001
Ik schrik wakker van die bizarre droom. Ik weet dat het een herinnering van vroeger is, maar nog steeds voelt het heel vreemd aan. Snel spring ik uit bed, maak het op en kleed me om. Als ik naar beneden ga, ga ik in de hoek zitten tot Mirva aankomt. Zij is officieel mijn pleegmoeder, maar in haar ogen ben ik een slaaf. Ik deug niet, ik ben maar een stuk vuil, dus moet ik ook als een stuk vuil behandelt worden had ze me een keertje gezegd. Als ze naar de keuken komt, ziet ze me zitten.
'Oke, nu doe je nog snel de afwas die je gisteren niet gedaan hebt en dan kun je eerst naar school gaan. Daarna kom je zo snel mogelijk terug naar hier.' Snauwt ze me toe en snel begin ik aan de afwas. Na 10 minuutjes heb ik gedaan en zet ik alles mooi in de kasten. Ik pak mijn schooltas op en wil net vertrekken, als Mirva me tegenhoud.
'Je vergeet je lunch nog lieverd, straks denken ze nog dat ik een slechte pleegmoeder ben.' Zegt ze vals. Ik krijg 2 boterhammetjes met een beetje sla en mayonaise erop en een flesje water mee. Snel steek ik het in mijn schooltas en met gebogen hoofd stap ik het huis uit. Als ik de straat uit ben, kijk ik op en glimlach. Ik ben blij dat het weer school is, eindelijk ben ik weer weg van dat stom mens uit dat stomme huis. Die 2 vakantiemaanden duurden bijna een eeuwigheid. Ik heb zelfs een glimlach op mijn gezicht omdat ik naar school mag gaan, terwijl er andere zitten te mopperen. Ik heb nog een 20 minuutjes voor ik op school moet zijn en ik ben er al bijna. Ik wist geld te stelen van Mirva deze zomer, zonder dat ze het had opgemerkt. Snel loop ik de winkel binnen, die zich rechtover de school bevindt en koop snel wat kippewit, een klein flesje cola en een reepje chocola. Eenmaal betaalt, stap ik richting de school en steek snel mijn koopwaar in mijn rugzak. Perongeluk botste ik tegen iemand op en belandde op mijn kont.
'S-sorry' Stotter ik eruit.
'Geeft niets. Alles ok?' Zegt een vriendelijke stem. Als ik opkijk, zie ik een prachtige jongeman met zwarte haren en smaragdgroene ogen, die iets ondeugends uitstralen. Hij steekt zijn hand uit en aarzelend neem ik die aan. Als ik recht sta, klop ik het stof van mijn broek en knik snel.
'A-alles in orde met mij, m-meneer. Mijn excuses.' Zeg ik een beetje nerveus en snel stap ik door richting school. Als ik achterom kijk, is de man verdwenen, raar. Misschien is hij de winkel verder binnengestapt.
Als ik op school ben, gaat de bel net. Lekker op tijd dus en snel ga ik naar mijn lokaal. De eerste 3 lesuren zijn geschiedenis, mijn lievelingsvak. Meestal haalde ik net een voldoende op mijn rapport, maar ik was altijd heel erg geïnteresseerd in het vak. Mijn ander lievelingsvak is tekenen, maar dat hebben we maar 2 uren in de week, helaas. Ik zet me op mijn gebruikelijke plaats, aan het bankje tegen het raam. Ik zit daar altijd alleen omdat iedereen mij raar vindt. De leerkracht komt binnen en het eerste lesuur is het onszelf voorstellen.
Eenmaal als iedereen zich voorgesteld heeft, mogen we onze lesboek nemen. We krijgen kort wat les over de Oud Noorse mythologie. We moeten een opstel schrijven over de werelden die er zijn, waarbij we de werelden moeten tekenen in de vorm van de levensboom. De bel van het 4de lesuur gaat en we hebben dat uurtje biologie, iets wat ik niet graag doe.
Als het middagpauze is, zit ik aan een tafel alleen, niemand dat tegen me praat en de stoelen voor me en naast me zijn allemaal vrij.
'Mag ik hier zitten?' Vraagt een jongen aan me, maar ik kijk hem niet aan.
'Doe maar.' Zeg ik en eet mijn boterhammetjes op waar ik wat kippewit had tussen gelegd.
Er zijn nog geen reacties.