It's like a never ending story, who did this and where can I find the answer?

Niet veel later zat ik in de pick-up nadat ik Charlie van ontbijt had voorzien en hem had beloofd niet al te laat thuis te komen. Morgen zou school weer beginnen al vreesde ik dat er waarschijnlijk extra ziekte uren op mijn lijst zouden verschijnen. Niet dat het me op dit moment iets kon schelen, een belangrijker doel had ik nu opgesteld. Het vinden van het antwoord op de vraag, wie of wat heeft Charlie dit aangedaan. De tweede vraag dat luidde als: waarom? bleef nog even uitgesteld. Dat zou later komen. Eerst de dader, dan de rest.
Ik reed de weg af richting Jacob om uit te zoeken waar Billy het precies over had, of hij ook werkelijk op de plaats delict is geweest. Het was een frisse dag vandaag waar de zon gebrekkig door de wolken heen scheen en moeite had zijn aanwezigheid te tonen. Eigenlijk een dag als geen ander, de zon scheen hier bijna nooit volop en als hij dat wel deed dan zat iedereen massaal op het strand in plaats van in de schoolbanken.
Ik parkeerde de pick-up en keek door het raam naar het huis. Als Billy niet thuis was dan verspilde ik nu wel mooi mijn tijd. Ik gaf mijzelf de voordeel van de twijfel en belde aan. Al snel werd de deur bemand door Jacob die mij alleen een serieuze blik schonk. Geen glimlach, geen emotie.. een harde stalen blik waar ik de rillingen van kreeg.
'Is Billy er?' Ongemakkelijk keek ik langs hem de gang in om te kijken of er iemand achter hem stond.
'Zoals ik al zei, hij is weg.'
'Nog steeds aan het jagen? ik dacht dat hij nu wel klaar zou zijn..' Zoals ik al vermoed had, hij was er niet en ik verdeed mijn tijd hier.
'We kunnen wel even de routes nemen die Billy altijd neemt als hij gaat jagen, we vinden hem dan vast wel.' Er leek meer emotie in Jacob te zitten, niet alleen in zijn gezicht maar ook aan de klanken van zijn stem. Ik twijfelde even want was dat wel zo verstandig? Ik had hem immers aan de kant gezet en toch was hij zo vriendelijk om mij te helpen. Ik zuchtte en besloot de gok er maar op te wagen. Als ik zo het antwoord zou vinden dan moest ik dit doen, ongeacht met wie.

De laatste tijden zijn voor mij erg druk maar ik zal proberen om elke week weer een nieuw hoofdstuk te posten, sowieso ga ik proberen dat meerdere keren in de week te doen. Excuses!

Reageer (4)

  • harryisnietecht

    Geeft niet hoor, zolang je in elk geval hoe dan ook maar verdergaat.

    1 decennium geleden
  • Kieran

    Maakt niet uit, het is het wachten waard. (;

    1 decennium geleden
  • xxJennyxx

    Niet erg snel verder

    1 decennium geleden
  • Libera

    Niet erg, er ís tenminste weer een hoofdstukje(:

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen