‘Alyss kom de vakantie is weer voorbij liefje’, Zei Alyss moeder. ‘Ja mam’ Ik kwam suf uit bed en dacht gelijk: Ik zie Robert weer ik kleden me snel aan en ging naar school. Ik zag Robert staan met een groepje vrienden. Ik durfde er naartoe te gaan maar ik zag Jo en Isa dus liep ik daarheen. ‘Alyss!!!’’O hoi Isa en Jo’. Jo en Isa keken elkaar aan en vroegen tegelijk: ’Wat is er?’ en ze schoten in de lach. Ik keek hun serieus aan en nam hun mee in een hoekje. ‘Robert…’ Jo keek suf en zei: ’Oké dit ben jij niet! Nooit onzeker en nu wel?! Je ziet ‘t wel ’ Jo liep met Isa naar Robert en ik zei: ‘STOP!’ Ze keken naar me en Isa stopte en Jo merkte dat niet. Ze stond bij het groepje en zag dat Isa er niet meer stond. Ik en Isa schoten in de lach en Jo zei tegen Robert: ‘Kom is mee’ Ik hoorde dat en rende snel weg. Isa keek lachend naar Jo en daarna naar mij. Robert keek naar Jo en vroeg: ‘Waarom moes ik mee?’ De bel ging en Jo rende weg en Isa rende ook weg.
‘Blijf even staan dames en heren. Nu ga ik een plek uitkiezen voor jullie.’ Zei de juf. Jo, ik en Isa keken elkaar vaag aan. ‘Oké Isa en Melinda. Jo en Britt. Alyss en Robert..’ Ik keek gelijk Isa en Jo aan en keek toen naar de grond. Iedereen was ingedeeld en natuurlijk was IK de gene die pech had. Tijdens de les dacht ik weer aan me droom. Ik als Bloody Mary...Mmm misschien is dat wel heel leuk. Maar misschien ook weer niet. De bel ging en ik liep naar gang om tas te pakken en keek Robert aan die naar z’n vrienden ging. Ik ging snel naar Isa en Jo en zei: ‘Hij ruikt lekker…’ Ze schoten in de lach en ik hoorde een vriend van Robert zeggen: ‘Ze heeft humor denk ik.’ Ik grijnsde breed maar besefte dat Robert dat niet zei ik me grijns was gelijk weer weg. Isa keek me aan en zei: ‘Praat gewoon een keer met hem! Je zit een jaar of langer naast hem!’ Jo knikte en ik zei: ‘Ja… Maar wat moet ik zeggen? Dat hij lekker ruikt?’ Isa en Jo schoten in de lach en ik ook een beetje. Jo: ‘Ja is goed’ En we lachten hard en een groepje meiden achter ons keken ons gestoord aan. We keken heel vaag naar hun en ik schoot weer in de lach. We liepen naar buiten en ik ging zitten op het hekje. Ik zei: ‘Ik vind het stom dat ik naast iemand zit die ik leuk vind… Doet de juf dat expres of zo?!’ Jo haalde haar schouders op net als Isa. Ik keek naar de ingang van de school en Robert kwam voorbij. Hij kwam naar ons toe en ging voor me staan. Ik keek hem aan en keek naar de grond. ‘Doen jullie mee met voetbal?’ vroeg Robert. Ik keek hem aan pakte de bal en rende naar de overkant. Isa en Jo schudde lachend ja en rende me achterna. Robert kreeg een grijns en liep rustig naar ons toe. We gingen voetballen en ik zat bij Robert in het team. Later moesten we weer naar de klas. En na de les pakte ik me fiets en wou ik weg fietsen maar Robert kwam naar me toe en vroeg: ‘Zullen we chillen?’ Ik keek hem aan en zei: ‘O oké is goed… Waar?’ ‘Bij het parkje?’ Ik schudde ja en we fietsten samen naar het parkje.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen