001 Galinda
Ik loop naar het SHIZ gebouw. Waarom moet ik lopen? Dit prachtige schepsel genaamd Galinda zou niet hoeven te lopen! Ik bedoel, kijk naar me, ik ben gewoon super knap! Ik ben dan niet de slimste, ik ben de aardigste, meest knapste, ik heb een geweldige kledingstijl, en de Naïeferetijd die ik soms heb is toch lief?
De poort komt al dichterbij, eindelijk die........ 500 meter waren veel te veel, de hele weg al. Ik zie een bagagekar staan, eindelijk iets om op de zitten! Ik ga erop zetten en zet mijn koffer neer. 'Duw me even naar het plein.' zeg ik. Ik zie dat het meisje tegen wie ik het had, die wel een make-over kan gebruiken, iets doet, wat zie ik nou weer niet, en de duwt mij en de bagage naar het plein.
'Bedankt!' zeg ik als ik op het plein sta. Ik spring van de kar af en struikel bijna, maar ik sta. 'AAAAAAAAAAAAAAAAH!' Ik zie voor mij iets vreselijks staan, het is blauw en groen, en het doet me denken aan.... een lelijke, blauwe, groene oh en zwarte mij! Maar ja, wie doet me niet denken aan een lelijke versie van mij? Niemand natuurlijk! Ik kijk nog een keer opzij, het........ wezen is vreselijk!
Ik hoor voetstappen. Ik draai me om en zie iemand uit het gebouw komen, gelukkig gered door het persoon. Ze stelt zich voor als Madam Akaber. Dan noemt ze de kamerindelingen op, natuurlijk mij niet, gezien ik mijn eigen verdieping heb gekregen.
'Pardon,' zegt de Kikker, 'maar u heeft mij niet genoemd.'
'Naam?'
'Elphaba,' zegt Kikker, die dus Elphaba heet.
'Ik zie je niet staan.' zegt Madam Akaber.
'Hoe kan je om zo'n kikker heen kijken?' fluisterde ik tegen een meisje naast me, die meteen in lachen uit barstte.
Ze praatten nog wat. 'Oh, madam Akaber?' roep ik, ik steek mijn hand op en zet een stap naar voren.
'Galinda? Perfect!'
'Ik weet het.' zeg ik. 'Ik ben perfect. Wacht, waar had u het over?'
'Jij deelt een kamer met Elphaba.'
'Wat?' roep ik. 'Dat is een vergissing, ik heb mijn eigen verdieping, die ga ik dus nooit met zo'n kikker delen!' Maar madam Akaber loopt al weg. Shit, Ik wil niet dood, ik ben een knappe, lieve vlieg in de ogen van die kikker, vaarwel geweldig leven, ik zal je missen.
Reageer (2)
Haha!! Geniaal!!
8 jaar geledenHihi, Dit prachtige schepsel genaamd Galinda zou niet hoeven te lopen
9 jaar geleden