Iedereen was op het dak druk bezig, gelukkig was het café al gesloten voor vandaag dus ze hadden geen last van klanten. ‘Ichigo, wil je me die hamer aangeven?’ vroeg Mint. ‘Ja!’ Ichigo gaf haar een hamer.
‘Pudding, kan je me even helpen?’ vroeg Lettuce. ‘Ja!’ Pudding kwam haastig naar haar toe en hielp.
Toen was het eindelijk voorbij. Ichigo veegde het zweet van haar voorhoofd en zuchtte. ‘Laten we wat gaan drinken!’ riep ze toen.‘Oké!’
Kisshu, Pai en Taruto hielpen iedereen naar beneden en gingen het café weer binnen. Er stond alvast thee en cake voor ze klaar.
Mint legde toen haar vork op haar schoteltje. Ze wist dat iedereen nog veel dacht aan die verassende aanval van de nicht van Kisshu. Gelukkig was er iets waardoor iedereen het kon vergeten.
‘Er is trouwens binnenkort een feest bij ons thuis,’ zei ze toen tegen niemand in het bijzonder. Iedereen, hoe druk ze ook aan het praten of eten waren, had het wel gehoord.
Ze keken Mint verbaasd aan. ‘Een bal. Ter ere van mijn broer die geslaagd is op de universiteit,’ melde ze. ‘Ik nodig iedereen uit,’
Ichigo’s ogen glinsterden. ‘Een feest? Bij jou thuis! Jaa!’ riep ze opgewonden. Ze vond het altijd geweldig bij Mint thuis en de feestjes waren altijd geweldig.
‘Wel in formele kleding,’ zei Mint rustig en ze at verder. Ichigo begon te dagdromen over haar en Aoyama, dansend terwijl de volle maan te zien was via een enorm raam, waar ze stonden.
Ze begon te blozen. Iedereen was wel blij met het nieuws.

‘Doei iedereen!’ riep Ichigo toen en ze liep met Aoyama mee naar haar huis. Vrolijk liepen ze te praten en te lachen, geweldig gewoon. ‘Tot morgen Ichigo!’ zei Aoyama met een glimlach.
Ze waren bij haar huis aangekomen. ‘Tot morgen Aoyama-kun!’ zei ze met een warme glimlach en hij liep toen weg. Ze keek hem na en huppelde vrolijk naar de deur.
Ze wilde net de deur openmaken tot Kisshu voor haar stond. ‘Haai Ichigo!’ zei hij met een lcihte duivelse glimlach. ‘Kisshu,’ zei ze lichtelijk geschrokken.
‘Klaar voor het bal?’ vroeg hij. ‘Je gaat toch wel?’ Ichigo keek hem toen triomfantelijk en vurig aan. ‘Natuurlijk ga ik! Niks of niemand weerhoud me ervan te dansen met Aoyama-kun!’ zei ze.
‘En wat als hij niet gaat?’
‘Dan ga ik alsnog, en sta ik maar een beetje aan de kant te praten!’ zei ze koppig. Kisshu’s gezicht vertrok een beetje en hij verdween.
Ichigo zuchtte de keek naar de lucht. ‘Kisshu… wat is dat toch?’ vroeg ze zich af en ze ging naar binnen.

De volgende dag was het Zaterdag en was het een prima dag om een jurk te zoeken. Voor al het gemak was Ichigo samen met Zakuro gegaan omdat zij daar wel verstand van had.
Bovendien bood Zakuro het aan. De meeste jurken trokken haar wel aan maar of ze pasten niet of waren te duur. ‘Die is prachtig!’ zei Ichigo vrolijk. ‘Inderdaad,’ zei Zakuro rustig. ‘Pas hem maar eens,’ zei ze. Ichigo knikte en liep met de jurk het pashokje in.
Niet veel later kwam ze eruit en bekeek zichzelf in de spiegel. Ze zag er oogverblindend uit en hij pastte precies. ‘Beeldschoon,’ zei Zakuro met een klein glimlachje.
Toen trok ze haar gewone kleding aan. Ze bekeek het prijskaartje en hoopte dat ze genoeg geld haar maar haar gezicht vertrok.‘Nog duurder dan die andere,’ zei ze somber.
Zakuro pakte de jurk en rekende hem bij de balie af, ze liet hem inpakken en gaf hem toen terug aan Ichigo. Ze keek Zakuro eerst verbaasd aan maar glmlachte toen. ‘Bedankt Zakuro-sama!’ zei ze vrolijk.
‘Laten we gaan,’ zei ze toen en Ichigo knikte. Ze liepen de winkel uit en troffen Laura en Shirogane. ‘Laura, Shirogane-san, wat doen jullie hier samen?’ vroeg Ichigo.
Laura bloosde. ‘Shirogane-san helpt me zoeken voor een jurk,’ zei ze becheiden. Ichigo keek naar Shirogane die zijn schouders ophaalde.
‘En jullie?’
‘Eh, wij eigenlijk precies hetzelfde!’ zei Ichigo toen. ‘Het was lang zoeken, maar eindelijk heb ik een jurk!’ zei ze ondoorstastend. ‘Bedankt voor de jurk, Zakuro-sama, ik ga nu!’ zei Ichigo tegen Zakuro en ze boog even. Toen rende ze vrolijk naar huis.

Die avond was het zover, het bal bij Mint thuis. Ichigo kwam samen met Lettuce, Pudding, Zakuro, Laura en Aoyama aan bij het huis van Mint, wat meer op een paleis leek.
Ze werden naar binnen geloosd en zochten Mint op, die zich wel leek te vermaken met een paar mensen. Mint zag hun staan. ‘Excuseer me,’ zei ze en ze liep naar hun toe.
‘Dus jullie zijn er,’ zei ze met een glimlach. ‘Tuurlijk!’ zei Ichigo met een grinnik. ‘Zijn Shirogane-san en Akasaka-san er al?’ vroeg Lettuce toen en ze keek om hun heen.
‘Helaas wel ja,’ mompelde Mint. Ze keken haar vragend aan. ‘Ze hebben Pai, Kisshu en Taruto meegenomen, ze zien er erg netjes uit maar gedragen zich niet echt zo,’ mompelde ze.
‘Waar zijn ze nu?’ vroeg Laura. ‘Pai ging naar het toilet, Taruto en Kisshu zijn mijn broer zoeken om hem te feliciteren, dat word nog wat,’ zei ze zuchtend.
‘Shirogane-san staat ergens te dansen met een vrouw en Akasaka-san zag ik voor het laatst bij de pianist,’ zei ze toen.
De meiden gingen zich toen vermaken. Laura besloot Shirogane te bedanken voor de ulp aan haar jurk, Lettuce ging wat rond lopen en kijken of ze bekeden zag om mee te praten, Mint ging terug naar de heren waarmee ze sprak, ook Zakuro had gezelschap gevonden en Aoyama en Ichigo besloten te dansen.

Reageer (2)

  • SarahCore

    <3

    1 decennium geleden
  • Huoriel

    ‘Shirogane-san helpt me zoeken voor een jurk,’

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen