Om 6 uur ’s ochtends word ik wakker gemaakt door gebonk op mijn deur ‘GEFLICITEERD BLAIIREE!!!”. ‘George rot op!’ gaap ik. ‘nee, ik ben het eerst nu zouden we een uur allen zijn!’
‘vanavond oké?’ vraag ik. ‘oké, tot zo!’ en ik hoor dat hij weg loopt.
Omdat het nog zo vroeg is neem ik een extra lange douche, en pak mijn jurkje, de schoenen en de sieraden en leg die op de zetel. Mijn haar doe ik in rollers. En ik ga nog even op bed liggen. Na een half uur haal ik de roller eruit en mijn haar krult nu mooi. Snel trek ik alles aan. doe nog even wat mascara op en open dan heel voorzichtig mijn deur. Er zijn al veel mensen wakker. ‘komt ze al?’ hoor ik Molly zeggen. Langzaam zet ik één voet op de eerste tree. ‘daar komt ze!’ zegt Ginny.
Zodra ze me voluit zien beginnen ze te joelen. En George’s ogen worden groot. Ik grinnik en schud mijn hoofd lichtjes. ‘GEFELICITEERD!’ zeggen ze allemaal tegelijk. ‘bedankt iedereen, voor dit alles’. Zeg ik toch iets verrast. Het is overal prachtig versierd, en iedereen in netjes gekleed -Een pak staat George niet slecht- . En er is cake..
‘ach, liefje dat is toch niets’ zegt Molly glimlachend. Als ik bijna beneden ben schuift mijn hak van de tree, weer net voor de klap word ik opgevangen door George. ‘Gaan we hier een gewoonte van maken?’ en hij grijnst voluit. ‘nee, doe maar niet. Zo wel krijg ik nog een keer een hardaanval’. Zeg ik terwijl ik een hand door zijn haar haal zoals bij een klein kind.
Hij trekt een pruillipje.
Als we allemaal een stuk taart hebben. Dat erg lekker smaakt. Pakt iedereen opeens cadeaus. ‘dat, had echt niet gehoeven hoor’. Zeg ik verrast. ‘weten we, en ik heb nog een uur van je tegoed’ zegt George terwijl hij met zijn wenkbrauwen wiebelt.
Als eerste heeft Sirius me een prachtige ring met een leeuw. Aan de binnen kant staat ‘For A True Gryffondor’ gegraveerd. ‘het is prachtig, dank u’ en ik geef mijn vader een knuffel.
Van Molly krijg ik een boek met danstechnieken, van Ron smekkies in alle smaken van Harry een bezem (die volgens mij vrij prijzig was..), Van Hermelien een ketting met een Gouden snaai van Fred een doos met choco kikkers, die ik niet vertrouw…En van George? Niets. Ik kijk hem schattend aan hij glimlacht allen maar. ‘ik heb nog een uur van je te goed’. ‘weet ik.’ En ik zucht.

Reageer (3)

  • Marly2801

    snel verder!(H)

    1 decennium geleden
  • xEvax

    oeh ben benieuwt wat ze in dat uur gaan doen ^^ dus snel verder :)

    1 decennium geleden
  • IHaveNoLife

    snl erderr

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen