37
Ik grinnik. ‘ik ga mijn spullen wel pakken’. Mompel ik voordat ik de trap op loop.
Met een zucht ga ik op mijn koffer zitten, eindelijk zat hij dicht.. het had even mogen duren, maar hé het is me gelukt.
Na een tijdje hoor ik dat Harry terug is. ‘ik ben niet geschorst!’zegt hij vrolijk. ‘mooi zo’.
Sirius kijkt niet zo heel vrolijk, wat is snap.
Hij wil niet allen zijn, scheurbek en knijster zijn nu niet echt heel leuk gezelschap.
‘mag ik een rondje buiten lopen, Molly?’ en ik kijk haar smekend aan. ‘nee, absoluut niet’.
‘ach Molly, ze word niet gezocht, en het is een dreuzelwijk’ zegt Meneer Wemel gerustellend. Molly lijkt niet overtuigd. ‘dan ga ik mee’ zegt Sirius. ‘Als hond’ zegt hij snel als hij Molly’s blik ziet. Ze lijkt te twijfelen maar stemt dan toch in.
Op ons hoede lopen we naar buiten. Als we voor op het plein staan lopen we iets meer op ons gemak veder. Sirius ‘kwispelt’ enthousiast. ‘je wil niet dat we gaan hè, dat we je achterlaten, je wilt naar buiten..’ zeg ik verwijtend. Hij stopt met kwispelen en kijkt me zielig aan.
Zuchtend ga ik op een bankje zitten, Sirius gaat naast me liggen en legt z’n kop op mijn schoot.
Zo zitten we een tijdje in stilte, als ik me bedenk dat Molly zich nogal een zorgen zou gaan maken. ‘kom’ ik stand op een liep rustig terug met Sirius in een drafje achter me aan.
Reageer (4)
Sirius lijkt me echt vet gaaf als vader!
1 decennium geledenSnel verder!
verder xx
1 decennium geledensnel verderr
1 decennium geledenHaha cool je vader gaat mee als hond haha snel verder
1 decennium geleden