Foto bij De 100e Hongerspelen - 171

“Wat is er gaande?” Portia stapte recht op Peeta af. “Waarom wordt ik overal buiten gehouden?”
“We hebben informatie gekregen van de dokter, over een privé-gevangenis van Snow, waar iedereen op een gruwelijke wijze gevangen wordt gehouden”, zei Peeta. “Katniss en een paar anderen zijn de gevangenen gaan bevrijden.”
“Wat ga je met hen doen dan?”
“Hier houden, we hebben kamers voor hen op verschillende verdiepen. Ze hebben verzorging nodig en we kunnen hen gebruiken tegen Snow.”
“Wie dan?”
“Dat zeg ik niet”, zuchtte Peeta. “We hebben afgesproken geen namen te noemen, nog niet. Dat hoor je één van de dagen wel.”
“Waarom niet? Ik zie niet in waarom ik dat niet zou mogen weten!”
“Het is een heel bewuste keuze, Portia. We willen vermijden dat iemand mensen die er bij zitten kent. We brengen iedereen zo snel mogelijk op de hoogte, maar we willen er eerst zelf het fijne van weten. En als je het niet erg vind, we hebben nu liever niemand in de buurt, in het trainingscentrum in het algemeen, het is zo al hectisch genoeg.”
“Goed, maar als ik morgenavond nog niks gehoord heb, kom ik terug”, gromde ze. Peeta zuchtte.
“We laten zo snel mogelijk iets weten.”
“Ik heb alles geregeld! Zonder mij was er geen opstand!”
“Daar zijn we ons van bewust.” Peeta draaide zich om en liep naar Effie om te kijken hoe ver alles stond.

***

“Heren”, groette de dokter de bewakers die voor de deur van de gevangenis stonden. “Deze dame moet hier binnen, bevel van president Snow.” De bewakers keken elkaar aarzelend aan.
“Normaal komt de president persoonlijk voor nieuwelingen.”
“Mijn vader heeft het druk”, zei Adriënne kalm. “Daarom kom ik mee.” Ze keek spottend naar Katniss. Nu kon het geen kwaad meer als ze merkten wie het was, ze waren bij hun doel. “Mevrouw hier, een nog een hoop anderen trouwens ook, vond het nodig om me gevangen te houden. Gelukkig is de dokter erin geslaagd me te bevrijden en meteen iemand mee te nemen ook.”
“Goed dan.” De bewakers stapten opzij. “De gebruikelijke tijd voordat we moeten kijken of u in orde bent, dokter?”

Reageer (4)

  • Marly2801

    zeg maar nee!
    snel verder!(H)

    1 decennium geleden
  • LeenKWAK

    Snel verder?
    Ik heb je verhaal helemaal gelezen, echt origineel0.
    Waarom halen ze Ian en Vania niet uit de arena?

    1 decennium geleden
  • Oblivisci

    Geweldig! Ga je snel verder? :)

    1 decennium geleden
  • EssieLove123

    Oehoe!! Spannend!
    Ga je snel verder?
    (flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen