Persoonlijk vind ik het bedenken van karakters niet zo moeilijk, maar ja, ik heb makkelijk praten, want niet iedereen is zoals ik. De enige tip die ik heb, maak een vragenlijst en vul deze volledig in. Ik zou graag zelf een vragenlijst voor jullie maken, maar... waarom moeilijk doen als je het zo van internet haalt? Eén van de vele Q-leden heeft namelijk al eens zo'n lijst gemaakt. Ik heb het dus al lekker voorgekauwd gekregen, hahaha. Toch zet ik hem hier ook nog wel eens, dan hoef je niet extra een nieuw tabblad te openen en zo. Alle rechten gaan naar Marble, want zij heeft deze lijst gemaakt.

Basis

1. Hoe heet hij of zij (denk ook aan een tweede of eventueel derde naam)? (Klik voor een lijst met namen + betekenis, klik voor een lijst met achternamen)
2. Hoe oud is hij of zij? (+ geboortedatum)
3. Waar woont hij of zij?

Uiterlijk

1. Welke haarkleur heeft hij of zij? (witblond, lichtblond, goudblond, donkerblond, asblond, lichtbruin, kastanjebruin, donkerbruin, chocoladebruin, gitzwart, grijszwart, roetzwart, pikzwart, koperrood, oranjerood, vuurrood, witgrijs, muisgrijs, zilvergrijs, mahonie, geverfd haar, et cetera)
2. Welke haarstijl heeft hij of zij?
3. Welke kleur ogen heeft hij of zij?
4. Wat voor figuur heeft hij of zij? (Anorexia, mager, smal/slank, gemiddeld, gevuld, flink, dik, overgewicht, obesitas, gespierd, slap, et cetera)
5. Wat is zijn of haar lengte?
6. Wat is zijn of haar kledingstijl? (casual, sportief, fleurig, gothic/emo, chique, met veel blingbling, merkloos, et cetera)
7. Heeft hij of zij piercings of tattoos?
8. Draagt hij of zij make-up?
9. Wat is zijn of haar huidskleur? (Enorm bleek, blank, licht getint, gebruind, natuurlijk bruin, halfbloed (dus iemand met één blanke ouder en één donkere ouder), chocoladebruin, zwartbruin, roodhuid, gelig, et cetera)
10. Draagt hij of zij een bril/lenzen?

Verleden

1. Wanneer is hij of zij geboren?
2. Waar is hij of zij geboren?
3. Welke belangrijke gebeurtenissen hebben plaatsgevonden in zijn of haar leven?
4. Is hij of zij verhuisd (evt. een reden erbij)?

Relaties

1. Is hij of zij getrouwd of heeft een relatie?
2. Heeft hij of zij nog een vader en / of moeder?
3. Heeft hij of zij kinderen?
4. Heeft hij of zij broertjes en / of zusjes?
5. Met wat voor mensen gaat hij / zij om?
6. Wat is zijn of haar geaardheid?

Karakter

1. Wat zijn zijn of haar goede eigenschappen/gewoontes? (Artistiek, boekenwurm, computernerd,.overenthousiast, genie, handig, geboren kok, virtuoos, atletisch, dapper, geluksvogel, netjes, charismatisch, feestbeest, flirterig, humoristisch, charmant, praatjesmaker, vriendelijk, ambitieus, goedaardig, hengelaar, buitenmens, waaghals, workaholic, zuinig, avontuurlijk, gedisciplineerd, excentriek, milieuvriendelijk, opmerkzaam, voertuigenliefhebber, sterrenkwaliteit, zorgzaam, dierenvriend, loyaal, rustig, speels, trots, waterrat, zelfstandig, behendig, gehoorzaam, aardig, hartelijk, serieus, intelligent, nieuwsgierig, leergierig, gul, optimistisch, enzovoort)
2. Wat zijn zijn of haar slechte eigenschappen/gewoontes? (Afwezig, gestoord, neurotisch, bankhanger, klunzig, lafaard, pechvogel, slons, einzelgänger, flirtvrij, humorloos, humeurig, kwaadaardig, onaangepast, snob, (slechte) verliezer, kinderachtig, kleptomaan, pyromaan, overemotioneel, perfectionistisch, snel aangebrand, technofoob, vals, dramatisch, verlegen, rebels, agressief, angstig, hyper(actief), lui, luidruchtig, vernielzuchtig, radeloos, sloddervos, nerveus, overgevoelig, diva, egoïstisch, verwaand, arrogant, afhankelijk, vergeetachtig, kritisch, hardnekkig, harteloos, eigenwijs, gierig, pessimistisch, enzovoort)
3. Wat zijn zijn of haar grootste angsten? (Klik voor een lijst met angsten)
4. Waar kan hij of zij absoluut niet tegen?
5. Heeft hij of zij vreemde gewoontes?

Interesses

1. Wat zijn zijn of haar hobby’s?
2. Wat zijn zijn of haar talenten?
3. Wat heeft hij of zij gestudeerd?
4. Wat doet hij of zij voor werk?
5. Waar droomt hij of zij van?
6. Heeft hij of zij een bepaald geloof? (joods, rooms-katholiek, protestants-katholiek, islamitisch, boeddhistisch, bijgelovig, atheïstisch, extremistisch, et cetera)
7. Is hij of zij lid van een bepaalde vereniging/groep?
8. Heeft hij of zij een idool?
9. Wat voor muziek luistert hij of zij?

Overige details

1. Wat is zijn of haar lievelingseten/drinken?
2. Is hij of zij bijgelovig?
3. Is hij of zij rijk of juist heel arm?
4. Heeft hij of zij huisdieren?

Zo, als je deze lijst erbij neemt dan moet het denk ik wel lukken. Zijn er misschien nog wat specifiekere vragen?

Reageer (2)

  • xRomeeH

    Heel erg bedankt :) !

    1 decennium geleden
  • Lugano

    Handig!
    Kun je misschien ook tips geven voor het maken van een epiloog?
    Ik ben daar namelijk bijna xd
    : )

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen