-5-
“Lieve Kiara,
Jij hebt mijn levensverhaal gelezen en weet hoe jij je amulet moet gebruiken. Jij bent een sneeuwfee van de maan en zorgt ervoor dat de flora en fauna op deze wereld in stand blijft. Door jou amulet in het maanlicht te houden, gaat het gloeien, net als je lichaam. Je handen branden. Het zal pijn doen voor jou, maar alles wat je op dat moment aanraakt, zal genezen en gezond worden. Als je de aarde aanraakt op zo’n moment, zal je zien dat er gras zal groeien en de zaden in de grond zullen ontkiemen. Pas wel op met deze krachten, maak er geen misbruik van. Het kost jou heel veel energie om energie over te zetten. Te veel energie overzetten kan jou eigen dood betekenen…
Zoals je hebt gelezen, kom ik, net als jij uit Candra. Die wereld is mooier dan je zult geloven. Jij kan erheen als jij jou opdracht hebt vervuld: Bescherm de omgeving waar jij leeft. Ooit in de toekomst, zal er iets ergs gebeuren in de omgeving waar jij ter vondeling bent gelegd. Als jij er niet bent, zal het hele gebied uitsterven. Alleen jij kan dan het leven terugbrengen. Niemand anders. Na deze taak kun je terugkeren door een einde te maken aan het leven op aarde. Op dat moment komt jou ei hier op Candra uit. Jou ei is anders dan dat van andere Sneeuwfeeën. Het geeft licht, ik weet ook niet wat het betekend. Verpruts je taak niet, en zorg ervoor dat niemand het amulet in handen krijgt. Je hebt waarschijnlijk ook gelezen over ene Sarlic. Hij is een vuurduiveltje, van de zon. Hij is jou natuurlijke vijand. Hij geeft de kennis en krachten door aan de levende wezens. Als hij jou amulet in handen krijgt, zal het met de wereld en met Candra niet goed aflopen.. Sarlic is kwaadaardig ingesteld, dus hij zal er meer moeite voor doen om het in handen te krijgen dan andere vuurduiveltjes. Niemand kan jouw amulet afdoen, dat kan alleen jijzelf maar doe het nooit... dan maak je de grootste fout die een sneeuwfee kan maken... Lieve Kiara, ik wacht op je en zal goed op jou ei passen…
Liefs, je moeder Luna”
Kiara kijkt verbaast naar de tekst die alleen leesbaar is in maanlicht. Is zíj een sneeuwfee? En… komt zij van Candra? Een onbekende wereld? En nog raarder: is Luna haar moeder? Is zij ter vondeling gelegd, hier in Canada? Is Mar niet haar echte moeder? Wie is haar vader dan? Of leeft haar vader alleen in Candra? En waarom is Sarlic eigenlijk zo gevaarlijk? Kiara snapt er helemaal niets meer van. Zóveel mysteries in één keer. Wie en wat is ze? Waar komt ze vandaan en waarom zijn er sprookjes in werkelijkheid? Oh ja, het amulet. Zou het echt werken? Zij moest dus de omgeving van het dorp beschermen, maar waartegen?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen