotheek informatie moest opzoeken over vampiers. ‘’Welke soorten vampiers bestaan er, en hoe zijn deze te herkennen?,’’ vroeg hij. Ik stak mijn vinger op en zei:’’ Er zijn maar twee soorten vampiers meneer. Je hebt de rood oog vampier en de steen oog vampier.’’ ‘’ Heel goed,’’ zei de meester,’’ en hoe kun je die onderscheiden?,’’ vroeg hij. ‘’ De rood oog vampier krijgt rode ogen als hij mensenbloed drinkt en glinstert in de zon, de rood oog vampier kan alleen gedood worden door een weerwolf bijt. De steen oog vampier brand weg in de zon en kan niet tegen lavendel. Deze vampier kan worden gedood door een weerwolf bijt of door een houten steek door het hart. Alleen bij een Original kan een steek van een speciale boom de vampier doden en de steek moet erin blijven zitten, wanneer je deze eruit haalt komt de vampier weer tot leven,’’ zei ik. De meester vervolgde met:’’ Heel goed, maar kun je me ook uitleggen hoe je zo’n vampier kunt worden van elk soort apart alsjeblieft.’’ ‘’ Maar natuurlijk,’’ zei ik en ik ging verder,’’ Bij de rood oog vampier moet je gebeten worden, waardoor het gif zich mengt in jouw bloed en je aderen verstenen. Wanneer deze transformatie gedaan is hoef je verder niks meer te doen, want dan ben je al een vampier. Het enige grote verschil tussen rood oog vampier en steen oog vampier is dat de steen oog vampier mensen bloed of dieren bloed drinkt en ook nog met mensen eten en drinken kan overleven. Dit is bij de rood oog vampier anders, deze kan alleen overleven met mensenbloed of dierenbloed en kan dus geen mensen voedsel eten of drinken. Om een steen oog vampier te worden moet je eerst het bloed van zo’n vampier drinken, hierna heb je 24 uur om dood te gaan. Om de transformatie te voldoen moet je mensenbloed drinken als je dit niet doet ga je dood.’’ ‘’Heel goed Diley,’’ en de meester kwam op me aflopen. Tot mijn schrik zag ik nu pas dat hij rode ogen had en gemeen naar me lachte. De les ging gewoon door zonder enige gebeurtenissen en aan het einde van de les gaf hij nieuw huiswerk op. Op het moment dat ik met Chantalle het lokaal uit wou lopen riep de meester me, of ik nog even met hem wou praten. Ik wist dat ik geen schijn van kans zou hebben als ik mezelf ging verdedigen me magie. Ik liep rustig op hem af en toen ik vlak voor hem stond vroeg hij:’’ Hoe weet jij zoveel over vampiers?’’ ‘’ Nou meneer, Ik vind deze mensen nogal fascinerend en heb dus jarenlange onderzoeken gedaan naar ze, maar heb nooit bewijs gevonden dat ze bestaan,’’ zei ik. De meester zei dat ik mocht gaan en ik rende naar buiten de trap af naar de hal waar Chantalle, Christine en Hermelien me stonden op te wachten voor het tweede les uur.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen