lees maar..

Hoi Emma,
Zou jij vanavond eten willen maken?
Ik moet namelijk overwerken
Je mag ook patat of pizza halen.
Dikke kus van mama.
‘’Wat eten we?’’vraagt Wendy en ze kijkt me met grote vragende ogen aan.’’Wat zou je willen eten?’’vraag ik haar.’’Euh…..’’Wendy denkt na ’’Mac Donalds’’stel ik voor.’’JAAAAA!’’roept ze en ze begint door de kamer heen te springen en te dansen.’’ga je jas maar aantrekken dan’’zeg ik tegen haar.Samen lopen we naar de kapstok om onze jassen aan te trekken.Wendy heeft er wat moeite mee dus ik help haar even.Als we allebei onze jas aan hebben pak ik de fiets.Wendy moet voorop in het kinderzitje.Ze doet haar armen al omhoog op het moment dat ik haar op wil tillen.Binnen een minuut zit ze in het kinderzitje en kunnen we vertrekken.Ik plaats mijn benen op de trappers en we gaan.Onderweg is Wendy allerlei liedjes aan het zingen.De liedjes komen uit haar mond van k3 tot aan Mega Mindy.’’zing je niet mee?’’vraagt ze op een gegeven moment.’’nee,nu even niet’’antwoord ik.teleurgesteld draait ze zich om en kijkt recht voor zich uit.Niet veel later komen we bij de Mac Donalds.Wendy begint te roepen: ‘’kijk,daar is het.daar is het!’’ Ik zet de fiets neer en til Wendy uit het kinderzitje.Ik pak haar handje vast en samen lopen we naar de kassa.Er staat een best wel lange rij.”we moeten heel eventjes wachten’’zeg ik tegen Wendy.’’NOUHOU’’jammert ze.’’ah joh,het is zo voorbij’’probeer ik haar gerust te stellen.Als we nog niet zo heel lang in de rij staan voel ik dat er iemand aan mijn jas trekt.Het is Wendy en ze vraagt of ik haar op wil tillen,omdat ze zere beentjes krijgt.Tja,op die leeftijd kan dat nog.Ik til haar op en houd haar vast,ze begint opnieuw te zingen. ‘’mamase-mamasa’’klinkt het uit Wendy’s mond.Vrolijk zingt ze verder.Dan zijn we aan de beurt. ‘’hallo,kan ik u helpen?’’vraagt de mevrouw achter de kassa.’’Ja graag,mag ik een Happy Meal en een Quarter pounder menu?’’ ‘’wat voor drinken wilt u bij de menu’s?’’vraagt de mevrouw.’’een cola en een chocolademelk’’antwoord ik.’’en wat voor toetje?’’ ‘’DANOONTJE’’gilt Wendy.’’een danoontje knijpfruit alstublieft’’zeg ik glimlachend.’’Oke,komt eraan’’zegt ze en ze geeft de bestelling door.’’duurt het nog lang?’’zeurt Wendy.’’Nee,nog heel eventjes wachten.Het is bijna klaar’’We hoeven niet lang te wachten voordat het eten is geariveerd.Netjes betaal ik het geld.Wendy loopt alvast vooruit om een plaatsje uit te zoeken en ik loop achter haar aan.Ze kiest een plaatsje uit bij het raam.Dat vind ze leuk omdat ze dan lekker naar buiten kan kijken.Ze klimt op de stoel en gaat zitten.Terwijl ik ga zitten zet ik het dienblad op het tafeltje voor me.Wendy pakt gelijk de Happy Meal en maakt hem open.Ze pakt haar speeltje er als eerste uit.’’Wat is dit?’’vraagt ze.’’ ‘’geen idee’’antwoord ik en begin aan mijn eerste frietje.’’NOUHOU’’zeurt ze weer.’’Mag ik het dan wel open maken?’’vraagt ze.’’als je je eten op hebt’’.Ze begint gelijk aan haar friet.Na een tijdje zit ik stampvol en gooi de rest van mijn eten weg.Aan het gezicht van Wendy te zien zit zij ook al aardig vol.’’Als je niet meer hoeft mag je het laten staan hoor’’zeg ik.Ze schuift het dienblad naar me toe maar pakt het toetje er vanaf.’’mag ik die voor thuis bewaren?’’vraagt ze.Ik knik en gooi de rest van de Happy Meal in de prullenbak.Ik pak het speeltje en het danoontje en doe ze in mijn tas.Wendy staat op en loopt achter me aan naar buiten.Het is al donker buiten en al aardig koud.Ik til Wendy weer in het kinderzitje,zet mijn lampen aan en fiets weg.Dit keer is Wendy stil.Ze is nog steeds aan het uitzoeken wat het speeltje precies is.Het maakt me een beetje aan het lachen.Al snel zijn we thuis.Wendy wil tv kijken,dus ik zet hem voor haar aan.Dan kijk ik op de klok.Shit!over een uur staat Lisa hier al.In een supersnel tempo ren ik naar boven en spring onder de douche.Binnen tien minuten ben ik klaar met douchen.Als een speer kleed ik me aan.Vanavond trek ik me zwarte glitterjurk aan die ik van de week heb gekocht.Het ziet er niet geweldig uit,maar het is beter dan niets.Hierna doe ik make-up op en krul ik mijn haar.Als finishing-touch doe ik mijn zilveren ketting om.Klaar!nu alleen nog mijn schoenen aantrekken.Ik trek ze aan en loop naar de woonkamer.Wendy is nog steeds televisie aan het kijken en inmiddels is mijn moeder ook thuisgekomen.Nog vijf minuten voordat Lisa komt.Daar gaat de bel al.Lisa is wat eerder zoals altijd.Terwijl ik mijn jas aantrek doet mijn moeder de deur open.Vlug loop ik naar buiten en ga bij Lisa op de scooter zitten.Lisa is één jaar ouder dan ik en heeft al een eigen scooter.We rijden richting de discotheek.Al snel zijn we er en Lisa parkeert haar scooter.Samen lopen we naar binnen.Het is er slecht bewaakt dus mensen onder de 15 jaar komen er gemakkelijk naar binnen.Het is erg druk.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen