03.
Ik kijk meteen op. ''Oeh, vertel!'' roep ik. Het moet wel iets speciaals zijn, mam's ogen stralen helemaal. ''We gaan toch wel op vakantie, voor 6 weken!'' zegt ze. Meteen spring ik gillend op. ''Omg, echt waar? Wat geweldig, waar naar toe?!'' roep ik enthousiast. ''Naar Australië !'' zegt ze blij, en mijn mond valt open. ''Wauw, dat is geweldig!'' roep ik uit. Mijn knikt, ''Het word geweldig!'' zegt ze. ''Waar gaan we naar toe? Naar welke plaats? En waar verblijven we?'' vraag ik, en mijn moeder lacht om mijn enthousiasme. ''We gaan naar Melbourne, en we verblijven in een gewoon huis, die word verhuurd voor vakanties. Het is echt heel luxe!'' Blij knik ik. ''En Peter? Die zal ik vast ook wel vaak gaan zien deze vakantie? Want ik neem aan dat hij een van de redenen is waarom je naar Australië wilt gaan?'' vraag ik grinnikend, en ik zie dat mijn moeder bloost. Ik heb mijn moeder zo ver gekregen dat ze zich ging aanmelden op een datings site, eerst vond ze het onzin, maar nu heeft ze dus een leuke Australische man ontmoet, en ik heb haar nog nooit zo gelukkig gezien na alle gebeurtenissen. ''Ja, ja je hebt gelijk, daarom wil ik naar Australië, maar ik wil hem echt heel graag ontmoeten!'' zegt ze, en ik giechel. Ze klinkt wel een verliefd schoolmeisje. ''Oke, maar mam, je weet, soms zijn mensen van het internet in het echt heel anders, en mocht het niks worden, ik wil er nog wel een leuke vakantie van maken!'' zeg ik streng, en mijn moeder knikt lachend. Pas dan bedenk ik me wat. ''Omg! wacht! De Janoskians wonen in Melbourne! Misschien ga ik ze dan wel ontmoeten, omg dat zou zoooo cool zijn!'' gil ik, nog enthousiaster dan dat ik al was. Mijn moeder lacht, ze weet hoe erg ik fan van hun ben, zelf vind ze ze ook heel grappig. ''Ik ga meteen Clare en Marco bellen, omg echt zo cool!'' ''Dat is goed, zullen we dan zo samen een filmpje kijken?'' vraagt mijn moeder, en ik knik. Mijn moeder en ik hebben altijd al een sterke band gehad, en nog meer nadat mijn vader is overleden. Het doet me goed om te zien dat ze eindelijk weer verliefd is, en de mooie dingen in het leven ziet.
Ik pak mijn mobiel, en bel Clare. ''Hey, met Clare.'' hoor ik.''Omg Clare, ik heb zo goed nieuws!'' roep ik blij. ''Met wie spreek ik?'' hoor ik Clare onnozel zeggen. Ik rol met mijn ogen. ''Clare, niet zo flauw, anders vertel ik het Marco eerst wel, hmm ja, goed idee!'' zeg ik lachend. ''Nee nee! Ik wil het weten, vertel je goede nieuws maar!'' zegt Clare meteen. ''We gaan toch wel op vakantie! Naar Australië! Naar Melbourne! En weet je wie daar ook wonen? De Janoskians! Misschien kan ik ze dan ontmoeten! Dat zou zooooo cool zijn!'' roep ik, en ik weet gewoon dat Clare nu met haar ogen rolt. ''Niet met je ogen rollen.'' spreek ik haar streng toe. ''Hoe weet je dat ik dat deed?'' vraagt Clare lachend. ''Omdat ik achter je sta.'' zeg ik serieus, en Clare houd meteen op met lachen. ''Maar als je achter me staat, dan kan je toch niet zien wat ik met mijn ogen doe?'' vraagt ze. Lachend schud ik mijn hoofd. ''Weetje, eerlijk gezegd hoop ik niet dat je ze gaat ontmoeten.'' zegt ze dan. ''Waarom niet?'' vraag ik geschrokken. ''Nou, want als je dat wel doet, kan je daar het hele schooljaar niet meer stoppen over te praten, en raad eens wie er dan het dupe is van al jouwn weetjes? Omg Luke raakte me aan! Omg ik sta op de foto met Daan! Omg Jamie lachte naar me!'' zegt ze grinnikend, en ik schiet in de lach. ''Ik geef je nummer wel, vraag ik of ze je even willen stalken!'' giechel ik. ''Alsjeblieft niet!'' roept Clare uit. ik lach. ''Maar ik ga nu Marco even bellen om het goede nieuws te vertellen.'' zeg ik. ''Oke, is goed. Zie je morgen!'' zegt Clare. ''Tot morgen. Ohja, en Clare? Je had het bijna goed, maar het zijn Daniel en James, niet Daan en Jamie.'' zeg ik poeslief. Ik hoor Clare iets roepen van dat het haar echt niets kan schelen, waarna ik lachend ophang. Nadat ik Marco heb gebeld, loop ik naar beneden om een film te kijken. Ik heb nu al super veel zin in de vakantie!
Hello people! (: over een paar hoofdstukjes komen de Janoskians erin voor, maar natuurlijk moet er eerst uitleg komen over alles enzo, sorry als het saai is. Ik heb trouwens ook nog een andere story, misschine ook leuk om even te kijken? het heet Why would you kill me? One direction. Het is een beetje een horror verhaal, waar ik al verder mee ben. Ik zou zeggen, neem een kijkje! (: Love ya(H)
Er zijn nog geen reacties.