(no subject)
Met een ruk schrok Ik wakker, zoals gewoonlijk weer dezelfde nachtmerrie die me sinds het ongeluk achtervolgt. Met veel tegenzin besluit ik op te staan en neem een douche. De douche kalmeert me weer een beetje van mijn nachtmerrie en maakt dat ik kan nadenken over wat er die dag gaat gebeuren. Mn eerste schooldag na de zomervakantie, op deze nieuwe school, in deze nieuwe stad. Me maag draait om bij het idee dat ik al over een uur door de gangen van de school zal lopen, en zal worde aangestaard als de ‘nieuweling’. Ik stap de douche uit en zoek een handdoek om me mee af te drogen. Gelukkig had ik gisteravond al uitgezocht wat ik vandaag zal dragen, ik moet natuurlijk wel een goede eerste indruk maken. “Emily, kom je ontbijten?” Mn pleegmoeder staat onder aan de trap te roepen, “ik kom”roep ik terug. Ik had langer onder de douche gestaan als ik dacht, haastig schiet ik in mn shorts en trek een schattige hempje over mn hoofd. Ik haal snel even een borstel door mn lange haar, en ren de trap af. Ik ben blij dat ik bij deze mensen in huis gekomen ben, het is hier druk maar gezellig. Ik woon in een groot huis bij 2 lieve mensen die allemaal pleegkinderen in huis nemen. De 6 andere pleegkinderen zitten al aan t ontbijt als ik beneden kom, ik mompel een goedemorgen, en schuif aan. Ik kan bijna geen hap door mn keel krijgen, en eet met moeite 1 boterham op. Ik ren weer naar boven om mn makeup te doen. Daarna probeer ik mezelf moed in te praten terwijl ik in de spiegel kijk. “ik kan dit”zeg ik tegen mezelf, “ik zal lachen en vrolijk zijn en doen alsof er niets aan de hand is”, ja zo zou ik t aanpakken. Het is gelukkig een mooie zomerdag, hierdoor voel ik me ietsjes beter. Ik werp een blik op de klok, shit ik moet nu echt gaan. Ik doe een laatste tas check en slinger m over mn schouder, ik trek mn favourite schoenen aan en ren weer naar beneden. “ik ga” roep ik, en stap de deur uit. Zodra ik buiten kom voel ik de ochtend zon op mn huid, het voelt goed. Ik hoef niet op de fiets, omdat de school maar 2 minuten lopen is. Ik haal mn Ipod uit mn tas en doe mn oortjes in, Rihanna helpt me ook altijd weer om een beetje te kalmeren. Helaas zijn de 2 minuten zo om en sta ik al voor de ingang van de school, ik stap de school binnen en kijk zoekend rond naar waar ik heen moet. De school is niet groot en ik zou dus ook makkelijk de weg moeten vinden, ze hadden me een welkomst brief gestuurt waarin in stond dat ik naar secretariaat moest komen om mn kluis sleutel op te halen. Gelukkig weet ik het snel te vinden, dat is alweer een grote opluchting. Een aardig vrouw begroet me en geeft me mijn kluissleutel en mijn schoolpasje, ook wijst ze me op een plattegrondje aan waar mijn eerste lokaal zich bevind. Terwijl ik het kamertje weer uitstap gaat de schoolbel, op naar mn eerste les dan maar..
Er zijn nog geen reacties.